X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים קבע את ההרכב

פרידמן-פלדמן, בר-עם ושחם בתיק נתניהו

רבקה פרידמן-פלדמן, אשר קבעה שניתן היה להרשיע את אולמרט כבר בסיבוב הראשון ועוד לפני עדותה של זקן, תעמוד בראש ההרכב בר-עם משמש כשופט מזה 21 שנים שחם התמחה אצל שמגר ועבד בוועדת אור אם נתניהו לא יהיה ראש הממשלה אחרי הבחירות הקרובות, ייתכן שהמדינה תבקש להעביר את התיק לתל אביב
▪  ▪  ▪
רבקה פרידמן-פלדמן [צילום: בוצ'צ'ו]

השופטת רבקה פרידמן-פלדמן תעמוד בראש ההרכב במשפטו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. השופטים לצידה יהיה משה בר-עם ועודד שחם. כך החליט (יום ד', 12.2.20) נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, אהרון פרקש.
על-פי החוק, משפטו של ראש ממשלה מכהן מתקיים בפני שלושה שופטים בבית המשפט המחוזי בירושלים. המועד הקובע הוא הגשת כתב האישום, ואין זה משנה אם בהמשך הדרך ראש הממשלה חדל מלכהן בתפקידו. עם זאת, אם נתניהו לא יהיה ראש הממשלה אחרי הבחירות בחודש הבא - זמן רב לפני תחילת הדיונים בתיק - ייתכן שהמדינה תוכל לבקש להעביר את הדיון לבית המשפט המחוזי בתל אביב, שם אמור היה להתקיים על-פי הסמכות המקומית.
מאחר שראש הממשלה המכהן הוא אחד הנאשמים בתיק, גם יתר הנאשמים - נוני מוזס, שאול אלוביץ ואיריס אלוביץ - יידונו בפני אותו הרכב. פרקש עוסק בשנים האחרונות בתחום האזרחי והמינהלי, ולכן בניגוד לקודמתו, מוסיה ארד - שעמדה בראש ההרכב במשפטו של אהוד אולמרט - הוא לא נטל על עצמו את התפקיד.
פרידמן-פלדמן ישבה בתיק אולמרט כאשר הוחזר למחוזי בירושלים, בעקבות עדותה של שולה זקן. ההרכב הרשיע אז את אולמרט במרמה והפרת אמונים וגזר עליו שמונה חודשי מאסר. פרידמן-פלדמן ציינה בפסק דינה, כי היא הייתה מרשיעה את אולמרט כבר בסיבוב הראשון בתיק - בו זוכה בידי ארד, יעקב צבן ומשה סובל. הערה זו זכתה להדים רבים, שכן היא אותתה על עצמאותה של פרידמן-פלדמן ועל נכונותה להתעמת בגלוי עם שופטים ותיקים ובכירים ממנה.
פרידמן-פלדמן, ילידת 1958, היא עורכת דין מאז 1982. אחרי שנתיים של עבודה במשרדי עורכי דין, היא שימשה במשך שלוש שנים כמנהלת מדור ערעורים אזרחיים בבית המשפט העליון. בשנים 1994-1987 עבדה בפרקליטות המדינה, ובספטמבר 1994 מונתה לשופטת שלום בירושלים; למחוזי מונתה בינואר 2012, והיא כיום מן השופטים הוותיקים בבית משפט זה.
בר-עם, יליד 1960, הוא עורך דין מאז 1991. עד 1998 עבד כשכיר וכעצמאי, ובשנה זו מונה לרשם בית משפט השלום בבאר שבע. באוגוסט 1998 מונה בר-עם לשופט שלום בבאר שבע, בחודש מאי 2011 מונה לרשם ולשופט בפועל בבית המשפט המחוזי בירושלים, ומאז אוגוסט 2012 הוא מכהן בו במינוי של קבע.
שחם, יליד 1964, התמחה אצל נשיא בית המשפט העליון המנוח, מאיר שמגר, וקיבל רישיון בשנת 1993. בשלוש השנים הבאות היה שכיר, ולאחר מכן שימש במשך שלוש שנים כעוזרו המשפטי של השופט תאודור אור בבית המשפט העליון. בשנים 2000-1999 עבד במחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, ובשנים 2004-2001 היה רשם בית המשפט העליון. במקביל שימש שחם כאוסף חומר לוועדת אור, שבדקה את האירועים במגזר הערבי באוקטובר 2000. בספטמבר 2004 מונה שחם לשופט שלום בירושלים, ובאוגוסט 2012 קודם לבית המשפט המחוזי.
פרידמן-פלדמן החמירה אשתקד בעונשיהם של שני מביימי החטיפה במאי 2015. עוד קבעה בשעתו, כי יש להרשיע שוטר בתקיפה גם אם הדבר יוביל לפיטוריו מהמשטרה. באוקטובר 2018, כאשר אישרה עונש של 47 חודשי מאסר לראש מועצת מטה יהודה לשעבר, משה דדון, על קבלת שוחד ב-650,000 שקל, אמרה פרידמן-פלדמן, כי הרשעה לאחר ניהול הוכחות הייתה גוררת עונש חמור יותר. בתיק אחר היא גזרה 4.5 שנות מאסר על מאבטח שהכניס ארצה משאיות מהשטחים ללא בדיקה ביטחונית, תמורת שוחד. חוקר מע"מ שקיבל שוחד נשלח בידי פרידמן-פלדמן לעשרה חודשי מאסר, לאחר שהקלה עימו בשל מצבו הנפשי.
פרידמן-פלדמן ובר-עם היו שותפים בחודש אוקטובר שעבר לפסק דינו של השופט יורם נועם, אשר מתח ביקורת חריפה על המדינה בשל אי-הפקת לקחים מתיק רצח שהסתיים בזיכוי בשל מחדלי חקירה חמורים - וזאת לאחר שבפסק הדין המזכה הצביעו בהרחבה רבה על מחדלים אלו.
במסגרת תיק אזרחי קבע בר-עם, כי איש העסקים שלמה אייזנברג ביצע שורה של עבירות ועדותו אינה אמינה. בר-עם גם חייב את אגודת יד שרה לשלם 36.5 מיליון שקל לבעלי מגרש, ובית המשפט העליון המליץ לה למחוק את ערעורה על פסק דין זה. בשנת 2013 ביטל בר-עם את עסקת הפטריארכיה בירושלים, בדונו בהיבט האזרחי של פרשת המרמה רחבת ההיקף שבוצעה בעשור הקודם.
שחם היה חבר בהרכב אשר דחה את ערעור המדינה על זיכויים של אנשי הימין הרב שלום דב וולפא ושבתאי ויינטראוב מאשמת הסתת חיילי צה"ל שלא לבצע פקודות. הוא גם משמש בשנים האחרונות כשופט ההגבלים העסקיים, ובמסגרת זו אישר בין היתר קנס של 25 מיליון שקל שהוטל על תנובה, הטיל מאסרים בפרשת קרטל מדי המים (שאושרו כמעט במלואם בידי בית המשפט העליון) וגזר עונשים קלים יחסית בפרשת קרטל הלחם.
השלב הבא יהיה הקראת כתב האישום, במועד אותו תקבע פרידמן-פלדמן. הסניגורים לא ישיבו במקום על האישומים, אלא רק אחרי שילמדו את חומרי החקירה. אם יתעוררו כצפוי חילוקי דעות בשאלה אלו חומרים על המדינה להעביר להגנה, ההכרעה תהיה בידי שופט שאיננו בהרכב - כדי שהללו לא ייחשפו מלכתחילה לחומר הראיות. לאחר המענה לכתב האישום, יקיים ההרכב דיון במטרה לקבוע את מתווה המשפט ולהגיע להסכמות שייתרו זימון של חלק משמעותי מבין 333 העדים בתיק - אנשי הרשויות שגבו את העדויות ואספו את הראיות. שלב ההוכחות צפוי להתחיל רק בשנת המשפט הבאה, הנפתחת בראשית חודש ספטמבר.

