X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יזבק. התבטאויות מקוממות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
עמיר. מטרות מקוממות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
החלטת בג"ץ בערעורים על פסילת המתמודדות:

היבא יזבק תוכל להתמודד בבחירות לכנסת

חמישה שופטים מול ארבעה קבעו, כי אין מסה קריטית המוכיחה שחברת הכנסת מטעם הרשימה המשותפת תומכת הטרור - במיוחד לנוכח הצהרותיה המסתייגות ממאבק אלים שופטי המיעוט: השכל הישר מלמד שמקומה אינו בכנסת; הבהרותיה מטרידות לא פחות מדבריה המקוריים התמודדתה של לריסה טרימבובלר-עמיר אושרה פה אחד
▪  ▪  ▪

היבא יזבק ולריסה טרימבובלר-עמיר יוכלו להתמודד לכנסת ה-23. כך קובע (יום א', 9.2.20) בית המשפט העליון. ההחלטה בעניינה של יזבק, חברת כנסת מהרשימה המשותפת, התקבלה ברוב של חמישה שופטים (עוזי פוגלמן, יצחק עמית, דפנה ברק-ארז, מני מזוז וענת ברון) נגד ארבעה (הנשיאה אסתר חיות, נעם סולברג, דוד מינץ, יוסף אלרון).
בית המשפט העליון קיבל את ערעוריהן של השתיים על החלטת ועדת הבחירות המרכזית לפסול את השתתפותן בבחירות. ערעורה של טרימבובלר-עמיר, רעייתו של הרוצח יגאל עמיר, התקבל פה אחד. במרכז המצע של מפלגתה עומדת הדרישה לחון את עמיר.
פסק הדין המרכזי הוא בעניינה של יזבק, אשר נפסלה בנימוק שהיא תומכת טרור. בנוגע ליזבק צוינו שתי ראיות מרכזיות: פוסט ששיתפה יזבק בשנת 2015 עם תמונתו של המחבל סמיר קונטאר, אשר רצח את בני משפחת הרן בנהריה בשנת 1979, ועל גביה הכיתוב "השהיד המוג'אהד סמיר קונטאר"; ופוסט ששיתפה בשנת 2013 עם תמונתה של המחבלת דלאל מוגרבי, אשר הנהיגה את חוליית המחבלים שביצעה את הפיגוע בכביש החוף בשנת 1978, שבו נרצחו 35 ישראלים ובהם 12 ילדים, לו הוסיפה יזבק עצמה את המילים "דלאל מוגרבי חיה 20 שנים ועשתה את כל זה. יבורכו נשות ההתנגדות".
שופטי הרוב: לקבל את ההבהרות
שופטי הרוב הפכו את החלטת הפסילה, באומרם שלא הצטברה המסה הקריטית הדרושה כדי לפסול את יזבק. זאת, לנוכח הכמות המעטה של הראיות המהותיות; חלוף הזמן; העדר ביסוס בדבר פעולה חוזרת ונשנית; ובעיקר נוכח הבהרותיה והצהרותיה של יזבק המגובות בתצהירים אישיים וכן בהבעת חרטה מצידה ביחס לחלק מהפרסומים. עוד נקבע, כי לא הובאה כל הוכחה שפרסומים אלו הם חלק מהמאפיינים הדומיננטיים של פעילותה של יזבק ושל שאיפותיה, או כי יזבק פעלה או פועלת למימוש המטרה הפסולה שבגינה התבקשה פסילתה.
שופטי הרוב הדגישו, כי אם מתעורר ספק בבחינת חומר הראיות - עליו לפעול לטובת הרשימה או המועמד. זאת נוכח מעמדה הרם של הזכות לבחור ולהיבחר ובהינתן אמות המידה המחמירות שנקבעו לאורך השנים בפסיקתו של בית המשפט העליון, לפיהן מניעת השתתפות של מועמד בבחירות לבית המחוקקים תישמר למקרים חריגים שבחריגים.
עוד נקבע, כי יש לתת משקל משמעותי להצהרותיה של יזבק, כפי שנעשה בעבר בעניינם של מועמדים אחרים מכל קצות הקשת הפוליטית, ולכך שיזבק הצהירה שוב ושוב, כי היא מתנגדת לכל אלימות "מכל סוג נגד אף אדם בין אם הוא במדים או לא במדים". בהקשר זה נקבע, כי גם אם חלק מן ההבהרות של יזבק היו דחוקות, בלשון המעטה, וגם אם קיים בהן אלמנט מסוים של התרסה או ביטול - אין די בכך כדי להפריכן בכללותן ולרוקנן מתוכן.
