X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
וילנר. כלל ברירת המחדל
הוציאו במרמה 12.3 מיליון שקל
מאסר וחילוט כבד על תרמית כלפי רשויות המס

העליון ממשיך להחמיר בחילוטי הלבנות

וילנר: כאשר מדובר בעבירה שבוצעה בידי מספר מעורבים - ניתן לחלט מכל נאשם את מלוא הסכום בו בוצעה הלבנת ההון, ולא רק את הסכום הספציפי שהגיע לידיו לפני שבועיים קבע העליון שניתן לחלט את מלוא ההכנסה האסורה, ולא רק את הרווחים ממנה
▪  ▪  ▪
נדחו הערעורים על קרטל במכרזי גיזום לחברת החשמל
איתמר לוין
חמישה קבלנים שתיאמו הצעות בעשור הקודם ייאסרו לתקופות של עד שמונה חודשים * העליון העלה במאות אחוזים את הסכומים שיחולטו, תוך קביעת הלכות מחמירות בנושא החילוט בעבירות הלבנת הון
לרשימה המלאה

רכוש אסור אותו ניתן לחלט בשל עבירות הלבנת הון, הוא מלוא סכום העבירה - ולא רק הסכום שהגיע לידיו של נאשם ספציפי. כך קובעת (יום ב', 27.1.20) שופטת בית המשפט העליון, יעל וילנר.
פסק דין זה מצטרף לפסיקתו של העליון מלפני שבועיים, ולפיה הסכום שניתן לחלט הוא כל ההכנסה מביצוע עבירה, ולא רק הרווח ממנה (ראו קישור משמאל). כעת קובע העליון, כי כאשר מספר נאשמים מבצעים עבירה במשותף, הרי שניתן לחלט מכל אחד מהם את מלוא סכום העבירה - ולא רק את הסכום שהוא עצמו קיבל.
וילנר מזכירה, כי על-פי ההלכה הפסוקה - "ניתן לחלט רכוש בשווי הרכוש בו נעברה עבירת הלבנת ההון כולה, וזאת ללא תלות בשאלה האם הרכוש האמור הגיע, כולו או חלקו, לכיסם של מבצעי עבירת הלבנת ההון". יתרה מזאת: "חילוט מלוא הרכוש בשווי סכום עבירת הלבנת ההון שנעברה הוא כלל ברירת המחדל, ממנו רשאי לחרוג בית המשפט אך בהתקיים 'נימוקים מיוחדים שיפרט'".
הדברים נאמרו בהחלטתה של וילנר לקבל חלקית את ערעורה של המדינה ולהגדיל את הסכום שיחולט מארבעה נאשמים שנטלו חלק במרמה רחבת היקף כלפי רשות המיסים והביטוח הלאומי. מוחמד זידאן, טאהא זידאן, מהראן זידאן וחאלד זידאן הודו והורשעו בשותפות במרמה שניהל ישראל תמיר, כאשר תיווכו בינו לבין מי שרכשו ממנו מסמכים מזויפים לצורך קבלת כספים מהביטוח הלאומי והגדלת הוצאות באמצעות חשבוניות פיקטיביות.
היקף העלמות המס היה 30 מיליון שקל, מן הביטוח הלאומי הוצאו במרמה 12.4 מיליון שקל ובני משפחת זידאן קיבלו "עמלות" בסך 2.8 מיליון שקל - אם כי העבירו 1.6 מיליון שקל מתוכם לתמיר. היקף הלבנות ההון היה 15 מיליון שקל - הכספים שהתקבלו מהביטוח הלאומי והכספים בהם התחלקו זידאן ותמיר.
וילנר דחתה את ערעוריהם של זידאן על חומרת עונשיהם: תשעה חודשי עבודות שירות למוחמד, 20 חודשי מאסר לטאהא ומהראן ו-14 חודשי מאסר לחאלד. תמיר הודה בנפרד ונדון (לאחר ערעור) לשנתיים מאסר. המחוזי חילט 1.4 מיליון שקל מבני משפחת זידאן, בעוד המדינה ביקשה לחלט את מלוא הסכום שתפסה מהם - 3.13 מיליון שקל.
כאמור, וילנר קובעת שניתן לחלט מבני משפחת זידאן את מלוא סכום ההלבנה, ובנסיבות המקרה - את מלוא הסכום שכבר נתפס. עם זאת, היא החליטה להעמיד את החילוט על 2 מיליון שקל, בהתחשב בכך שערכאת הערעור אינה ממצה את הדין ובמצוקה הכלכלית הנובעת מכך שמדובר בבני משפחה אחת. השופטים מני מזוז ואלכס שטיין הסכימו עם וילנר. את המדינה ייצג עו"ד חיים שוייצר, ואת זידאן - עו"ד אביגדור פלדמן.

תאריך:  27/01/2020   |   עודכן:  27/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון ממשיך להחמיר בחילוטי הלבנות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בית המשפט: הפרסום של כתב טענות מתוך הליך בעניינם של האוניברסיטה הפתוחה ואלדד ברקוביץ, היה מוגן על-פי חוק לשון הרע    נדחתה טענתו של ברקוביץ ולפיה הפרסום גרם לו נזק
עידן יוסף
מספר המתים בסין עלה ל-81    חברת התעופה הסינית סצ'ואן איירליינס ביטלה את טיסותיה ליעדים ברחבי העולם, לרבות קו ת"א-סין    ליצמן: החתימה על הצו נותנת לנו את האפשרות לנקוט את כל הצעדים הנדרשים בעת הצורך, ואינה מהווה הכרזת חרום
יואב יצחק
פרופר קובל נגד השימוש שנעשה בשמו ובתמונתו לקידום מטרותיו של דונרשטיין    טוען כי אינו מתאים גם בגין דברים שנאמרו בגנותו בבית המשפט
עידן יוסף
החיילים המשרתים במעברים חשודים כי שיתפו פעולה עם מבריחים ישראלים ופלשתינים של אמצעי לחימה, מוצרי טבק וטובין תמורת תשלום של אלפי שקלים    המשטרה: "חשד ללקיחת שוחד וחריגה מסמכות עד כדי סיכון ביטחון המדינה"
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי דחה ערעור על המשך איסור הפרסום    השופט ציון קאפח: פרסום שכזה יהווה פגיעה חמורה בפרטיות; אין יסוד לטענה כאילו הטלפון היווה "מאגר מידע"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il