X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לפי צבא רוסיה, בעקבות התקיפה המיוחסת לישראל באזור דמשק, נאלץ מטוס עם 172 נוסעים ואנשי צוות לבצע נחיתת חרום מרכז המעקב הסורי: עלה ל-23 מספר ההרוגים בתקיפה, 15 מהם משתייכים למיליציות הנאמנות לאירן, שלושה מהם בעלי אזרחות אירנית
▪  ▪  ▪
סוריה. חיפוש אחר ניצולי תקיפה [צילום אילוסטרציה: ג'ית אלסייד/AP]

צבא רוסיה מאשים (יום ו', 7.2.20) כי במהלך התקיפה האווירית שהוא מייחס לישראל על יעדים בסוריה בלילה שעבר, סיכנו מטוסי חיל-האוויר מטוס נוסעים ועליו 172 נוסעים ואנשי צוות. לטענת הצבא הרוסי, המטוס מדגם איירבאס 320 ניסה לנחות בנמל התעופה בדמשק במהלך התקיפה, אך אולץ לנחות בשדה התעופה חמיימים שבצפון מערב סוריה, המשמש בסיס של חיל-האוויר של רוסיה.
סוכנות הידיעות הרוסית RIA דיווחה מפי דובר משרד ההגנה במוסקבה כי מערכת ההגנה האווירית של סוריה כמעט פגעה במטוס האזרחי, בזמן שניסתה להדוף את התקיפה המיוחסת לישראל. סוכנות הידיעות ספוטניק דיווחה כי במשרד ההגנה הרוסי טענו שמטוסי חיל-האוויר הישראלי הפכו את השימוש במטוסים אזרחיים כבמגן מפני מערכות ההגנה האווירית של סוריה למנהג קבוע.
מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, שמקום מושבו בלונדון, דיווח אתמול כי עלה ל-23 מספר ההרוגים בתקיפה שמיוחסת לישראל. לפי הדיווח, 15 מההרוגים משתייכים למיליציות הנאמנות לאירן, שלושה מהם בעלי אזרחות אירנית. גורם צבאי במדינה אמר כי מערכות ההגנה האווירית הדפו שני גלי תקיפה של חיל-האוויר הישראלי הלילה. לפי אותו גורם, נורו כמה טילים מדרום לבנון ומרמת הגולן.
לפי גורם בצבא סוריה, גל התקיפות הראשון החל בשעה 01:12, וכלל בסיסים צבאיים באזור דמשק. הגל השני החל בשעה 01:41, וכלל בסיסים צבאיים באזור דרעא, קוניטרה ופרברי דמשק. מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח על שריפות שפרצו בבסיסי המשטר הסורי והמיליציות האירניות באזור ג'מראיא, היכן שממוקם המכון למחקרים מדעיים. על-פי הדיווח, רוב הטילים פגעו ביעדם ואילו המשטר הסורי הצליח ליירט רק כמה טילים.
השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס הבוקר לטענות הרוסים, ואמר בראיון לכאן רשת ב': "אנחנו לא מתייחסים לפרסומים לכאורה על תקיפה בסוריה. צה"ל תמיד עושה הכל כדי לא לסכן כוחות רוסיים ובטח שלא אזרחים". גם שגריר ישראל באו"ם דני דנון התייחס לנושא: "לא מכיר את הפרטים. יש מנגנון תיאום בין ישראל לבין רוסיה. בכל פעילות הגנתית שלנו אנחנו עושים הכל כדי לא לסכן אזרחים, ואני מניח שזה גם המקרה הפעם".

תאריך:  07/02/2020   |   עודכן:  07/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוסיה מאשימה את ישראל: התקיפה בסוריה סיכנה מטוס נוסעים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אין
שמ  |  7/02/20 11:13
2
זה טוב שפגעו במטרה..זה לא טוב,
הגוי..  |  7/02/20 12:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמה בסוריה
איתמר לוין
החוקרת הבריטית לינה חטיב טוענת, כי השליטים האמיתיים בסוריה הם רוסיה ואירן - וגם שורה של מיליציות מקומיות, המנהלות את ענייני המדינה לטובתן-שלהן
איתמר לוין
המתחים העדתיים והאתניים, הג'יהאדסטים מבחוץ ולחצי המדינות הזרות - כל אלו מעיבים על נצחונו העקוב מדם של בשאר אסד במלחמת האזרחים בסוריה, מסביר "The World in 2020"
עידן יוסף
טילים נורו לעבר שדה התעופה באזור שבעבר יוחסו לישראל תקיפות בו    הסורים אומרים כי יירטו את טילי האויב בנשק נ"מ ונגרם נזק, אך אין נפגעים    דיווחים סותרים על 14 הרוגים בהם אירנים
מחלקה ראשונה
באל-בוכמאל שבסוריה תקפו מטוסים משאית    הותקפו מתקנים שבהם מאוחסנים טילים בליסטיים של מיליציות פרו-אירניות    מרכז המעקב הסורי: 8 הרוגים בתקיפה
עידן יוסף
שר הביטחון: "ככל שאירן תנסה להתבסס על אדמת סוריה - היא תשקע בחולות סוריה. אנחנו מגבירים את הלחץ"    "המולות באירן יושבים ושולחים אלינו את זרועות התמנון שלהם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il