שופטי הרוב ציינו, כי בנוגע לפוסט בעניינה של מוגרבי - יש לייחס משקל לעובדה, כי בתצהירה ציינה יזבק שמדובר בהתנסחות שגויה ובעייתית, וכי כיום הייתה מתנסחת אחרת ואף מחקה את הפרסום. שופטי הרוב הדגישו, כי אין בתוצאה שאליה הגיעו כדי לגרוע משאט הנפש שמעוררות התבטאויותיה של יזבק, ועם זאת ציינו, כי שאט נפש אינה עילה לפסילתם של רשימות או מועמדים מלהתמודד לכנסת.
פוגלמן: שתי התבטאויות בודדות
את חוות הדעת המובילה של שופטי הרוב כתב פוגלמן, המצטט בהרחבה את דבריה של יזבק בגנות הטרור והאלימות, ואומר שאין להטיל עליה להוכיח את כנות דבריה. הוא מעיר, כי ההסבר שנתנה לדבריה בנוגע למוגרבי הוא דחוק, בעוד שניתן יותר לקבל את הסברה בנוגע לקונטאר ולפיו ביקשה למחות על מדיניות החיסולים בכלל. פוגלמן מוסיף, כי מדובר בשתי התבטאויות בודדות - בניגוד לריבוי התבטאויותיו של מיכאל בן-ארי שנפסל מהתמודדות לכנסת ה-22 - וכי יזבק התנצלה בניגוד לבן-ארי. עוד אומר פוגלמן, כי שיתוף של פוסט הוא בעל עוצמה פחותה מאשר דברים ישירים של המועמד, וכי לא הוכח שאכן יזבק פועלת להעניק גיבוי ממשי לטרור.
ברון מוסיפה, כי יזבק לא נתנה הסבר מניח את הדעת להתבטאויותיה האומללות ולא גינתה במפורש את מעשי הטרור של קונטאר ומוגרבי. אולם יש לתת משקל גם לדברים שאמרה בתצהיריה - והללו לכל הפחות יוצרים ספק בדבר כוונותיה, ספק שממנו עליה ליהנות. היא מזכירה, שבעבר הורשה ברוך מרזל להתמודד על סמך הצהרות דומות, למרות שהוא חזר מאוחר יותר על אותן התבטאויות פסולות.
מזוז אומר כיהוא מסכים עם פוגלמן. לדבריו, הראיות בעניין יזבק אינן מתקרבות לאמות המידה שנקבעו בפסיקה לצורך פסילת מועמד, וכי אם נותר ספק - הרי שאין לפסול אותה. לדברי מזוז, אכן יש להתייחס בחשדנות להסברים שנתנה יזבק בדיעבד לאותם פוסטים, אך יש להעניק משקל לתצהיריה נגד אלימות וטרור.
ברק-ארז מדגישה, כי "שאט נפש אינו עילה לפסילתם של רשימות או מועמדים מלהתמודד לכנסת. וגם להפך: הימנעות מפסילה של רשימה או מועמד אינה מבטאת העדרו של שאט נפש כזה". לדבריה, מדובר בהתבטאויות בודדות - והללו, קשות ככל שיהיו, מעולם לא היוו עילת פסילה. עוד היא נותנת משקל לכך שהפוסטים פורסמו לפני חמש ושבע שנים. את המשקל המכריע מעניקה ברק-ארז לביטויי החרטה וההבהרות של יזבק; לדעתה, הללו לא נועדו רק להכשיר את ריצתה לכנסת.
עמית אומר כיהתקשה להכריע בעניינה של יזבק, אך לבסוף החליט להוציא לה "כרטיס צהוב" ולא "כרטיס אדום". לדבריו, יזבק גילתה כלפי הציבור היהודי "רגישות" הדומה לזו של העברת נייר זכוכית על עור חשוף; הוא מגיב בציניות עוקצנית במיוחד על דבריה ועמדותיה. הפוסט על מוגרבי לבדו היה מספיק לפסול אותה - אם היה מתפרסם לאחרונה. אולם הפסיקה המקובלת מובילה גם את עמית למסקנה שהפעם אין לפסול את יזבק. הוא חותם באומרו: "התוצאה הדחוקה אליה הגענו (5:4) ממחישה עד כמה קרובה הייתה ח"כ יזבק למצוא עצמה מחוץ למפתן הכנסת. אין מקום 'לחגוג' את התוצאה הסופית. יש מקום לחשבון נפש אם זו הדרך לקדם את עניינם של ערביי ישראל".
דעת המיעוט: מקרה חריג וקיצוני
דעת המיעוט סברה, כי הראיות בעניינה של יזבק אינן משתמעות לשתי פנים והן מלמדות על תמיכה בפעולות טרור, מהקשות ומהמחרידות שבוצעו נגד ישראל. על כן, סברה דעת המיעוט, מדובר באחד המקרים החריגים והקיצוניים אשר בו די בראיות שהוצגו כדי לגבש מסה קריטית של ראיות משכנעות, ברורות וחד-משמעיות המעידות על תמיכתה של יזבק במאבק מזוין של ארגון טרור נגד מדינת ישראל.
