X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשיא המדינה ונשיא גרמניה נפגשו עם תלמידי התיכון היהודי תלמידים סיפרו על החשש הקיים ועל התעמרות שגילו כלפיהם היו שסיפרו על חברים ומכרים שהוטרדו ואף הוכו
▪  ▪  ▪
שטיינמאייר וריבלין [צילום: עמוס בן-גרשום/לע"מ]

נשיא המדינה ראובן ריבלין ונשיא גרמניה שוחחו (יום ג', 28.1.20) עם תלמידים בבית הספר התיכון היהודי ע"ש משה מנדלסון (Jüdisches Gymnasium Moses Mendelssohn) בברלין. בהגיעם, קיבלו את הנשיאים בשירת "הבאנו שלום עליכם" ו"כל העולם כולו גשר צר מאוד" בעברית ובגרמנית תלמידי בית הספר יחד עם מנהל בית הספר, יו"ר הקהילה היהודית בברלין ונציגי ההורים והתלמידים.
בשיחתם עם תלמידי בי"ס פגשו הנשיאים תלמידים בני הקהילה היהודית ולצידם גם תלמידים שאינם יהודים, שמשפחותיהם ביקשו שילמדו בבית הספר מתוך רצון לחנכם ברוח היהדות וערכיה.
נשיא גרמניה שאל את התלמידים האם חוו חוויות קשות בגלל יהדותם בבתי ספר קודמים, וכמה מהתלמידים סיפרו על החשש הקיים ועל התעמרות שגילו כלפיהם. היו שסיפרו על חברים ומכרים שהוטרדו ואף הוכו, ותלמידה לא-יהודייה סיפרה שבבית הספר הקודם בו למדה נאמר לה בשל צבע עורה, שלו היטלר היה קיים, לא הייתה בחיים, והוסיפה עד כמה היא גאה ללמוד בבית ספר בו היא מרגישה שייכת.
אחת התלמידות שאלה את הנשיאים: "מה דעתכם על התמודדות הגרמנים עם השואה ועל החינוך לזכרון השואה בגרמניה?", ונשיא גרמניה השיב שלא די בהעברת המידע ההיסטורי כחינוך לזכרון השואה, ובעיניו הכרחי גם לחוות ולבקר במחנות הריכוז, בישראל וביד ושם.
"המסע ההיסטורי הזה מסמל את הקשר בין מדינותינו, על סמך העבר הטרגי שלנו, והידידות העמוקה שלנו כיום", אמר ריבלין לתלמידים בפתח המפגש. ריבלין הוסיף כי החינוך הוא הדרך המשמעותית ביותר להבטיח שאכן "לעולם לא עוד", ואמר: ״רק כך נוכל לוודא שאסון שכזה לעולם לא יתרחש שוב". אמר הנשיא והוסיף: "נכון, ישראל קיימת ותגן על עצמה בעצמה, אבל החינוך הוא הכרחי כדי שבני האדם כולם יבטיחו - לא נאפשר לזוועה שכזו להתרחש שוב לעולם". הנשיאים הוסיפו ודיברו עם התלמידים על חשיבות החינוך לזכרון השואה ככלי הכרחי למלחמה הבלתי נגמרת באנטישמיות ובגזענות.
עוד המשיך ריבלין ואמר כי הוא יודע שגרמניה מחויבת למאבק באנטישמיות וכי הוא מודה לממשלת גרמניה על כל שהיא עושה למען ביטחון הקהילות היהודיות. "יהודים בכל מקום חייבים להיות מסוגלים לחיות חיים יהודיים, פומביים וגאים ללא חשש", דבריו.
לאחר מכן קיים ריבלין פגישת עבודה עם שרת ההגנה של גרמניה, אנגרט קראמפ-קארנבאואר. הוא הודה לשרה על מחויבותה של גרמניה לביטחון ישראל וציין כי שיתוף הפעולה הביטחוני-אסטרטגי מצוין וראוי להעמיקו. עוד שוחחו השניים על אודות האתגרים השונים במזרח התיכון ובראשם האיום האירני. בתום דבריו ביקש הנשיא את תמיכתה של גרמניה בישראל אל מול התביעה בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.
בנוסף העלה ריבלין את סוגיית שחרור החיילים והאזרחים המוחזקים בעזה על-ידי חמאס. הנשיא הדגיש כי מדובר בסוגיה הומניטרית לפני הכל וכי על העולם כולו לדרוש את שחרורם מתוך מחויבות של משפחת העמים לנושא. ״לא יעלה על הדעת שחמאס, המחזיק את אזרחי עזה כבני ערובה, יעשה שימוש ציני שכזה בחיילים ואזרחים ישראלים הראויים לזכות הומניטרית ראשונה במעלה״, אמר.
לאחר פגישתם, המשיכו השניים למפגש עם נציגים מצה״ל ומצבא גרמניה אשר ביצעו לאחרונה תרגיל משותף בגרמניה. סא״ל עודד זימן, מפקד גדס"ר צנחנים שפיקד על תרגיל משותף עם צבא גרמניה, סיפר: "כיחידה צבאית למדנו רבות על שיטות הלחימה וההכשרה. לפני 80 שנה העם היהודי איבד את זכויותיו על אדמת אירופה, וכיום צבאותינו נלחמים יחד כדי להבטיח שאותם אירועים אפלים שעיצבו את ההיסטוריה שלנו לרעה, לעולם לא יתרחשו עוד. בשבילי ועבור חיילי זה היה רגע מרגש. תודה על ההזדמנות להיות כאן".
ריבלין שוחח עם החיילים ואמר: "בשבועיים האחרונים הייתי במסע היסטורי עם ידידי היקר, הנשיא שטיינמאייר. התחלנו בירושלים ב"יד ושם", ביקרנו יחד באושוויץ ונמשיך לבונדסטאג. מסע זה מסמל את הקשר העמוק בין מדינותינו, המבוסס על העבר הטרגי המשותף שלנו, ועל הידידות העמוקה שלנו כיום".
עוד הדגיש הנשיא: "אנו אסירי תודה על המחויבות של גרמניה לביטחון ישראל, שיתוף הפעולה חזק ומתעצם. טייסי Luftwaffe מתאמנים בישראל, וצנחנים ישראלים צונחים עם מקביליהם בגרמניה. הכשרה משותפת זו חשובה על-מנת לוודא כי אנו מוכנים לעמוד באיומים בהווה ובעתיד".
ריבלין הוסיף: "האימונים חשובים גם מכיוון שהם מאפשרים לצעירים ישראלים וגרמנים לבנות חברויות. מפגשים בין אנשים הם מכריעים לעתיד מערכות היחסים שלנו. אנו שותפים למאבק בטרור ובמאמץ להבאת שלום ויציבות במזרח התיכון. תודה רבה על כל מה שאתם עושים ועל תרומתכם לביטחוננו".
מאוחר יותר היום ייפגש הנשיא גם עם שר החוץ של גרמניה, הייקו מאסף, לפגישת עבודה. ובשעות אחר-הצהריים יקיים פגישת עבודה עם קנצלר גרמניה אנגלה מרקל.

