X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
80% מבין 24 הגופים שנבדקו אינם מקפידים די הצורך על אבטחת המידע הנמסר לעיבוד לגורמים שלישיים בידי גופים אלו מצויים תמונות של ילדים ומידע על התקדמותם הלימודית
▪  ▪  ▪
אוספים מידע במשך שנים [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

ליקויים משמעותיים נתגלו באבטחת פרטיות של קטינים, כאשר מדובר במיקור חוץ של מידע אישי בידי פלטפורמות לימודיות. כך מדווחת (יום ד', 22.1.20) הרשות להגנת הפרטיות, בעקבות בדיקת רוחב שערכה בתחום זה בשנים 2019-2018.
מדובר בגופים המנהלים אתרים ואפליקציות לימודיות וחינוכיות המיועדות לקטינים, אותם הגדירה הרשות בשנת 2018 כיעד פיקוח רוחב משמעותי. זאת, בשל פערי הכוחות בין הפלטפורמות הלימודיות האוספות את המידע לבין הקטין, ומשום שגופים אלו מחזיקים מאגרי מידע רבים המתייחסים למידע אישי רגיש ומזוהה אודות קטינים ועבור קטינים: ציונים, התקדמות לימודית, תמונות ועוד.
רק 20% מבין 24 הגופים שנבדקו עומדים ברמה גבוהה בדרישות הגנת הפרטיות כאשר הם מוסרים מידע לעיבוד במיקור חוץ. 60% עומדים בדרישות ברמה בינונית, ועוד 20% - ברמה נמוכה. הרשות מציינת, כי הליקויים נמצאו גם בגופים שרמת הציות הפנימית שלהם לחוקי אבטחת המידע היא גבוהה. חלק מהגופים סברו בטעות, שמתן הגישה דרך קבע או העברתו למיקור חוץ, אינה בגדר מסירת מידע למחזיק מאגר, ולכן לא פעלו בהתאם לדרישות החוק בנושא זה.
עוד נמצא, כי גם הגופים שידעו כי הם מעבירים מידע למחזיק מאגר, לא נקטו צעדים מספקים מבעוד מועד על-מנת להעריך את מידת הסיכון הנשקפת למידע ולפגיעה אגב כך בזכותם לפרטיות של נושאי המידע. בין היתר, הם נמנעו מלקבוע במפורש בתנאי החוזה עם הגורם החיצוני, את התנאים והדרישות המתייחסות לסיכונים בתחום אבטחת המידע. רוב הגופים לא התקשרו עם הספקים החיצוניים בדרך הקבועה בחוק ולא פעלו כדי למנוע סיכונים למידע שמסרו להם.
רוב הגופים גם אינם מקפידים די הצורך ליידע את הקטינים על האופן שבו נאסף המידע על-אודותיהם, ועל זכויותיהם מכוח חוק הגנת הפרטיות, כמו למשל החובה להציג את מקור המידע והזכות לעיין במידע. רוב הגופים מחזיקים את מאגרי המידע בענן ובחוות שרתים, דבר הגורם להם לחשוב שהם עומדים בתנאי האבטחה הנדרשים בחוק, בעוד שלמעשה נדרשת רכישה של שירותי אבטחה ספציפיים מחוות השרתים או נקיטת צעדי אבטחה עצמאיים באופן מקיף יותר, בכדי לעמוד בהוראות.

תאריך:  22/01/2020   |   עודכן:  22/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הבחינה צפויה להתקיים ביום חמישי    כ-3,200 תלמידים בעיר ירושלים שבה מתכנס פורום השואה הבינלאומי וצפויות חסימות צירים
עידן יוסף
בתחבורה הציבורית נערכים לציון 75 שנה לשחרור מחנה אושוויץ ולשיבושים הצפויים בעקבות ביקורי משלחות הנכבדים מהעולם בשלושת הימים הקרובים
עידן יוסף
יו"ר הליכוד: "אם אתה מצביע כחול לבן, או שקיבלת ממשלת שמאל עם מרצ שנשענת על הרשימה המשותפת, או שתקבל דבר אחר - וזו האמת: הצבעת כחול לבן, קיבלת בחירות רביעיות"    "נחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן וצפון ים המלח ואת החוק הישראלי על ההתיישבות כולה"
עידן יוסף
שלושת המחבלים חדרו 400 מטרים לתוך שטח ישראל, השליכו מטען או רימון לעבר לוחמי צה"ל    הכוח הצבאי הגיב באש וכפי הנראה חיסל אותם
איציק וולף
במסגרת תהליך ההרצה של אסדת לוויתן זוהתה על-ידי מערכת הבקרה בשעות הצהריים התרעה על לחץ נמוך בחלק מהמערכות שעל גבי האסדה    כתוצאה מכך הופסקה הפקת הגז    הפקת הגז צפויה להתחדש מחר    "הגורמים הרלוונטיים עודכנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il