אשר להסברים ולהבהרות שנתנה יזבק, סברו שופטי המיעוט, כי הן מטרידות לא פחות מהפרסומים עצמם. בעניין הפרסום הנוגע לקונטאר נקבע, כי ההבהרות שניתנו הן בבחינת מעט מדי, מאוחר מדי ובלתי משכנע בעליל. בעניין הפרסום הנוגע למוגרבי נקבע, כי בהינתן חומרתו הרבה של הפרסום ומשמעויותיו, תמוהה מאוד העובדה שיזבק בחרה למקד את האמירה המאוחרת בדבר השגיאה והבעייתיות שבאותו פרסום בהתנסחות בלבד - ולא בתוכן הדברים.
לדברי שופטי המיעוט, יזבק לא התנערה ולא חזרה בה גם בשלב זה מעצם הצגתה של מוגרבי כ"דמות מופת", ותיארה אותה בתצהירה כמי ש"נהפכה לחלק מהנרטיב ההיסטורי של העם הפלשתיני, העם שלי". לכן, אין בהסברים וההבהרות שנתנה כדי לשלול את העובדה שהיא מזדהה עם מוגרבי ותומכת במעשיה, שאינם אלא מאבק מזוין של ארגון טרור נגד מדינת ישראל.
חיות: אין מקום לתמיכה בטרור
חיות, אשר כתבה את חוות הדעת המובילה של המיעוט, אומרת כי יש להתייחס בחשדנות להבהרות שמספקים מועמדים ערב הבחירות. "ככל שעוצמת הראיות גבוהה יותר וחומרתן רבה יותר, וככל שהפסול הגלום בהן מובהק וברור יותר, כך יידרשו הסברים והבהרות ברמת שכנוע ואמינות גבוהים יותר", היא סבורה.
לדברי חיות, יש חומרה יוצאת דופן בשיתוף הפוסט לגבי קונאטר, והסבריה של יזבק כיום מלמדים שהיא אינה מבינה את חומרת מעשיה. לגבי מוגרבי, ממשיכה חיות, אין לקבל את ההסבר של יזבק כאילו בחרה בה כדמות של פלשתינית לקראת יום האישה הבינלאומי. בחירה זו מלמדת "על תמיכתה של יזבק במאבק המזוין שניהלו ומוסיפים לנהל ארגוני הטרור נגד מדינת ישראל". עוד אומרת חיות, כי אין צורך להצביע על הסתברות להתממשות הסכנה של תמיכה בפועל בטרור מצד המועמד. במדינה דמוקרטית אין כל מקום להבעה דעות התומכות בטרור, קל וחומר - מצידו של מי שרוצה להיות חבר כנסת.
סולברג מותח ביקורת על היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שהתנגד לפסילתה של יזבק, באומרו שהיה עליו לבחון ראיות נוספות בעניינה. מכל מקום, סולברג סבור שדי בראיות שהוצגו בפני ועדת הבחירות כדי להצדיק את הפסילה. לדבריו, "שכל ישר, מוסר בסיסי, חוק ומשפט, מורים כולם כאחד, כי מי שמעלה על ראש שמחתו את הארכי-טרוריסט סמיר קונטאר, את המחבלת דלאל מוגרבי ודומיהם, לא יכירנו מקומו בכנסת ישראל".
לדברי אלרון, השיתופים שביצעה יזבק מהווים פרסומים משלה, ודברי התמיכה שנכללו בפוסטים אלו מהווים תמיכה במאבק המזוין נגד ישראל - במיוחד הפוסט הנוגע למוגרבי. "תמיכתה בהם לא התמצתה בתמיכה בפועלם, כי אם בהאדרת דמויותיהם והעלאתם על נס בתור דמויות ראויות לחיקוי ולהערצה", הוא מדגיש. ואילו על הבהרותיה המאוחרות יותר אומר אלרון, כי "התבטאויות אלה זניחות ביחס לפעילותה המתמשכת לקידוש פועלם של אלו שביצעו את הפעולות הקשות ביותר נגד מדינת ישראל ואזרחיה".
מינץ אומר כייש ראיות חד-משמעיות רבות המלמדות על עמדותיה של יזבק, וכנגד זאת - היא לא סיפקה "הסבר" ראוי אחד להתבטאויות אלו. "יזבק מבקשת 'להתחבא' מאחורי אמירות כלליות וגורפות בדבר התנגדותה לאלימות באשר היא. אלא שהסתייגות כללית כזו, בוודאי במקום שבו נדרשת התייחסות פרטנית וברורה להתבטאויות חריפות וקשות, אינה מהווה 'נימוק', 'הסבר', ובוודאי שלא 'חרטה'".
הערעור בנוגע למועמדותה של רשימת "משפט צדק" התקבל פה אחד, בנימוק שלא קמה עילה המצדיקה לפסול את הרשימה מהתמודדות בבחירות לכנסת. נפסק, כי אף שהתבטאויותיה של טרימבובלר ומטרותיה מקוממות ומעוררות שאט נפש, הרי ששאט נפש לחוד ועילת פסילה מהתמודדות בבחירות לכנסת – לחוד.

