X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנשיא האוקראיני כתב שלא ישתתף כדי שיהיה מקום עבור הניצולים שלא קיבלו כרטיס לטקס: "האנשים הללו ראויים לכבוד יותר מכל" הרב לאו מגלה: "סירבתי לאפשר לזלנסקי לנאום במקומי"
▪  ▪  ▪
וולודימיר זלנסקי [צילום: אפרם לוקצקי/AP]

מחווה לניצולי השואה? נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי צייץ (יום ה', 23.1.20) בחשבון הטוויטר שלו כי הוא ומשלחת אוקראינה בחרו שלא להשתתף בטקס המרכזי של פורום השואה הבינלאומי שייערך בצהריים ביד ושם, כדי לפנות את מקומם לניצולי שואה שביקשו להשתתף באירוע, אך לא קיבלו כרטיסים. במקביל מפגינים מול מוזאון יד ושם מספר בני אדם על היחס שמקבלים ניצולי השואה מהמדינה: "כולם באים לפסטיבל בזמן ש-100 ניצולים רעבים".
"הבנו שניצולי שואה רבים לא יכלו להשתתף בפורום השואה הבינלאומי", כתב זלנסקי. "המשלחת שלנו החליטה לתת להם את מקומה, כפי שעשו שרים ישראלים רבים. האנשים הללו ראויים לכבוד הזה יותר מכל. נשתתף בכל האירועים האחרים ונערוך פגישות רשמיות כמתוכנן". המשלחת האוקראינית נחתה לפנות בוקר בישראל, וזלנסקי צייץ בטוויטר כי החל את ביקורו בארץ.
גורמים מדיניים בירושלים הגיבו להחלטה וכינו אותה "מניפולציה מכוערת". עוד הוסיפו הגורמים כי "לאחרונה עלו טענות שונות מצד האוקראינים בדבר בחירת נואמים, גודל משלחת וכו'. עצוב שזלנסקי עושה שימוש ציני באירוע בעל חשיבות גדולה לעולם".
גם ביד ושם הגיבו להחלטת זלנסקי: "הבוקר הודיע נשיא אוקראינה על ביטול השתתפותו בטענה שהוא מעביר את מקומו לניצול שואה. הוסבר לנשיא כי ניצולים שפנו בימים האחרונים נענו וכי אין אפשרות לטרטר ניצול בתנאים הנוכחיים. על כן החלטתו תמוהה, וחבל שנוקט צעד מעין זה באירוע שכותרתו 'זוכרים את השואה, נלחמים באנטישמיות'".
‏הרב ישראל מאיר לאו, שינאם בטקס המרכזי ביד ושם, סיפר בגל"צ: "נשיא אוקראינה ביקש ממני לנאום במקומי כי 'באוקראינה נמצא באבי יאר', אבל הסברתי שאני לא יכול לוותר על מקומי".
זלנסקי פרסם פוסט בדף הפייסבוק שלו, שבו כתב: "החלטנו לוותר על מקומי שלי ושל שאר המשלחת לטובת האנשים המיוחדים והאמיצים האלה. כלי תקשורת דיווח שכמה שרים בממשלת ישראל עשו את אותו הדבר. אני חושב שזה נכון. בנוסף, אין זה מפחית בשום צורה את הנצחת הקורבנות מטעם המשלחת האוקראינית לאחת הטרגדיות האיומות במאה ה-20. אבל אלה שזכאים לכך צריכים להשתתף באירוע - אלה שהשיגו את מעשה הגבורה הגדול ביותר - הצילו את חייהם, כשהחיים היו כמעט בלתי אפשריים".

תאריך:  23/01/2020   |   עודכן:  23/01/2020
+הנסיך הבריטי נמנע מלחיצת יד עם סגן נשיא ארה"ב
17:48 23/01/20  |  עידן יוסף

יורש העצר הבריטי שחלף ביד ושם על פני שורת המכובדים בשורה הראשונה, לחץ את ידיהם אך דילג על סגן נשיא ארה"ב ועבר מיד לנתניהו. מייק פנס השיב את ידו המושטת ולא אמר מילה. תחילה סברו כי מדובר במתיחות מופגנת, אך הדוברת של סגן הנשיא הבהירה כי השניים לא לחצו ידיים משום שנפגשו ושוחחו ביניהם מוקדם יותר.

