X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פגישת שטיינברגר-עמר במצלמת האבטחה
מזרחי. להעביר מסר ליחידה החוקרת [צילום: בוצ'צ'ו]
שופט השלום מנחם מזרחי בפסק דין חריף:

שורת מחדלים קשים באישום נגד עו"ד

עו"ד חיים שטיינברגר זוכה מחמת הספק מאשמת הברחת סם ללקוחו בכלא איילון, למרות ביקורת חריפה במיוחד על התנהלותו מזרחי מצביע על פעולות חקירה חיוניות שלא בוצעו, מסמך כוזב שנכנס לתיק, פגיעה בהגנת הנאשמים, ספקות בנוגע לקבלת אישור פרקליטת המחוז והתחמקות קצינים מאחריות למחדלים
▪  ▪  ▪

מחדלי חקירה חמורים, מסמך כוזב שהגיע לתיק, תמלולים פגומים של חקירות, התחמקות מאחריות, פגיעה בהגנת הנאשמים, עדים שהגיעו לא מוכנים, תשובות מטרידות של חוקרים וקצינים - כל אלו התגלו בתיק נגד עורך דין. במקביל, התנהגותו של עורך הדין עצמו הייתה מחשידה ופסולה, ועדותו הייתה חסרת כל אמינות. כך קובע סגן נשיאת בית משפט השלום ברמלה, מנחם מזרחי.
מזרחי זיכה מחמת הספק (27.1.20) את עו"ד חיים שטיינברגר, לו יוחסה הברחת קוקאין ללקוח אותו ביקר בכלא איילון. הספק נוצר בעיקר בשל פעולות חקירה שלא בוצעו ולנוכח עדות המעלה את האפשרות, כי הסם שנתפס אצל הלקוח, אברהם עמר, לאחר פגישתו עם שטיינברגר היה ברשותו עוד קודם לכן. כאמור, מזרחי אינו מקבל את גרסתו של שטיינברגר.
הפגישה התקיימה באפריל 2017 ותועדה במצלמות האבטחה של הכלא, לאחר שהמשטרה קיבלה אישור לכך מפרקליטת מחוז מרכז דאז, רונית עמיאל. לטענת המדינה, שטיינברגר העביר את הסם (0.9 גרם) ל-עמר בתוך טישו, תוך שהוא מסתיר אותו מן המצלמות. בשל כך, הוא הואשם באספקת סם מסוכן - עבירה שהעונש המירבי עליה הוא 20 שנות מאסר.
מזרחי מונה על פני עמודים רבים את מחדלי החקירה שנפלו בתיק, תוך שהוא מדגיש שוודאי כאשר מדובר באישום כה חמור המיוחס לעורך דין - הייתה המשטרה חייבת לנהל את החקירה כהלכתה. בין המחדלים והכשלים המרכזיים:
  • המשטרה תפסה את הצילומים ממצלמת אבטחה אחת בלבד, ממנה לא ניתן היה לראות בבירור את מעשיו של שטיינברגר. היא נמנעה מלעשות זאת ביחס למצלמה השנייה, שמזרחי עצמו התרשם - בביקור במקום - שהייתה מעניקה זווית טובה בהרבה.
  • החוקר איציק אבישר ננעל בעדותו (כלשונו של מזרחי) על כך שלא היה צורך במצלמה השנייה. מזרחי מגיב: "הלך נפש חקירתי שכזה של חוקר משטרה, שאינו מכיר בגודל טעותו החקירתית, מעצים את המחדל, והוא מלמד, כי יש להעביר ליחידה החוקרת מסר בעל משמעות מעשית".
  • המשטרה לא תפסה את החומר ממצלמת האבטחה בפרוזדור האגף, שיכול היה לאמת את טענתו של עמר ולפיה קיבל את הסם קודם לכן.
"השואל נותר וידיו על ראשו"
  • מזרחי אומר: "לא ניתן היה לקבל תשובות מוסמכות הן לעניין המצלמות, והן אודות פעולות החקירה שננקטו ושלא ננקטו, ובכלל זה מי היה הקצין האחראי על החקירה מי הנחה אותה ומי הורה את הוראותיו. חוקר אחד העביר את כדור השאלות לידיו של חוקר אחר שהשיבו לידי אותו חוקר, שהפטיר תשובות מן הגורן ומן היקב, והשואל נותר וידיו על ראשו".
  • לא הוברר מיהו הסוהר שצפה במפגש בזמן אמת באמצעות המצלמות, וממילא הוא לא הובא לעדות - וכך שוב קשה היה לדעת מה בדיוק התרחש במפגש.
  • קצין המודיעין רענן חבר לא מסר לעמיאל את מלוא המידע כאשר ביקש את אישורה לתעד את המפגש, וכאשר נשאל מדוע - השיב: "היא הבינה". מזרחי אומר על עדותו: "לא ניתן להשיב לשאלות בעדות בבית המשפט ברמזים או במשחקי מילים או בפלפולי אותיות".
  • רב-פקד ענת קצב לא ידעה להסביר מדוע היא חתומה על המזכר בו הופיע שמו של שטיינברגר. לדברי מזרחי, הוא ציפה ממנה "להיערך מבעוד מועד, ללמוד את העובדות, לשלוט בנבכי תיק
החקירה, ולא לאלתר תשובות מן הגורן ומן היקב". לדבריו, "לאחר חקירת עדה זו נוסף מסך של ערפל, ונסיבות קבלת האישור מפרקליטת המחוז נותרו עלומות כפי שהיו".