א"ב 852/20, אופיר כץ ואח' נ' היבא יזבק / פס"ד
בית המשפט העליון מאשר ברוב דעות את התמודדותה של היבא יזבק לכנסת ה-23 ופה אחד את התמודדותה של לריסה טרימבובלר-עמיר
תאריך:  09/02/2020   |   עודכן:  09/02/2020
+כץ: האפליקציה משמשת כמה מפלגות
09:34 10/02/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש מטה הבחירות של הליכוד טוען שהיישומון של המפלגה שגרם לדליפת פנקס הבוחרים המלא ולפרצת אבטחה חמורה משמש גם מפלגות יריבות לליכוד  ▪  טען שדליפת המידע אינה דומה לדליפת המידע מהטלפון של גנץ, אך לא הסביר מדוע

כץ. אין שום דמיון [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+דרוש הליך לבירור עובדות, לא שקרים
08:07 10/02/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

חלוקת השופטים מצביעה על קווים פסיקתיים ואף פוליטיים  ▪  הימין הקיצוני נפסל משום שהוא מתבטא בצורה גלויה יותר מאשר השמאל הקיצוני  ▪  מתן המשקל הרב להצהרותיה של יזבק סותר את ההיגיון  ▪  העליון ממשיך להירתע מפסיקה חדשנית גם כשהיא נחוצה  ▪  המסקנה החוזרת ונשנית: יש לשנות מיסודו את הליך הפסילה

יזבק. בתוך המים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+גנץ: יזבק היתה צריכה להיפסל, נכבד את פסיקת בית המשפט
23:24 09/02/20  |  איציק וולף

