X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דנקנר הודה בעבירות ועונשו קוצר

נוחי דנקנר משתחרר מהכלא

בעל השליטה לשעבר בקונצרן אי.די.בי ישוחרר לאחר 15 חודשי מאסר מתוך שלוש השנים שנגזרו עליו ריבלין קיצר את העונש בשל "נסיבות רפואיות שהוחמרו מאוד"
▪  ▪  ▪
דנקנר. העליון החמיר [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

נוחי דנקנר, לשעבר בעל השליטה בקונצרן אי.די.בי, ישוחרר ממאסרו בשל מצב בריאותו. כך החליטה (יום ה', 30.1.20) ועדת השחרורים בכלא מעשיהו, לאחר שהנשיא ראובן ריבלין קיצר את עונשו של דנקנר.
דנקנר הורשע בהרצת מניות אי.די.בי ערב הנפקת הקונצרן בפברואר 2012, במסגרת גיוס הון שהיה אחד ממאמציו האחרונים לשמר את השליטה בו. ההרצה בוצעה באמצעותו של איתי שטרום (שרכש מניות אי.די.בי במיליוני שקלים במימון שדנקנר סייע לו להשיג), שהורשע אף הוא, ובסיועו של עד המדינה עדי שלג. בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר עליו שנתיים מאסר, בעיקר בהתחשב בתרומתו לחברה, ובית המשפט העליון החמיר את העונש לשלוש שנים בשל חומרת העבירה.
דנקנר החל לרצות את עונשו באוקטובר 2018, ובניכוי שליש אמור היה להשתחרר בעוד שמונה חודשים. ריבלין קיצר את עונשו בארבעה חודשים, כך שהוא יכול היה לעמוד כבר היום בפני ועדת השחרורים.
"מדובר בנסיבות רפואיות שלא עמדו בפני בית המשפט בעת מתן גזר הדין ואשר על-פי חוות דעת רפואיות, הוחמרו מאוד במהלך מאסרו ומחייבות התערבות רפואית דחופה", הסביר ריבלין.
הפרקליטות הודיעה שאינה מתנגדת לבקשתו של דנקנר, לאור "הליך טיפולי משמעותי שעבר בין כותלי הכלא, ושבמהלכו הביא חרטה ולקח אחריות מלאה על המעשים שביצע ובגינם הורשע". יצוין, כי מדובר בהודאה ראשונה מצידו של דנקנר בעבירות; הוא לא הכחיש את המעשים, אך טען שמדובר היה ברכישות לגיטימיות של מניות אי.די.בי ולא בניסיון להריץ אותן.
ועדת השחרורים אומרת כי אפשרה לדנקנר עצמו לדבר בפניה. הוא "פרש בפנינו את משנתו, תוך מתן משקל להליך השינוי שעבר במסגרת הטיפול לו זכה במהלך שהותו בבית הסוהר והוא מודה לרשויות הכליאה על העזרה שהושיטו לו, על הרגישות וההגינות בהתייחסות אליו. לדבריו, היום הוא מבין כי העבירות שביצע היו עבירות חמורות, הוא מתחרט על מעשיו ורואה במהלכיו טעות חמורה ביותר 'פעלתי בפזיזות', כך אמר, 'ובניגוד לדרך בה נהגתי עד אותו יום מר ונמהר. כל חיי הייתי איש שומר חוק, הגון וישר, מאמין בחוק ובבתי המשפט'".
על-פי תנאי השחרור, דנקנר יתנדב אחת לשבוע באגודת "עזרה למרפא", ישהה במעצר בית בביתו מהשעה 10 בערב ועד השעה 6 בבוקר, ישתתף בקבוצת טיפול לעברייני מרמה, יתייצב במשטרה אחת לשבועיים ולא יוכל לצאת מן הארץ עד תום תקופת המאסר המקורית בחודש מאי 2021.
הטיפול בבקשתו של דנקנר לקיצור עונשו הושעה למשך חודשיים, לאחר שהמשטרה פתחה נגדו בחקירה בחשדות שנאסרו לפרסום. בעקבות אותם חשדות הועבר דנקנר מכלא מעשיהו (בו הוא שוהה באגף שהוקם עבור אהוד אולמרט ואסירים בכירים אחרים) לכלא ניצן. לאחר שהפרקליטות סגרה את התיק, החליט כאמור ריבלין לקבל את הבקשה.
דנקנר חייב מאות מיליוני שקלים לבנקים, והגיע איתם להסדר ולפיו יחזיר חלק מן החוב ולא יוכרז כפושט רגל. לאורך כל משפטו הוא נמנע מלתקוף את התביעה ובתי המשפט, וגם עם כניסתו לכלא אמר: "המעמד כאן הוא יום קשה לי ולמשפחתי. אני בוטח באלוהים ובוטח מאוד במערכת המשפט ואוהב את מדינת ישראל".
בראש ועדת השחרורים עומדת השופטת בדימוס זיוה הרמן-הדסי וחברותיה הם אסנת חיות, אורית היימן-שפירא והילה עמרם. את דנקנר ייצגו עוה"ד שני אילוז, מיכל רוזן-עוזר וטל אנגלנדר, ואת המדינה - עו"ד גבי פאר.

וש"ר 32869-01-20, נוחי דנקנר / החלטה
שחרור מוקדם לנוחי דנקנר, לשעבר בעל השליטה בקונצרן אי.די.בי
תאריך:  30/01/2020   |   עודכן:  30/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נוחי דנקנר משתחרר מהכלא
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ברוך הבא תרגיש טוב ובהצלחה ל"ת
כוכי  |  30/01/20 12:15
2
ביזוי של מקצוע הרפואה
רופא מודאג  |  31/01/20 07:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת נוחי דנקנר
איתמר לוין
בעל השליטה לשעבר בקונצרן אי.די.בי הועבר בשל החקירה מכלא מעשיהו לכלא ניצן    סגירת התיק תאפשר לריבלין לדון בבקשתו של דנקנר לחנינה מסיבות בריאותיות
איתמר לוין
צו איסור פרסום על יתר הפרטים הנוגעים לחקירה, בעקבותיה הועבר דנקנר מכלא מעשיהו לכלא ניצן    דנקנר מרצה שלוש שנות מאסר על הרצת מניות אי.די.בי כאשר היה בעל השליטה בקונצרן
עידן יוסף
רבע ממשקי הבית קיבלו התראה על חריקה מהבנק    ל-31% ממשקי הבית היהודיים יש משכנתה לעומת 4% ממשקי הבית הערביים    לשני שלישים יש חיסכון בקרן פנסיה
עידן יוסף
איש העסקים הנושא עונש מאסר מאז חודש אוקטובר האחרון, מבקש להשתחרר במסגרת חנינות שנת ה-70 מסיבות אישיות וצירף לכך נימוק של תרומה לחברה
איתמר לוין, יצחק דנון
אריה רהב מבקש לתבוע 90 מיליון שקל מנוחי דנקנר ואיתי שטרום, בטענה שזהו הנזק שנגרם לבעלי המניות מן הציבור בשל הרצת מניית אי.די.בי בפברואר 2012
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il