  • השוטרים רס"ר שמעון דיין ורס"ר הראל רוט רשמו, לאחר עיכובו של שטיינברגר, דוחות פעולה דומים עד כדי זהות, וכך נוצר חשש שהם תיאמו אותם. מסקנתו של מזרחי: "קשה לייחס לשוטרים מהימנות או אמינות בדבר נכונות הרישום בדוחות".
  • החיפוש על גופו של עמר לפני הפגישה עם שטיינברגר היה רשלני, ולא נשללה האפשרות שאכן הסם כבר היה ברשותו.
לא בדקו טביעות אצבע
  • השוטרים תפסו את הסם לאחר הפגישה כאשר הם בידיים חשופות, וכך עלולים היו למחוק טביעות אצבע. בפועל, המשטרה כלל לא בדקה את הטביעות וכך כמובן שלא מצאה על הסם את אלו של שטיינברגר.
  • סגן מפקד משמרת בכלא איילון, פאדי טריף, שמר מסמכים חסויים במחשב בביתו ובטלפון הנייד שלו.
  • התגלו חוסרים וסתירות בין ההודעות הכתובות של שטיינברגר ועמר לבין התיעוד החזותי שלהן. לא היה כלל תיעוד חזותי בחקירתו הראשונה של שטיינברגר, למרות חומרת העבירה שיוחסה לו.
  • פקד שרון רז, קצין החקירות של משטרת רמלה, שהיה אחראי לחלק מן המחדלים, השיב שאין לצפות לעולם אוטופי. מזרחי מגיב: "מצער לחשוב שקצין חקירות זה רואה בפעולות חקירה בסיסיות עולם 'אוטופי' ועניין זה מלמד, כי יש להעניק למחדלי החקירה בתיק זה משקל נכבד, המעביר מסר ברור ליחידה החוקרת, שאין אלו פעולות השוכנות בעולם 'אוטופי', חקירתי, אלא בעולם חקירתי בסיסי ביותר שבכוחן להוביל לחקר האמת להבדיל מהנחת המבוקש של החקירה".
  • התובע, עו"ד אלמוג בן-חמו, הפנה בסיכומים להסברים שנמסרו במעמד צד אחד בהליכי החיסיון בתיק. מזרחי מדגיש, שהוא התעלם מדברים אלו.
  • המדינה הוציאה תעודת חיסיון על הידיעה המודיעינית שהובילה לתיעוד הפגישה. מזרחי אומר: "מדובר בראיה ישירה, רלוונטית, אשר לא הועמדה לרשות ההגנה והובילה לפגיעה קשה בהגנתם, כאשר הם מנהלים את הגנתם בתום לב מבלי להיות ערים לה. אני סבור, כי תעודת החיסיון פגעה בהגנת הנאשמים".
"גרסתו - עלבון צורב לשכל הישר"
כאמור, בפיו של מזרחי גם ביקורת קשה במיוחד על שטיינברגר. גרסתו "תמוהה ביותר, מחשידה (מחשידה גם לפי עדותו שלו) והיא הייתה עלבון צורב להיגיון ולשכל הישר". הוא אף אמר כי לדעתו מותר להכניס לכלא כל מה שלא מתגלה בשיקוף. "נטען בפניו כי התנהלות שכזו אינה מתיישבת עם נהלי שב"ס ותשובתו: 'לא התיימרתי גם אפילו להגיד לך שזה תקין מה שעשיתי מבחינת נהלי שב"ס, אני לא כפוף לנהלי שב"ס'. אבוי לתשובה ולגישה שכאלה עת אוחז בהם עורך דין", מוסיף מזרחי. "זהו עורך דין שהחליט להיות הצנזור של עצמו".
מזרחי ממשיך ודוחה את גרסתו של שטיינברגר: "יש לדחות אותה כבלתי מהימנה ובלתי אמינה. אני דוחה את הסבריו המפולפלים, המתפתלים, כבלתי מהימנים ובלתי אמינים". התנהגותו בפגישה "לא התאפיינה, כלל ועיקר, להיות פגישה תמימה של עורך דין ולקוחו. התנהלותו של נאשם 1 ראויה בהחלט לאש ותימרות עשן ביקורתיים, אך עם זאת, במערך ראייתי זה, אין די להשלים את הפער הראייתי, כנדרש בפלילים, מתוך עדותו הבלתי מהימנה והבלתי אמינה".
על עדותו של עמר אומר מזרחי, כי למעשה הוא אישר הנחות שהציגו לפניו הסניגורים, כמו שה המובל בשדה בידי רועה. "סגנון עדות שכזה חסר משקל ראייתי... הוא לא מסר עדות מהימנה או אמינה שביכולתה לבסס ממצאי עובדה". גרסתו הייתה "עלבון להיגיון האנושי, אם סבר לעצמו כי בית המשפט יכול לאמץ עדות שכזו", אך עדיין אין בכך כדי להשלים את החסר בראיות מצד התביעה.
עוד מזכיר מזרחי את עדותו של רב-כלאי בוריס סגל, בפניו הוצג זכרון דברים בחתימתו ולפיו הוא צרב תיעוד וידאו מסוים. סגל השיב שהוא לא כתב את המסמך, ומזרחי מעיר: אומנם אין המדובר במסמך מהותי, אך "אין ספק כי הוא מתווסף לדפוס החקירה שהתגלה במסגרת תיק זה, שמעורר שאלות מטרידות ביחס לטיב הראיות שהוצגו. קיומו של מזכר חקירה בתיק החקירה המתברר להיות זיוף, מבאיש בריח רע את יתרת הראיות".
את שטיינברגר ייצג עו"ד אורי בן-נתן, ואת עמר (שהורשע בהחזקת סם לצריכה עצמית) ייצגה עו"ד רוית מוחבר.