+מדינת ישראל היא לא פיצוי על השואה
17:38 23/01/20  |  ראובן ריבלין   |   לרשימה המלאה

נאום נשיא המדינה בטקס המרכזי לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ ב"יד ושם" [כ"ו בטבת תש"ף, 23.01.2020]

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+המיקרופון קלט את פנס אומר שטראמפ לא ניתן לעצירה
17:09 23/01/20  |  עידן יוסף

'פורום השואה': מיקרופון שנותר פתוח בזמן שנתניהו שוחח עם סגן נשיא ארה"ב מייק פנס קלט את ראש הממשלה נתניהו שואל על המצב הפוליטי של טראמפ. פנס בתגובה: "טראמפ לא ניתן לעצירה. כמו מישהו נוסף שאני מכיר".

+מייק פנס: "העולם צריך לעמוד בעוצמה מול אירן"
15:51 23/01/20  |  מירב ארד

סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס ביד ושם: "אנו מוכרחים לחסום את הגל הגואה של אנטישמיות ברחבי העולם. אנו חייבים גם להיות חזקים נגד המדינה שמובילה את האנטישמיות - העולם צריך לעמוד בעוצמה מול אירן".

+נתניהו ביד ושם: "לא תהיה שואה נוספת"
15:00 23/01/20  |  מירב ארד

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים בטקס המרכזי לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ ביד ושם: "ביום הזה צריך להגיד שבשביל ששת מיליון בני עמנו - שערי הגיהנום נפרצו מאוחר מדי. ולכן ביסוד התקומה של מדינת ישראל מונח ציווי אחד מרכזי - לא תהיה שואה נוספת. כראש ממשלת ישראל זאת ההתחייבויות העליונה שלי".

+פוטין קורא לפסגה של חמש המעצמות
14:49 23/01/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ריבלין: אף מדינה אינה חסינה מאנטישמיות וגזענות  ▪  נתניהו: מודאג מהעדר עמדה עולמית אחידה נגד אירן  ▪  פוטין יוצא נגד פוליטיזציה של זכרון השואה  ▪  פנס: על העולם לעמוד בעוצמה נגד אירן  ▪  מקרון מאמץ את יוזמת פוטין  ▪  הנסיך צ'רלס: להילחם ללא חת נגד אלימות מילולית ופיזית  ▪  נשיא גרמניה: קיימת אנטישמיות גסה במסווה של ביקורת על ישראל

פוטין. "מאוחדים באחריות משותפת" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
נתניהו. "לא תהיה שואה נוספת" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+נעמה יששכר מול אסטרטגיה לאומית
14:43 23/01/20  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה

התקשורת הישראלית אשר כהרגלה המגונה עטה על סיפור אמתי ואנושי ועושה ממנו מטעמים, כאלה שבפניהם אפילו הנהגת המדינה אינה מוצאת כוחות לעמוד, עד כי היא נכנעת באופן מביש לכוחנות המופעלת עליה וכמוה כסחיטה מכוערת ונצלנית

נעמה יששכר [צילום: אלכסנדר זמליאניצ'נקו ג'וניור/AP]
+ריבלין: "תודה על הסולידריות שלכם עם העם היהודי"
14:42 23/01/20  |  מירב ארד

נשיא המדינה ראובן ריבלין, אמר בנאום הפתיחה בטקס המרכזי ביד ושם לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ: "בשם העם היהודי וכנשיא מדינת ישראל, אני מודה לכם מעומק הלב שהגעתם לכאן. תודה על הסולידריות שלכם עם העם היהודי. תודה על המחויבות שלכם לזכרון השואה. אנטישמיות לא נעצרת ביהודים, אף חברה ואף דמוקרטיה לא חסינה מפניהם".

