X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העירייה אוסרת על הצבת דוכני הסברה והנחת תפילין בסמוך למוסדות חינוך ומרכזים קהילתיים בעיר "כך נגן על ילדינו מפני שידול מצד גורמים שונים לרבות גורמים מיסיונרים"
▪  ▪  ▪
הנחת תפילין בתל אביב [צילום: פלאש 90]

עיריית תל אביב לא תנפיק אישורים להצבת דוכנים בכלל ודוכני הנחת תפילין, חלוקת נרות שבת וכדומה בפרט במרחק של לפחות 100 מטר מבתי ספר, גני ילדים, מרכזים קהילתיים או מוסדות מוכרים אחר אשר משרת בעיקר קטינים. 
 
את המהלך הוביל ראובן לדיאנסקי, סגן ראש עיריית תל אביב (יו"ר סיעת "חי - חילונים ירוקים"), שאמר: "אנחנו מקבלים תלונות של תושבים בנוגע לדוכני תפילה שמוצבים בקרבת בתי הספר, ובמקרים מסוימים גם ממש בכניסה לבתי ספר. כהורה, אינני מעוניין שגורמים שונים יפנו לילדיי הקטינים בהצעות שונות ומשונות במרחב הציבורי ובמיוחד כשהם נמצאים בקרבת מוסדות לימוד. עלינו להגן על ילדינו גם בסביבת בתי הספר והגנים שלנו מפני כל סוג של רוכלות או תעמולה ויש למנוע את חשיפת הילדים שלנו בדרכם או בצאתם ממוסדות החינוך. האיסור יחול על כל ארגון או עמותה להציב דוכני הסברה בסמוך למוסדות חינוך". לדיאנסקי הביע תקווה שרשויות מקומיות נוספות יאמצו את הגישה.
 
במסמך רשמי שהוציאה לאחרונה עיריית תל אביב לנציג שפנה לקבלת אישור שימוש במרחב הציבורי להצבת דוכן הנחת תפילין, נקבע כי "אין להציב את הדוכן במרחב הקטן מ-100 מ"ר מבית ספר, גן ילדים, מרכז קהילתי או מוסד מוכר אחר אשר משרת בעיקר קטינים".  עד לאחרונה סעיף זה לא היה חלק מהאישורים שהונפקו. 
 
בעקבות ההחלטה, תקף יו"ר איגוד רבני קהילות הרב עמיחי אליהו, ואמר: "התחרות מי מגיע לימים חשוכים יותר בין ראשי הערים במרכז ליו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, היא הזויה ומעוררת בחילה. מדינת ישראל, רובה ככולה אוהבי יהדות ושומרי מסורת, ורק קומץ קטן בעלי ממון משקיע את כל כולו למען מיסמוס המדינה היהודית והדמוקרטית".
עוד הוסיף אליהו: "מזמין את חולדאי וליברמן לסייר איתי בקרב הקהילות וכלל עם ישראל שיבין כי האהבה למדינה ולשמירה על המסורת היא נחלת הכלל. מכעיס ומצער לראות אדם הפועל לפגוע בסלע קיומנו שלנו כחברה, כעם וכמדינה".
מרשימת ימינה נמסר: "שוב עיריית תל אביב בוחרת להלחם ביהדות. בושה שעיריית תל אביב מתייחסת לתפילין כאל דבר שצריך להגן על ילדי ישראל מפניו. היחס המבזה אל קודשי ישראל ממשיך את הניתוק של מדינת תל אביב מהקונצנזוס הישראלי שמחובר ומכבד את הזהות היהודית שלו".
במטה הציונות הדתית למען יהדות התורה קראו לשר החינוך רפי פרץ להתערב בנושא: "העיר תל אביב הופכת יותר ויותר לאקס טריטוריה במדינת ישראל. התחבורה הציבורית בשבת פועלת בחודשים האחרונים בעיר ללא הגבלה כששר התחבורה בצלאל סמוטריץ' מסרב לחתום על תקנות שיעצרו את פעילות התחבורה הציבורית בשבת בעיר - ועכשיו עיריית ת"א החליטה להילחם שוב בקודשי היהדות ולאסור הצבת דוכני תפילה ותפילין בסמוך לבתי הספר. הגיע הזמן שמפלגת ימינה תאבק למען הציבור הדתי ששלח אותה לכנסת. שר החינוך הרב רפי פרץ חייב להתערב מיד על-מנת שההחלטה המסוכנת הזו תבוטל ולומר לרון חולדאי - עד כאן. אנחנו חייבים להפסיק להתבייש ולפעול למען חינוך יהודי אמיתי למען ילדי ישראל. יש זמנים שבהם אסור להתפשר".
ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) הגיב: "מדינת תל אביב הפכה את השבת למרמס בראש כל חוצות וכעת גם התפילין נאסרו ברחובה של עיר. בדרך להפוך אותנו ככל העמים המשימה שנשארה לחולדאי היא לאסור את המילה. זוהי צפירה אחרונה לפני שהספינה טובעת".

תאריך:  11/02/2020   |   עודכן:  11/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ת"א: נאסרה הנחת תפילין ליד בתי"ס
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
}}}הנחת טפילין,נישוק מזוזות וכ
לא יהודי.  |  11/02/20 13:35
2
חולדאי מאפשר למיסיונרים של
תל-אביבי  |  11/02/20 14:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הבהיר כי יתנגד לממשלה של כחול לבן וישראל ביתנו. עוד הבהיר עודה כי אם גנץ יקדם סיפוח, "אין מצב שנמליץ עליו"
איציק וולף
דניאל אשחר מסיים שמונה שנים באירונאוטיקס ועובר לנהל את חברת אורביט טכנולוג'יס    שכרו החודשי: 77 אלף שקל בחודש ברוטו
מירב ארד
בנובל אנרג'י טוענים כי מדובר בהפסקת חשמל    ממשרד האנרגיה מסר: "המשרד יתחקר את האירוע"    ראש מועצת חוף הכרמל: "אירוע חמור שיש ללמוד ממנו"
אלי אלון
יוסי גמזו היה יוצר פורה שהטביע חותם משמעותי בתרבות הישראלית    במהלך השנים כתב אין ספור שירים חלקם הפכו מזה כבר לנכסי צאן ברזל בזמר העברי
מירב ארד
הוסיף: "הנציגות הפוליטית של אזרחי ישראל הערבים צריכה להפסיק להתעסק בפלשתינים וטרור"    על "סערת הדרבוקות" שיצר הנדל אמר כי זאת הייתה "התבטאות לא טובה"   
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il