X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בזוס. המידע נשאב במשך חודשים [צילום: פבלו מונסיביאס, AP]
מוחמד. שלח סרטון וידאו בווטסאפ [צילום: AP]
שני מומחים מטעם האו"ם הגיעו למסקנה:

הנסיך מוחמד פרץ לטלפון של ג'ף בזוס

הפריצה בוצעה בחודש מאי 2018, במטרה "להשפיע, אם לא להשתיק, את דיווחיו של וושינגטון פוסט על סעודיה" העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י, מתנגד המשטר שכתב בפוסט, נרצח חמישה חודשים מאוחר יותר הפריצה הובילה לחשיפת הרומן שניהל בזוס ולהסכם גירושין בו איבד מחצית ממניותיו באמזון סעודיה: הדוח אבסורדי
▪  ▪  ▪

חשבון השייך ליורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, היה קשור לפריצה לסמארטפון של ג'ף בזוס, בעל השליטה בחברת אמזון ובעיתון וושינגטון פוסט. כך קובעים (יום ד', 22.1.20) שני מומחים של האו"ם. הפריצה הובילה לגניבת מידע רב מן הטלפון, כולל תמונות אינטימיות שחשפו את הרומן בין בזוס - שהיה נשוי אז - לבין מגישת הטלוויזיה לורן סאנצ'ז, אשר הסתיים בגירושיו של בזוס ובהעברת מחצית ממניותיו באמזון לאשתו לשעבר, מקנזי בזוס.
את הדוח פרסמו אנגס קולמראד ודייוויד קיין, האומרים שהראיות מצביעות על מעורבותו האפשרית של מוחמד ב"ניסיון להשפיע, אם לא להשתיק, את דיווחיו של וושינגטון פוסט על סעודיה". הפוסט היה מעסיקו של העיתונאי הסעודי מתנגד המשטר ג'מאל חאשוקג'י, שנרצח באכזריות רבה בקונסוליה הסעודית באיסטנבול, בהוראתו של מוחמד.
קולמארד וקיין קוראים לאו"ם ולמדינות נוספות לחקור את הפריצה לטלפון של בזוס, כחלק מחקירה נרחבת יותר של מה שהם מכנים "המעורבות האישית המתמשכת ורבת השנים של יורש העצר בפעולות נגד מתנגדי המשטר". מוחמד הוא האיש החזק בסעודיה כיום, למרות שהמלך סלמאן עודנו מחזיק רשמית בשלטון. ממשל טראמפ, הרואה בו בן ברית אסטרטגי חשוב ובמיוחד מול אירן, סירב להטיל עליו את האחריות לרצח חאשוקג'י - שהיה תושב ארה"ב, אך לא אזרח שלה.
הדוח של קולמארד וקיין מבוסס על ממצאי חקירה שבוצעה בהזמנתו של בזוס, לאחר שנחשפה החדירה לטלפון שלו. לדבריהם, מדובר בדפוס פעולה של שלטונות סעודיה, המבצעים מעקבים שיטתיים אחרי מתנגדיהם, ובממצאים העולים בקנה אחד עם מעורבותו הנטענת של מוחמד ברצח חאשוקג'י. החדירה לטלפון של בזוס בוצעה חמישה חודשים לפני הרצח.
על-פי הדוח, מוחמד ובזוס החליפו מספרי טלפון בארוחת ערב בלוס אנג'לס באפריל 2018. הארוחה התקיימה יום אחד לאחר שהפוסט פרסם מאמר של חאשוקג'י, בו מתח ביקורת קשה על מוחמד. ב-1 במאי שלח מוחמד הודעת ווסטאפ לבזוס, ובה סרטון וידאו על ההצלחה הכלכלית של סעודיה. בתוך הסרטון היה קוד זדוני, אשר אפשר לשולח לשאוב מידע מתוך המכשיר המקבל. בתוך מספר שעות זינק ב-29,156% שיעור הוצאת המידע מהטלפון של בזוס, והשאיבה נמשכה באין מפריע במשך מספר חודשים.
מיד לאחר רצח חאשוקג'י, כאשר הפוסט סיקר בהרחבה את הרצח והפנה אצבע מאשימה לעבר שלטונות סעודיה בכלל ומוחמד בפרט, החל קמפיין אינטרנטי נגד בזוס, אשר התמקד בהיותו הבעלים של הפוסט. יצוין, כי הן בזוס והן העיתון טוענים דרך קבע, כי הוא אינו מתערב כלל בתכנים; הפוסט מפרסם בצורה שגרתית ידיעות ביקורתיות על אמזון. בחודש שלאחר מכן, התיוג הפופולרי ביותר בטוויטר בסעודיה היה Boycott Amazon.
בחודש נובמבר נשלחה תמונה של סאנצ'ז מחשבונו של מוחמד לזה של בזוס. חודשיים מאוחר יותר חשף הצהובון נשיונל אינקוויירר את הרומן בין השניים. בשנה שעברה דיווח בזוס, כי קצין הביטחון שלו, גווין דה-בקר, הגיע למסקנה שממשלת סעודיה הוציאה מידע פרטי מן הטלפון שלו במטרה לפגוע בו על-רקע פרשת חאשוקג'י.
שר החוץ הסעודי, פייסל אל-סעוד, הגדיר את הדוח החדש כ"אבסורד". הוא אמר, כי "הרעיון שיורש העצר יפרוץ לטלפון של ג'ף בזוס הוא מטופש לחלוטין". יצוין, כי סעודיה גם מכחישה כל קשר של מוחמד לרצח חאשוקג'י, טוענת שמדובר היה בפעולה שבוצעה על דעתם של הרוצחים בלבד והודיעה שחמישה מהם - ששמותיהם לא נמסרו - נדונו למוות אחרי משפט בדלתיים סגורות.