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, אמר כי הוא סבור שהתבטאויותיה של ח"כ היבא יזבק היו צריכות להביא לפסילתה, אך יש לכבד את פסיקת בג"ץ שהכשיר את התמודדותה לכנסת ה-23.
"כמי שבמשך שנים פיקד והוביל לוחמים בצה"ל אני קובע: אמירותיה של היבא יזבק שמביעות תמיכה בטרוריסטים היו צריכות להוביל לפסילתה. נכבד את פסיקת בית המשפט שהוא הגורם המוסמך, וכמובן לעולם לא נשלים עם אמירות הסתה ותמיכה בטרור בכנסת ישראל, ונשתמש בכל הכלים שברשותנו בכדי למנוע אותן", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

+יעלון: יזבק ובל"ד צריכים להיות מחוץ לחוק
22:23 09/02/20  |  איציק וולף

בכיר כחול לבן, ח"כ משה יעלון, אמר שהוא מכבד את פסיקת בג"ץ אך כינה את ח"כ היבא יזבק "תומכת טרור שפלה". "אני, כמו רוב מוחלט של אזרחי ישראל, מכבד את פסיקת בג״צ, אך חולק עליה לחלוטין. בל״ד לא מייצגת את רוב ערביי ישראל, אלא את אויבי ישראל. מפלגת בל״ד עם יזבק ושאר שונאי ישראל צריכים להיות מחוץ לחוק", אמר.

+יו"ר הכנסת: שופטי העליון בחרו בהסתכלות שנוגדת את לשון החוק
21:16 09/02/20  |  איציק וולף

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, טען כי שופטי בית המשפט העליון בחרו בהסתכלות מוטה שנוגדת את לשון החוק, כשאפשרו לתומכת הטרור היבא יזבק לקבל במה לעמדותיה הפסולות בכנסת ישראל.
""היבא יזבק מגיעה מאותה מפלגה אנטי ציונית שהצמיחה את הג'נטלמנים בשארה וגטאס. אני מקווה שבפעם הבאה רוב השופטים יבינו שלמען עתיד טוב לחברה הישראלית ולדו קיום צריך להציב קווים אדומים", אמר.

+ח"כ פורר: שוב מאפשרים כניסת תומכי טרור לכנסת
20:33 09/02/20  |  איציק וולף

יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ עודד פורר, הגיב על החלטת בית המשפט העליון לאפשר לח"כ היבא יזבק מבל״ד להתמודד לכנסת ואמר כי שוב מאפשרים את כניסת תומכי הטרור לכנסת ישראל.
"לא ייתכן שמי ששללה את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, מי שהביע פעם אחר פעם תמיכה בטרוריסטים המתועבים ביותר, תמשיך לקבל משכורת ממדינת ישראל. הפסיקה הזו לא תעצור אותנו מלהמשיך להיאבק על מניעת כניסת תומכי טרור דוגמת יזבק לכנסת. נמשיך ונפעל לתיקוני חקיקה ככל שיידרשו. אישור התמודדותה של יזבק כמוהו כמתן גושפנקא לשלילת קיומה של מדינת ישראל כבית הלאומי של העם היהודי. צר לי שזו ההחלטה״, אמר.

+שקד: "השופטים השמרניים שמיניתי הצביעו בעד פסילת יזבק"
20:16 09/02/20  |  עידן יוסף

ח"כ איילת שקד (ימינה): "בית המשפט העליון הכשיר תומכת טרור ודרך על סעיף 7א. נשיאת העליון חיות, השופט סולברג, השופט מינץ והשופט אלרון היו בדעת המיעוט שצריך לפסול אותה. הגדלת המחנה השמרני שהובלתי, לפני 3 שנים, בקדנציה שלי כשרת משפטים, מוכיח את התוצאות בשטח, אך עדיין עבודה רבה לפנינו".