תאריך:  28/01/2020   |   עודכן:  28/01/2020
+מדינת היהודים להגנת יהודי העולם
08:55 29/01/20  |  מאיר אינדור   |   לרשימה המלאה

מדינת ישראל נושאת באחריות לעם היהודי כולו. כפי שאנו פועלים להגנת מדינת ישראל, עלינו לפעול להגנת העם היהודי בתפוצות הגולה

מנהיגי העולם בפורום השואה הבינלאומי [צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90]
+שרידי דלת ואחד העמודים
08:08 29/01/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

זה כל מה שנותר מבית הכנסת ברחוב פסאנן בברלין, אשר הוצת בליל הבדולח  ▪  בית כנסת אחר, ברובע הבווארי, זוכה להנצחה ייחודית ומרגשת בידי תלמידי בית הספר שהוקם במקומו

כך ניצל בית הכנסת החדש

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לו היטלר היה קיים, לא היית בחיים"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
למה לגור בגרמניה?
עמוס שנער  |  28/01/20 22:14
 
- לגור ב גרמניה הערורה כדי ש
ישע   |  29/01/20 15:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
איתמר לוין
סיור בכמה מן האתרים ברובע היהודי: בית הכנסת ששרד את ליל הבדולח, בית הספר לבנות ממנו נותרו רק תמונות, בית הקברות שהפך לגן ציבורי, האנדרטה המזכירה את החיים שנהפכו על פיהם
סיגל רונן-כץ
ניצולי שואה עשויים להיות זכאים להטבות רבות מתוקף מצבם    עו"ד סיגל רונן כץ מאתר "כל זכות", ריכזה עבורכם את כל מה שניצולי שואה ובני משפחותיהם צריכים לדעת
רות רזניק
הורי אמי ברחו מהפרעות באוקראינה וסבי למד הנדסת חשמל בגרמניה    סבתי הייתה ציונית ולימים התגרשו והסב חזר לרוסיה ונישא לרופאה    אמי הייתה בקשר עם אביה בערך עד 1935 ומאז לא ידעה מה קרה לאביה האהוב
איתמר לוין
שתי אנדרטאות ומוזאון ניצבים באתרים בהם שכנו המשרדים מהם נוהלו מבצעי הרצח - תחילה של גרמנים חפים מפשע, ולאחר מכן של יהודי אירופה ועוד מיליוני אזרחים ברחבי היבשת
איתמר לוין
420,000 עובדי כפייה הועסקו בברלין בקיץ 1944 ב-3,000 אתרים. הראשונים שבהם היו יהודים, מיד לאחר ליל הבדולח. מחנה העבודה ברובע Schonweide מספר על הקורבנות הנשכחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il