X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

טיסות לחו"ל הפכו לעניין שבשגרה בקרב הישראלים ואיתן הגיעה גם השכרת הרכב מעבר לים ולכן אין זמן טוב יותר מלהבין מה עליכם לקחת בחשבון לפני שפקיד חברת ההשכרה מעביר לידכם את המפתחות
מדיניות השמיים הפתוחים שהחלה בארץ בעשור האחרון, הביאה לכך שאחוז ניכר מהישראלים מבלה לא מעט בחו"ל - בין אם בנופש פרטי ובין אם בנסיעות לצרכי עבודה. רובם אינו מסתפק בחופשות בטן גב ומוצא את הזמן לטייל, לגמוע מרחקים ולהגיע למקומות מיוחדים.
על-פי רוב, התחבורה הציבורית ברוב הערים בחו"ל מצוינת ונוחה לשימוש, אך אם חשקה נפשכם בטיול בין כפרים ציוריים באיטליה או מסע לאורך ערי החוף בצרפת, ייתכן שרכב יהיה אמצעי ההתניידות המומלץ עבורכם. למעשה, את כל עניין התחבורה וההתניידות בחו"ל נהוג ואף נכון לשלב כבר במהלך תכנון החופשה או הנסיעה ולהכיר את ההבדלים והדגשים החשובים בין האמצעים השונים.
רשיונות? בבקשה
הפרמטר הראשון שיש לקחת בחשבון לקראת השכרת רכב בחו"ל הוא שיש ברשותכם רשיון נהיגה תקף ומתאים לנהיגה ביעד אליו אתם מגיעים. ככלל, רשיון הנהיגה הישראלי הוא בינלאומי ורוב המדינות המערביות והמפותחות מכירות בו רשמית. עם זאת, חברות רבות בתחום השכרת הרכב אינן מודעות לכך כל הזמן ולעיתים אף דורשות רשיון בינלאומי מוגדר שאי החזקה בו יכול לבטל את ההשכרה. לכן, כבר בשלב הראשון של תכנון החופשה מומלץ שתדאגו להוציא אחד כזה באחד מסניפי מ.מ.ס.י. הפרושים ברחבי הארץ - כמה עשרות שקלים ואתם מסודרים. חשוב לציין, כי במספר מדינות - יפן למשל, ישנה דרישה לרשיון מיוחד ומותאם עבורן אותו יש לבקש ולהוציא אף מוקדם יותר.
רכב לפי דרישה
היצע הרכבים בחברות ההשכרה גדול ומגוון מאוד והם מחולקים לקטגוריות עיקריות של נפח מנוע, גודל ויוקרה. אם אתם זוג צעיר, רכב קטן ואמין יעשה עבורכם שירות טוב, יהיה חסכוני משמעותית בדלק וישאיר לכם הרבה מקום לחניה. רכב פאר או שרד לעומת זאת, עשוי להתאים יותר עבור מנהלים המבצעים נסיעות עבודה, או עבור אלו המתכננים להעביר זמן רב בדרכים ומחפשים חווית נהיגה אחרת. משפחות תוכלנה לשכור רכבים מוכרים וטובים בדומה לרוב הרכבים בארץ וליהנות מטיול משפחתי.
אם יעדכם נמצא באירופה - בה רוב הרכבים להשכרה משתייכים למותג אירופי, מחיר ההשכרה צפוי להיות נמוך יותר מזה של רכבי ההשכרה האסיאתיים.
נתון חשוב נוסף שכדאי לקחת בחשבון נוגע לתיבת ההילוכים. בשעה שרוב הרכבים בישראל מונע בתיבת הילוכים אוטומטית, עם בואכם לשכור רכב תופתעו לגלות שהרכבים האירופים מורכבים ברובם מתיבת הילוכים ידנית ואילו רכבים אוטומטיים עולים יותר ובפער ניכר. אם בזכרונכם נהיגה ברכב ידני עודנה חיה ובועטת ואתם נהנים מכך, תוכלו לחסוך עלויות ואם אינכם בטוחים - מומלץ שלא תקחו סיכון.
אם בסיכונים עסקינן
מעבר לנהיגה ברכב שאינכם מורגלים לנהוג בו, ישנם סיכונים ואתגרים נוספים שצריך לקחת בחשבון בעת הנסיעה בחו"ל. על-אף שברוב המדינות התמרורים ג'נריים ומזוהים, לא פעם תוכלו למצוא את עצמכם מול תמרור לא מזוהה או מתנסים בהסדרי תנועה שונים מבישראל למשל. במדינות בהן כיוון הנהיגה הפוך מזה שבארץ, כך צפוים להיות הפוכים גם מבנה רכב - בו תא הנהג יהיה בצד ימין של הרכב וגם הסדרי התנועה, אך תרגול וזמן מספקים יעשו את העבודה.
גם תרבות הנהיגה שאנו מכירים מהארץ אינה מתאימה בהכרח לזו הקיימת במדינות מגוונות אחרות. ישנם מקומות בהם אדיבות בכביש היא יותר ממחייבת ומנגד - מדינות בהן הנהיגה אינה מסודרת, חסרת אחריות ואף מסוכנת. אין זה אומר שעליכם לנהוג כך אך בהחלט כדאי שתישמרו ממנה.
כחלק מההיערכות לנסיעה בחו"ל, מומלץ מאוד לבדוק מול חברת ההשכרה האם ניתן לשכור גם שירותי רכב כמו שירותי גרירה, ביטוחים נוספים נגד פריצה וכל ביטוח אחר שיוכל להגן עליכם כמה שיותר. בפרט כשבדרך כלל העלויות עבור שירותים אלו נמוכים במיוחד מה שהופך את העסק למשתלם עבורכם.
הדרך להגיע ליעד
האם אתם זוכרים שה-GPS נכנס לחיינו הרבה לפני האינטרנט? כאשר אנו מפעילים כיום תוכנת ניווט כזו או אחרת, אנו נסמכים על שירותי אינטרנט שיסייעו לנו לקצר את זמן הנסיעה. מאחר שהאינטרנט בחו"ל אינו זול במיוחד, רצוי שלא תשתמשו בו לצורך ניווט והגעה בפרט שרוב תוכנות הניווט - גם "ווייז", מציעות ניווט לוויני בסיסי ואמין ללא גלישה באינטרנט הייחודי בחו"ל. תכנות רבות מאפשרות בנוסף הורדה מראש של קבצי מפת האזור בו הנכם מתכננים לנהוג ומקלות מאוד על הניווט בו. מה שבטוח - גם הערכות שכזו כדאי לקיים עוד לפני הנסיעה ובכך להסיר עוד טרדה מהשהות עצמה.

תאריך:  09/02/2020   |   עודכן:  09/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il