X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר הרשות הפלשתינית תוקף את הצעתו של הנשיא האמריקני: "לא תביא שלום, ואנחנו מתנגדים לה" כעשרת אלפים הפגינו ברמאללה נגד תוכנית טראמפ ראש הממשלה הפלשתיני מוחמד שתאייה: "נפיל את העסקה הזו כמו את מתווה קלינטון"
▪  ▪  ▪
אבו מאזן במועצת הביטחון [צילום: סת ווניג/AP]

יושב-ראש הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, נאם (יום ג', 11.2.20) במועצת הביטחון של האו"ם, בדיון על תוכנית המאה של טראמפ. בדבריו סירב לקבל את התוכנית ואמר כי היא לא תביא שלום לאזור והפלשתינים מתנגדים לה. "באתי לכאן כדי לבקש שלום צודק, לא יותר ולא פחות. באתי לפה היום להדגיש את ההתנגדות של הפלשתינים לעסקת המאה". לדבריו, "עמנו לא יכול לשאת את הכיבוש, המצב לפני פיצוץ, צריך לחדש את התקווה".
"אני מדגיש שהעסקה או חלק ממנה לא נחשבת לנושא בר-דיון. היא מוציאה את ירושלים מהשיח והופכת את פלשתין לפזורה ומוותרת על עניין הפליטים. היא לא דוגלת בשתי מדינות ואנחנו לא מקבלים את התוכנית", הוסיף אבו מאזן. "אני מברך את העם הפלשתיני ואת העולם הערבי, ואת כל מי שיצא להפגין מכל העולם נגד התוכנית. אלפים בעולם יצאו להגיד לא לעסקת המאה העסקה הזאת היא מנוגדת לצדק".
כעשרת אלפים איש, על-פי הערכות מקומיות, הפגינו במרכז רמאללה נגד התוכנית המדינית של טראמפ ולאות תמיכה בראש הרשות הפלשתינית אבו מאזן. את ההפגנה ארגן הפתח שהזרים לרמאללה אנשים רבים גם ממחוזות אחרים, וזהו מפגן הכוח הגדול ביותר שהפתח הצליח לארגן ברמאללה זה שנים על סוגיה לאומית. על הבמה המרכזית ניצבו זה לצד זה ראש הממשלה הפלשתיני מוחמד שתאייה וכמה מבכירי פתח ואש"ף. מאחוריהם על הבמה ניצב שלט גדול שכתובתו "בדם ובנפש נגאל את פלשתין".
גם ברצועת עזה הפגינו כמה מאות בני אדם, בתמיכה באבו מאזן ונגד תוכנית השלום האמריקנית. המפגינים נשאו שלטים עליהם נכתב "תיפול עסקת המאה" והניפו דגלי פתח. ראש הממשלה שתאייה אמר שם כי כשם שהרשות הפלשתינית הפילה את הסכם קמפ דיוויד ואת מתווה קלינטון - כך היא תפיל את עסקת המאה. סגנו של אבו מאזן בפתח מחמוד אל-עאלול הוסיף כי שום פלשתיני לא יסכים לעסקה ולא יהיה הסכם שייטול את ירושלים מידי הפלשתינים. זוהי ירושלים של מוחמד, ירושלים שערפאת ופייסל חוסייני ועוד הרבה פלשתינים מתו למענה. לא נוותר עליה, אמר.
עבאס התייחס לפגישותיו עם טראמפ ואמר: "אני שואל למה כשדנו עם הממשל האמריקני והנשיא אמר לי 'כן לשתי מדינות'. הייתי מרוצה משיחה איתו ב-2017 אבל אחרי זה הופתעתי מהצעדים שלו - מהעברת השגרירות לירושלים והפסקת התמיכה לנו ולאונרא. איני יודע מי השיא לטראמפ את העצות הללו. אני מכיר אותו, הוא לא כזה".
"ברגעים הקשים האלה אני פונה לטראמפ - התוכנית המוצעת לא תאפשר להגיע לשלום כי היא נגד הלגיטימציה הבינלאומית. היא פוגעת בזכויות הפלשתינים ואינה מאפשרת את יישום שתי מדינות עצמאיות. תאמינו לי שאם יהיה שלום, תקשיבו ישראלים, זה יהיה אחלה שתי מדינות אבל תאפשרו לנו להגיע לשלום. "לא נסכים שארצות הברית תהיה המתווך הבלעדי. ניסינו אותה עכשיו ולא ניתן לה לתווך שוב".
שגריר ישראל באו"ם דני דנון אמר לפני הכינוס כי "עבאס צריך לבוא לירושלים, לא לאו"ם. הוא אמן הדיבור הכפול. מתחזה למי שתומך בשלום אבל בבית עוסק בהסתה". הוא הוסיף כי ישראל תתאם את כל צעדי הסיפוח עם הממשל האמריקני.

