X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תקף את ארה"ב: "הפכה את המזרח התיכון ללא בטוח, צריכה להתנצל בפני טהרן על פשעיה" מעצמות אירופה הודיעו כי הן דנות בהחזרת הסנקציות על אירן - "עקב פעולות אירן והפרות ההסכם"
▪  ▪  ▪
רוחאני. ההסכם לא מת [צילום: AP/Ebrahim Noroozi]

נשיא אירן חסן רוחאני התייחס (יום ד', 15.1.2020) במסגרת ראיון בטלוויזיה האירנית להסכם הגרעין ואמר כי כי כל "הצעדים שטהרן לקחה כדי לסגת מההסכם הם הפיכים, ההסכם לא מת" לדבריו, ארה"ב צריכה לחזור להסכם הגרעין של 2015 עם המעצמות. הוא קרא לאיחוד האירופי למלא את התחייבויותיו במסגרת ההסכם.
הנשיא הוסיף: "ארצות הברית הפכה את המזרח התיכון ללא בטוח, ועליה להתנצל בפני טהרן על פשעיה הקודמים". הוא תקף גם את האיחוד האירופי ואמר כי הוא "נכשל בהתנהלותו כבלוק עצמאי, וצריך להתנצל בפני טהרן על הכישלון לקיים הבטחות". הוא התייחס לחיסול סולימאני וציין כי אירן תפעל להוצאת הכוחות האמריקנים מהאיזור.
שר החוץ האירני זריף הודה "ההפגנות במדינה מתרחשות כיוון ששיקרו לציבור בימים הראשונים אחרי התרסקות המטוס".
אתמול פרסמו שרי החוץ של צרפת, בריטניה וגרמניה הודעה משותפת לפיה הן מפעילות סעיף מיוחד בהסכם הגרעין "עקב פעולות אירן והפרות ההסכם". המעצמות ביקשו לכנס את הוועדה המשותפת לטיפול בהפרות הסכם הגרעין עם אירן, זאת, בעקבות הודעתה על נסיגה נוספת מההסכם והעשרת אורניום לרמה גבוהה יותר. מדובר בצעד ומשמעותי ראשון מאז הודעת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במאי 2018 על פרישה מהסכם המעצמות, והמהלך שלאחריו צפוי לכלול סנקציות נוספות של האו"ם על אירן.
המהלך מצטרף להודעת ארה"ב על הטלת סנקציות נגד בכירים אירנים וכן נגד יצרני מתכת וברזל המוערכות במיליארדי דולרים, לאחר המתקפה והתרסקות המטוס האוקראיני. "ארה"ב מכוונת את הסנקציות החדשות לבכירים אירנים בעקבות המעורבות שלהם בירי הטילים הבליסטיים ביום שלישי", אמר מזכיר האוצר האמריקני סטיבן מנוחין.

תאריך:  15/01/2020   |   עודכן:  15/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הצעדים שנקטנו כדי לסגת מההסכם - הפיכים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עידן יוסף
לפי צה"ל בטהרן מעוניינים לדבוק בהסכם הגרעין וההפרות נועדו לצורך מיקוח    הסבירות למלחמה יזומה נמוכה, אך תיתכן הסלמה בעקבות הפעולות המיוחסות לישראל בגזרה הצפונית    בעזה חמאס מורתע ודבק בהסדרה, אך ייתכנו ימי קרב עם ישראל    נתניהו: "ישראל לא תאפשר לאירן להשיג נשק גרעיני"
איתמר לוין
שבעה נשיאים ניסו להסיט את אירן מהמסלול ההרסני ומערער היציבות שלה - אך התוצאה היא שהפרק הבא נעשה גרוע עוד יותר, מנתח וושינגטון פוסט
איתמר לוין
הודיעה שהיא רואה את עצמה חופשית להעשיר אורניום ללא הגבלה ולהגדיל מחדש את מספר הסרכזות    אירן איימה בשנתיים האחרונות לפרוש מן ההסכם בשל נסיגתה של ארה"ב ממנו והעיצומים עליה, ונראה שההודעה הנוכחית היא זירוז של הצעד שעמדה לנקוט ממילא
יוני בן-מנחם
אירן מתכננת תגובה צבאית נגד מטרות אמריקניות במזה"ת ובחו"ל בנקמה על חיסולו של הגנרל קאסם סולימאני. כל השלוחות של אירן במזה"ת יקחו חלק בפעולת הנקם נגד ארה"ב, עירק אמורה להפוך לזירה עיקרית, ישראל בינתיים מחוץ לתמונה
יובל כהן
"כוח-קודס" צפוי לנסות ולנקום את מותו של קאסם סולימאני, ובכך לצעוד ישירות למלכודת שטומן טראמפ למשטר האייתולות. כעת, כשהוא חמוש בהחלטה 107-40, רשאי טראמפ לעשות ככל העולה על רוחו מבחינה צבאית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il