+יריב לוין: "העליון יורק בפרצופן של המשפחות השכולות"
20:12 09/02/20  |  עידן יוסף

השר יריב לוין: "בית המשפט העליון יורק בפרצופן של המשפחות השכולות ומכשיר את תומכת הטרור, היבא יזבק, ממפלגת תומכי הטרור - הרשימה המשותפת. זה אותו בית משפט שהכשיר את חנין זועבי ואת ממשיכי דרכו של עזמי בשארה, שעדיין מבוקש לחקירה בעבירות בטחון חמורות ביותר כנגד מדינת ישראל. בתי המשפט זקוקים לרענון מידי ולרפורמה מקיפה בשיטת מינוי השופטים. גם, ובעיקר, בגלל מקרים בזויים ומקוממים מן הסוג הזה".

+ימינה: נוביל מהפכה משפטית שתחזיר את בג"ץ לתפקידו וגודלו הטבעי
20:10 09/02/20  |  עידן יוסף

ימינה: שופטי בג"ץ הוכיחו הערב שוב כי הם כבר מזמן לא עסוקים בצדק אלא בפוליטיקה ואג'נדת שמאל ליברלית. הכשרתה של יזבק אשר תמכה ברוצחים שפלים ואף לא מוכנה להתנצל או לחזור בה מכך היא נקודת שפל חדשה של בית המשפט העליון ואמון הציבור בו. בימינה מתחייבים כי אם יהיו חזקים יוכלו להוביל מהפכה משפטית שתאפשר להחזיר את בג"ץ לתפקידו וגודלו הטבעי.

+הליכוד: יזבק תהיה בממשלת גנץ
20:04 09/02/20  |  עידן יוסף

הליכוד אומר כי מי שרוצה את היבא יזבק באופוזיציה ולא בממשלה אינו יכול להצביע עבור גנץ, משום שלא יוכל להקים ממשלה ללא הרשימה המשותפת.

+עודה: כל מי שתמך בפסילה של יזבק צריך להתבייש
20:01 09/02/20  |  עידן יוסף

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה: "קמפיין ההסתה הפוליטי של הימין הקיצוני התרסק אל מול המציאות המשפטית. כל מי שתמך בפסילה צריך להתבייש שנגרר אחרי נתניהו וחבריו הכהניסטים. ח״כ יזבק תמשיך לכנסת הבאה ותלחם למען השלום, שוויון ודמוקרטיה לכולם".

+פורר: העליון נותן גושפנקה לשלילת קיומה של מדינת ישראל
19:59 09/02/20  |  עידן יוסף

יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ עודד פורר: ״לצערי שוב מאפשרים את כניסת תומכי הטרור לכנסת ישראל. לא ייתכן שמי ששללה את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, מי שהביעה פעם אחר פעם תמיכה בטרוריסטים המתועבים ביותר, תמשיך לקבל משכורת ממדינת ישראל. הפסיקה הזו לא תעצור אותנו מלהמשיך להיאבק על מניעת כניסת תומכי טרור דוגמת יזבק לכנסת. נמשיך ונפעל לתיקוני חקיקה ככל שיידרשו. אישור התמודדותה של יזבק כמוהו כמתן גושפנקה לשלילת קיומה של מדינת ישראל כבית הלאומי של העם היהודי. צר לי שזו ההחלטה״.

+זנדברג: קוראת לימין לקבל את הכרעת הדין
19:56 09/02/20  |  עידן יוסף

ח״כ תמר זנדברג על פסיקת בית המשפט בעניין יזבק: "פסיקת בית המשפט נובעת משיקולים משפטיים ולא פוליטיים. אני קוראת לאנשי הימין לקבל את הכרעת הדין ולשם שינוי לא לפעול במישור הקבוע בו ההסתה נגד הערבים ממשיכה על פי המסורת גם לבית המשפט״.

+שקד על פסק הדין: פרשנות רדיקלית ומסוכנת לאמנת האו"ם לפליטים
19:10 09/02/20  |  עידן יוסף

ח"כ איילת שקד תוקפת את פסיקת ביהמ"ש העליון שיש להכיר בשב"חית מחוף השנהב כפליטה, בגלל שמשפחתה רוצה לעשות לה מילה נשית, ואומרת כי זהו פסק דין שמייצר פרשנות רדיקלית ומסוכנת לאמנת האו"ם לפליטים. "מילה נשית, מזעזעת ככל שתהיה, לא יכולה להיות עילה לפליטות במזה”ת. המדינה חייבת לדרוש דיון נוסף בהסתמך גם על דעת המיעוט של השופט אלרון", דברי שקד.