תאריך:  11/02/2020   |   עודכן:  11/02/2020
+השר שטייניץ: "אנחנו מכינים תגובה עוצמתית - מבצע צבאי רחב היקף"
08:54 12/02/20  |  מירב ארד

השר יובל שטייניץ התייחס בראיון עלכאן ב' לשיגור בלוני הנפץ מרצועת עזה לשטח ישראל: "אנחנו מכינים תגובה עוצמתית - מבצע צבאי רחב היקף. כשנחליט שאנחנו לא יכולים לחכות יותר להסדרה ולשקט, נצא אליו"

+הלך אולמרט אצל אבו מאזן
01:48 12/02/20  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה

בעם היהודי, כמו בעם היהודי, יימצאו תמיד אותם יהודים שיסרבו להתרשם מהעובדות ולמרות הניסיונות המרים ימשיכו לחלום ולשגות בהזיות על אודות ויתורים לרוצחים ומסירה של חבלי ארץ לידיהם

אומרט. איש רע [צילום: אבשלום ססוני/פלאש 90]
+"מוכן לחדש המו"מ מנקודת ההפסקה מול אולמרט"
23:17 11/02/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הרשות הפלשתינית אמר במסיבת עיתונאים משותפת שקיים עם ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, כי הוא מוכן לשוב למו"מ מול ישראל מנקודת סיום המגעים עם ממשלת אולמרט  ▪  אולמרט: הפרטנר היחיד שמייצג את הפלשתינים הוא אבו מאזן  ▪  נתניהו: נקודת שפל בהיסטוריה של ישראל

אולמרט ואבו מאזן, היום בניו יורק [צילום: סת' ווניג, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אבו מאזן במועצת הביטחון: "המצב לקראת פיצוץ"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נאום על פריילוף
באום  |  11/02/20 19:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
רבקה שפק-ליסק
הפתרון של 2 מדינות הוא פתרון סביר והוגן לאור העובדה שבגדה המערבית הייתה התנחלות ערבית מאז המאה ה-7 וזהו אזור בעל רוב ערבי    לעומת זאת, ערביי האזור שהפך אח"כ למדינת ישראל הם ברובם צאצאי מהגרי עבודה שרובם הסתננו לארץ בין שלהי המאה ה-19 ל-1947
יורם הר-לב
השמאל בישראל מניף שני דגלים    הדגל הראשון הוא דגל 'מדינת חוק'    כל אדם ישר ממחנה השמאל חייב לפרוץ את מעטה התעמולה שמסתיר את המציאות ולעזור לנתניהו להשלים את ההישגים לטובת היהודים והערבים בכברת ארץ זו
איתן קלינסקי
יועז הנדל ממקם את סבו לא במישוריות דמיונית, אלא במציאות חיים כואבת כ"יהודי בשרשרת הדורות, שלמד על בשרו, שיש אותנו ויש את אלה ששונאים אותנו, בלי אתוס חינוכי, בלי שיעורים על טוהר הנשק, ובלי גבורה מיוחדת..."
עומר מואב
בתגובה לטענה שלי שיש סתירה בין תמיכה במצב של בני אדם שחיים תחת כיבוש צבאי ללא זכויות אזרח מלאות לבין ערכים ליברליים, מסבירים לי מגיבים רבים שאין סתירה, שהרי דיכוי האוכלוסייה הפלשתינית נועד להגן עלינו
עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il