+מנוחה
14:10 23/01/20  |  אברהם בנמלך   |   לרשימה המלאה

הנסיך צ'רלס בורח מהסקנדלים במשפחה  ▪  מהאמא הזקנה שלו מהבנים שלא מפסיקים למרר את החיים שלו

ראובן רבלין וולדימיר פוטין [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+"אסור לטשטש את תרומת ברה"מ לשעבר במלחמת העולם השנייה"
13:33 23/01/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

נשיא רוסיה השתתף בטקס הסרת הלוט מעל אנדרטה להרוגי המצור על לנינגרד בגן סאקר בבירה  ▪  הנשיא ריבלין: "יום הסרת המצור על לנינגרד הוא תאריך משותף בהיסטוריה שלנו"  ▪  ראש העיר של ירושלים: "המלחמה קשרה קשר עמוק והדוק בין שני העמים שלנו"

טקס חנוכת האנדרטה. "מודים ללוחמים" [צילום: מסך]
+פוטין ליפה יששכר: "הכל יהיה בסדר"
10:49 23/01/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נשיא רוסיה: "בטוח שהביקור יסייע לקידום היחסים"  ▪  ראש הממשלה: "אנו מודים לך על הקשר האמיץ בין רוסיה וישראל"  ▪  שר החוץ כ"ץ: "בישראל מוקירים את גבורת העם הרוסי במלחמה"  ▪  הנשיא ריבלין נועד עם הנסיך צ'ארלס

בני הזוג נתניהו עם נשיא רוסיה במעון רה"מ [צילום: היידי לוין]
+75 שנה לשיחרור אושוויץ: חזון העצמות היבש
09:47 23/01/20  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה

העצמות שהתייבשו אלפיים שנה בגלות הממאירה, יצאו זקופות מקברות הגולה לקוממיות יהודית בארץ ישראל, ממש כפי שניבא יחזקאל: "והעלתי אתכם מקברותיכם, עמי; והבאתי אתכם אל אדמת ארץ ישראל"  ▪  מה יותר ריאליסטי מזה?

וְהַעֲלֵיתִי אֶתְכֶם מִקִּבְרוֹתֵיכֶם [צילום: מייקל זון, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זלנסקי ויתר על הטקס; ירושלים: "מניפולציה מכוערת"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
קאפו קטן משול בידי נאצים אוקרא
הגוי..  |  23/01/20 13:00
2
המחיר הנורא בתמורת ה"טובה"
בן נאמן  |  23/01/20 16:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
עידן יוסף
נשיא רוסיה: "בטוח שהביקור יסייע לקידום היחסים"    ראש הממשלה: "אנו מודים לך על הקשר האמיץ בין רוסיה וישראל"    שר החוץ כ"ץ: "בישראל מוקירים את גבורת העם הרוסי במלחמה"    הנשיא ריבלין נועד עם הנסיך צ'ארלס
מנחם רהט
העצמות שהתייבשו אלפיים שנה בגלות הממאירה, יצאו זקופות מקברות הגולה לקוממיות יהודית בארץ ישראל, ממש כפי שניבא יחזקאל: "והעלתי אתכם מקברותיכם, עמי; והבאתי אתכם אל אדמת ארץ ישראל"    מה יותר ריאליסטי מזה?
איציק וולף
נשיא רוסיה וסגן נשיא ארצות הברית מצטרפים לעשרות מנהיגי מדינות שכבר הגיעו לישראל לקראת טקס לציון 75 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו    הבוקר נחת בישראל נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי    נשיא גרמניה ינאם בטקס באנגלית ולא בגרמנית מתוך התחשבות בניצולי השואה
עידן יוסף, איציק וולף
נשיא המדינה נאם בפתיחת אירועי ה-75 שנה לשחרור מחנה אושוויץ: "מאוחדים במאבק באנטישמיות וגזענות. צו השעה - להגן על הדמוקרטיה"
עידן יוסף
נשיא צרפת נזף במאבטחים על כך שלא כיבדו את כללי הפרוטוקול ונכנסו לכנסיית סנטה אנה בעיר העתיקה, שנחשבת שטח צרפתי    המאבטחים יצאו לאחר שמקרון דרש מהם לעשות זאת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il