+סמוטריץ': בכירי הפרקליטות שמתמרדים נגד השר צריכים ללכת הביתה
18:49 09/02/20  |  עידן יוסף

השר בצלאל סמוטריץ' מגיב לדיווח בהארץ, לפיו בכירים בפרקליטות ינסו למנוע ממ"מ פרקליט המדינה, דן אלדד, להתערב בנעשה במחוזותיהם, וזאת בדרכים עקיפות כדי לא לעבור על תקנות שירות המדינה ולעמוד בשל כך לדין משמעתי, ואומר: במילה אחת קוראים לזה מרד. ומי שמשתתף בו צריך ללכת הביתה כאן ועכשיו. "מי שהחוק לא מוצא חן בעיניו ולא מסוגל לחיות עם החלטה לגיטימית של השר הממונה לא יכול להיות חלק ממערכת אכיפת החוק ומוזמן להניח את המפתחות. סומך על אמיר אוחנה שיוודא שכך אכן יהיה".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היבא יזבק תוכל להתמודד בבחירות לכנסת
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
בגץ הפך למגן המחבלים ל"ת
רן ב  |  9/02/20 21:06
2
הדומינו של מערכת המשפט כבר החל
אוליבר וונדל   |  9/02/20 21:06
3
אגב
באום  |  9/02/20 21:29
4
ה D9 בדרך ל"ת
הקבלן  |  9/02/20 22:16
 
- אתה באמת חושב שהם פריירים?
בבר  |  10/02/20 00:30
5
שאלה: האם יש בחוק הגדרה של
בני בנקר  |  9/02/20 22:28
6
לחוקק חוק עכשיו!!!
עמוס שנער  |  9/02/20 23:48
7
ממשלת יזבק גנץ
בדיחת השנה  |  10/02/20 00:32
8
כצפוי שוב סירחון הבג''צ עולה ל
קורןנאוה טבריה  |  10/02/20 05:07
9
מדוע שופטי ישראל תמהים שהציבור
מדוע?  |  10/02/20 06:00
10
זאב בן-יוסף כותב במאמרו
דיקטטורה משפטית  |  10/02/20 06:20
11
פסילת יזבק הצגה תקשורתית
עמוס שנער  |  10/02/20 16:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
איציק וולף
השופט הנדל נפגש עם נציגי הסיעות האחראים על שיבוץ נציגיהם בקלפיות והדגיש שהוא רואה חשיבות רבה שבקלפי יהיו נציגים משלוש סיעות שונות, תוך כדי שמירה על הכללים והעקרונות שקבעה ועדת הבחירות המרכזית
איציק וולף
מפלגת העבודה-גשר-מרצ מבקשת לבדל את עצמה משאר המפלגות ומתמקדת בתיקים ה'חברתיים'    פרץ: אשרת את עם ישראל בתיק חברתי כלכלי בכיר שאת תוכנו נבנה לקראת הקמת הממשלה החדשה
רות רזניק
מספר בני אדם מצומצם המנסים להיאחז בקרנות מזבח תפקידיהם ובאידיאולוגיות המשמשות לליבוי יצרים והעמקת השנאה והבידול בעם, שעד היום לא טרחו אפילו לבקר קיבוץ אחד, או מושב בעוטף עזה - הסופגים יום יום סכנות, ובחרדה רבה
עו"ד אברהם פכטר
תסמינים: אדישות, בידוד ל-21 יום לפני הבחירות, אפשר ללכת עם מסכות ואטמי אוזניים, כדי לא לשמוע את הקמפיינים המתסכלים, החוזרים על עצמם    נמאס לשמוע הבטחות והצהרות, שלא יקוימו ולא ימומשו    קשה להבין את הציבור שתומך בליברמן ובמיוחד את הח"כים של ישראל ביתנו, שהולכים אחר איווט כמו עכברים אחרי החלילן מהמלין שביו"ש
מירב ארד
טוענים: "בנט לא מכיר את הפרטים ולא את המהלכים הדיפלומטים מול הממשל האמריקני"    ימינה: "למה לתקוף את השותפים?"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il