X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
באר. "איש לא יאיים עלי" [צילום: סוזן וולש, AP]
טראמפ. תקף את התובעים [צילום: אוון ווצ'י, AP]
שר המשפטים, ויליאם באר, במתקפה חסרת תקדים על טראמפ:

הציוצים מונעים ממני לבצע את עבודתי

באר הוא אחד המקורבים הנאמנים ביותר לטראמפ, אך כעת הוא מסתכן באובדן משרתו מוסיף: הקונגרס, מאמרי מערכת או הנשיא - לא משנה מי; אני אעשה מה שלדעתי נכון הסנאטורים הבכירים מקונל וגראהם מתייצבים במפתיע לצידו של באר דוברת הבית הלבן: זכותו של באר להביע את דעתו ולטראמפ יש אמון בו
▪  ▪  ▪

שר המשפטים האמריקני, ויליאם באר, תוקף בצורה חסרת תקדים את הנשיא דונלד טראמפ ואומר כי ציוציו של טראמפ מונעים ממנו לבצע את עבודתו. באר דיבר (יום ה', 13.2.20) בראיון לרשת ABC.
באר הוא אחד המקורבים הנאמנים ביותר לטראמפ, והדמוקרטים אף טוענים שהוא מתפקד כפרקליטו האישי. באר, שהיה שר המשפטים גם בממשל ג'ורג' בוש האב, מונה לתפקידו לפני בדיוק שנה, לאחר שטראמפ פיטר את ג'ף סשנס - בנימוק שלא הגן עליו די הצורך בפרשה הרוסית. באר מצידו סגר במהירות תיק זה לאחר פרסום דוח התובע המיוחד, רוברט מולר, ומאוחר יותר היה מעורב בפעילות להשגת מידע מאוקראינה - שהובילה להעמדתו לדין של טראמפ ולזיכויו.
דבריו של באר באו לאחר הסערה סביב משפטו של רוג'ר סטון, ידיד ותיק של טראמפ שהורשע בשיבוש הליכים ובעדות שקר בפרשה הרוסית. התביעה דרשה להטיל עליו שבע-תשע שנות מאסר, טראמפ תקף בטוויטר דרישה זו, משרד המשפטים מחק אותה וארבעת התובעים בתיק התפטרו.
באר אמר ל-ABC: "הקונגרס, מאמרי מערכת או הנשיא - לא משנה מי; אני אעשה מה שלדעתי נכון. אני לא יכול לבצע את עבודתי במשרד המשפטים עם רעשי רקע מתמידים הפוגעים בה. ציוצים כאלה אינם מאפשרים לי לבצע את עבודתי ולהבטיח שהפרקליטות ובתי המשפט יבצעו את עבודתם ביושרה. הגיע הזמן להפסיק לצייץ על תיקים פליליים של משרד המשפטים".
מדובר כאמור במתקפה חסרת תקדים מצד חבר בכיר בממשל טראמפ בעודנו מכהן בתפקידו. שרים אחרים תקפו את טראמפ רק לאחר שהתפטרו או פוטרו, כגון רקס טילרסון (משרד החוץ) וג'ון קלי (המשרד לביטחון פנים וראש הסגל). באר מסתכן בכך שיאבד את תמיכתו של טראמפ, הדורש מאנשיו נאמנות מוחלטת, אך נראה שהוא מוכן לאבד את משרתו, אם לדעתו התנהלותו של הנשיא אינה מאפשרת לו למלא אותה כנדרש.
באר הוא הבכיר הראשון בממשל המביע בפומבי את שאיפתו שהנשיא ימעיט בציוצי הטוויטר שלו. כידוע, טראמפ מצייץ פעמים רבות מדי יום - לעיתים עשרות פעמים - כולל הודעות על מינויים ופיטורים, הכרזות על מדיניות והבטחות לגבי יוזמות וחקיקה. חלק ניכר מן הציוצים הם תגובת בטן של טראמפ לאירועים או לחדשות, והם פונים הישר אל הגרעין הקשה של תומכיו - המקבלים אותם בהתלהבות. לטראמפ יש 72.5 מיליון עוקבים בטוויטר.
באר הוסיף: "הדבר אליו אני נושא באחריות הגדולה ביותר הוא הנושאים המובאים להחלטתי. אני אקבל החלטות אלו על בסיס מה שנראה לי נכון, ואיש לא יאיים עלי או ישפיע עלי". הוא גם התייחס לפרשת אוקראינה ואמר כי לנשיא יש זכות לבקש מרשויות האכיפה מידע בנושאים כגון טרור והונאות, אך לא לצרכיו האישיים. "אם הוא [הנשיא] אומר: תחקרו מישהו, והתחושה שלך היא שזה משום שהוא יריב פוליטי, אזי אסור לשר המשפטים לעשות זאת והוא לא יעשה זאת".
לדברי באר, הוא לא ראה את הציוץ של טראמפ לפני שהחליט להתערב, בצורה חריגה מאוד, בטיעונים לעונש במשפטו של סטון, שכן הוא אינו עוקב אישית אחרי טוויטר. עם זאת, באר הודה שהציוץ דחק אותו לפינה. "האם אתה מתקדם עם מה שלדעתך נכון לעשות או שאתה מתקפל בגלל ציוץ? זה מדגים עד כמה הציוצים הללו יכולים להפריע". לגופו של עניין, באר סבור שהעונש שהתבקש היה מוגזם; התביעה הותירה אותו כעת לשיקול דעתה של השופטת איימי ברמן-ג'קסון (שגם אותה תקף טראמפ).
באר מסר את גרסתו לאירועים סביב משפט סטון. התובע המחוזי בוושינגטון, טימותי שי - עוזר ותיק של באר שנכנס לתפקידו רק בשבוע שעבר - עדכן אותו ביום שני (10.2.20) על כוונת התובעים לבקש שבע-תשע שנות מאסר. שי הציע, שהתביעה לא תבקש עונש מוגדר, אלא רק תציג את נימוקיה בפני ברמן-ג'קסון. באר הסכים וסבר שזה מה שייעשה בפועל, אך הוא הופתע כאשר התובעים עמדו על דעתם המקורית.
טראמפ עצמו לא הגיב מיד על דבריו של באר. דוברת הבית הלבן, סטפני גרישם, המעיטה בחשיבותם: "הדברים כלל אינם מטרידים את הנשיא. יש לו [באר] זכות, כמו לכל אמריקני, לבטא בפומבי את דעותיו". לדבריה, לטראמפ יש אמון בשר המשפטים שלו. מינוי השרים בארה"ב נתון בידי הנשיא, כפוף לאישור הסנאט; הוא יכול לפטר אותם בכל עת, ללא צורך באישור כלשהו.
שני סנאטורים רפובליקנים בכירים התייצבו במפתיע לצידו של באר. מנהיג הרוב, מיץ' מקונל (בעלה של איילין צ'ו, שרת התחבורה), שעמד מאחורי זיכויו של טראמפ, הגיב: "אם שר המשפטים אומר שהוא לא יכול למלא את תפקידו, כדאי שהנשיא יאזין". יו"ר ועדת המשפטים ומקורבו של טראמפ, לינדזי גראהם, אמר: "באר הוא האדם הנכון במקום הנכון לבצע רפורמות במשרד ולעמוד על משמר שלטון החוק".