תאריך:  12/02/2020   |   עודכן:  12/02/2020
+אין פגם באישום נגד נתניהו
17:24 12/02/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

דוחה את טענות ההגנה נגד הגשת כתב האישום עוד בטרם הוצאו תעודות חיסיון על חומרי חקירה, וטוענת שבתי המשפט פסקו פעמים רבות שאין צורך להמתין לתעודות אלו

בית המשפט המחוזי בירושלים
+הרשעה בשל ריבוי מעשים שאינם נראים פליליים
12:17 12/02/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

השופטת שתעמוד בראש ההרכב במשפט נתניהו הביעה דעה העשויה להיות רלוונטית לתיק 4000: יש לבחון את המעשים במבט-על  ▪  בגזר הדין הודגשה חומרת העבירה של מרמה והפרת אמונים

פרידמן-פלדמן במשפט נתניהו [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרידמן-פלדמן, בר-עם ושחם בתיק נתניהו
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
פרופ' רות גביזון: "אין לנתניה
קורןנאוה טבריה  |  12/02/20 12:01
 
- אביחי מנדלבליט
שמואל מלר  |  15/02/20 02:00
2
משחק מכור
מגיב ותיק  |  12/02/20 12:41
 
- אז נעביר את התיק לתל אביב
משה דב  |  13/02/20 07:23
 
- על זה סבתא שלי הייתה אומרת...
nמגיב ותיק  |  13/02/20 15:06
3
כבר היה מי שאמר.
7-7-7.  |  12/02/20 13:43
4
מדהים עד כמה אין זכות החפות לנ
בשם השנאה לנתניהו  |  12/02/20 14:47
5
קרנפי-ההדר הבית"רי
דובברמן  |  12/02/20 14:49
 
- לאדון קרנף חסיד המתקרנפים
בולדדוג  |  14/02/20 15:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איציק וולף
עו"ד עמית חדד הגיש לבית המשפט המחוזי בירושלים את תגובת נתניהו לבקשת תעודת החיסיון שהגישה הפרקליטות    "משיב סבור כי רק לאחר קבלת בקשה מפורטת מצד המאשימה, ובכלל זה התייחסות לסוגיות המפורטות לעיל, יוכל המשיב להעביר את תגובתו העניינית לבקשה"
מירב ארד
בכתב העתירה נכתב ביחס לקמפיין: "קמפיין שעושה שימוש פסול ומכוער בדגל המדינה, על-מנת להשמיץ ולהסית נגד הציבור החרדי לאומי במדינת ישראל"
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il