תאריך:  22/01/2020   |   עודכן:  22/01/2020
+מצרים דרשה מחמאס להפסיק שיגור בלוני הנפץ
22:21 22/01/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מצרים נמצאת בקשר עם הנהגת חמאס ברצועת עזה ודרשה ממנה לעצור את שילוח בלוני הנפץ לשטח ישראל  ▪  בשבועות האחרונים העלתה מצרים את מחיר הגז לבישול שהיא מזרימה לרצועה

[צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנסיך מוחמד פרץ לטלפון של ג'ף בזוס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אז מה ? ל"ת
ישמעאל  |  22/01/20 20:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
איתן אראל
בתשובה לפרופ' דן שיפטן - אוניב' חיפה ולכל אשר אחפוץ ביקרוֹֹ    "התרבות המערבית", ואנחנו לצערי בקדמת הבמה, מתעקשת בכפייתיות אקדמיסטית "לנתח", "להבין" ו"לשפוט" את תרבות האיסלאם בשפת ההיסטוריה, ההגיון ותפיסת "החברה הערכית" שלה-עצמה - של מי, בדיוק, הכשלון כאן?
יוני בן-מנחם
חיסולו של קאסם סולימאני והצהרות בישראל בקשר למנהיג חיזבאללה מעוררים חשש בקרב הנהגות אירן וחיזבאללה כי היעד הבא לחיסול הינו חסן נסראללה. ארגון חיזבאללה נמצא בנקודת חולשה נוכח חיסולו של סולימאני והמצב הפוליטי בלבנון, אם תיווצר ההזדמנות המתאימה אסור להחמיץ את חיסולו של חסן נסראללה
יוני בן-מנחם
המליציות השיעיות הנאמנות לאירן נערכות לפעולות טרור נגד כוחות צבא ארה"ב בעירק וממתינות לתשובה הרשמית של ארה"ב על דרישת עירק לנסיגה מהמדינה. אירן צפויה להיתקל בקשיים רבים במאמציה להביא לנסיגת צבא ארה"ב מעירק, בינתיים ייתכן שתיזום פעולות טרור מתימן
יוני בן-מנחם
מתיחות חדשה ביחסי מצרים עם תנועת חמאס על-רקע ביקורה של משלחת בראשות איסמעיל הנייה בטהרן. המצרים אינם מעוניינים בנתק עם תנועת חמאס אך הם מאותתים על אי-שביעות רצונם מההתקרבות המחודשת של חמאס למשטר האייתולות
יוני בן-מנחם
מותו של הגנרל קאסם סולימאני הוא התפתחות חיובית עבור ישראל בכל הקשור במלחמה נגד ההתבססות הצבאית האירנית בסוריה. סולימאני הוא אבי הפרויקט האירני בסוריה, ישראל צריכה לנצל את הוואקום שנוצר בעקבות מותו כדי להגביר את התקפותיה על היעדים האירנים בסוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il