תאריך:  03/02/2020   |   עודכן:  03/02/2020
+הטריק המשטרתי לחיפושים בלתי חוקיים
11:58 04/02/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שוטרים טענו שביצעו "סריקה" ולא "חיפוש", ולכן לשיטתם יכלו שלא לעמוד בתנאים שנקבעו בצו שהוציא בית המשפט  ▪  נאשמים בניהול מעבדת קנביס זוכו בשל החיפוש הבלתי-חוקי תוך שבית המשפט מדגיש שלמשטרה אין סמכות לבצע סריקות כאלו

מורנו. אין להשיב לאשמה
צמח מריחואנה בגובה מטר [צילום: פלאש 90]
+המשטרה ביקשה לזמן עדים שיפגעו בזכויות הנאשם
22:10 03/02/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שופט השלום שמאי בקר אסר על התביעה המשטרתית לזמן לעדות שוטרים שההגנה ויתרה עליהם, בקובעו שאם הם יוסיפו על דוחותיהם הכתובים - הרי שהדבר יפתיע את ההגנה בניגוד לדין

בקר. "את זאת לא אתיר" [צילום: הרשות השופטת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שורת מחדלים קשים באישום נגד עו"ד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
וכולם נשארו בתפקידם
סוף סיפור  |  4/02/20 00:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
עידן יוסף
השר ארדן אישר את המלצותיו של מ"מ המפכ"ל, ניצב מוטי כהן • תנ"צ אלון אריה יקודם לדרגת ניצב וימונה לראש אגף התנועה    תנ"צ מוטי לוי יקודם גם הוא לניצב וימונה לראש להב 433
איתמר לוין
התביעה נאלצה לחזור בה מכתב אישום לאחר שעלה חשד, שהשוטר בדה חקירה עם הנאשם - אך הוא המשיך לשמש כטוען משטרתי ולהעיד בבתי המשפט עד להתערבותו של רוזן
איתמר לוין
המשטרה רשמה עשרות דוחות על אי-ציות לתמרור עצור ליד קניון הזהב בראשון לציון - עד שהתברר שהוא הוצב בידי גורם פרטי    נהג שביקש להישפט קיבל הצעה להסדר טיעון, למרות שהתובעת ידעה שהוא טוען שהתמרור בלתי חוקי    בן-יוסף אומר שבכך היא רימתה את הנאשם, ומכנה את התנהגות המדינה "פושעת"
איתמר לוין
ארתור עקיבאייב, שהיה בלש במרחב דן, נכנס לביתו של חשוד שהוחזק בתחנת המשטרה וגנב מזומן ותכשיטים בשווי של 27,500 שקל - אותם לא החזיר עד היום
איתמר לוין
המשטרה ייחסה לחשוד עבירות ירי שעונשיהן המירביים מגיעים ל-25 שנות מאסר - אך בבית המשפט לא ידע החוקר לומר מהן האינדיקציות הקושרות אותו לחשד
רשימות נוספות
אחרי ראש את"ן: גם ראש אח"ם פורש  /  עידן יוסף
הקנס לשוטרת ששיקרה בבימ"ש: 5,200 שקל  /  איתמר לוין
תנ"צ ניר: יש הסכם עם המשטרה  /  איתמר לוין, יצחק דנון
המשטרה רוצה סמכות גם לערער  /  עו"ד פנחס (פיני) פישלר
פושעים טיפשים  /  איתמר לוין
לוגיקה שגויה - "השועל המקצוען המחונן"  /  עו"ד פנחס (פיני) פישלר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il