תאריך:  14/02/2020   |   עודכן:  14/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הציוצים מונעים ממני לבצע את עבודתי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אתה לא מבצע את עבודתך בשום
מלכיצדק  |  14/02/20 15:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
בחור יהודי עונה בידי אנטישמים בצרפת במשך שלושה שבועות ומת מפצעיו
עידן יוסף
יו"ר הליכוד הצהיר בכינוס בחירות באור יהודה כי הוא ביקש מראש עיריית ירושלים להתמנות לתפקיד בממשלה הבאה    סקרים פנימיים - הבטחת המינוי עשויה להגדיל את כוחו של הליכוד בשני מושבים
איתמר לוין
אישר חוק דו-מפלגתי המחייב את טראמפ לקבל את אישור הקונגרס לפני פעולה צבאית נוספת - אך טראמפ יטיל עליו וטו, ולתומכי החוק אין הרוב הדרוש כדי לבטל את הווטו
איתמר לוין
הממשל מאשים את החברה הסינית, יצרנית ציוד התקשורת הגדולה ביותר בעולם, בגניבת קניין רוחני ובעדויות שקר ושיבוש הליכים    בין הנאשמים: סמנכ"ל הכספים שנעצרה בקנדה בחשד להפרת העיצומים על אירן
עידן יוסף
סג"ל נראה שר ומנגן יחד עם ריקלין ומגל כשאליהם מצטרף ראש הממשלה    נתניהו: "איזו בושה. בתאגיד הם אף פעם לא אומרים שיש להם אהדה לשמאל"    ימינה: "להקה תקשורתית מחבקת ומלטפת את מי שיקר לה ואת מי שחפצים ביקרו והכל גלוי וידוע"    התאגיד: אסורה על עובדי התאגיד השתתפות בתעמולת בחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il