X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קלמן. לא בלי אראל [צילום: מן הטלוויזיה]
סערת ההשעיה משידורי התאגיד
ליבסקינד: "אחזור לשדר, כשסג"ל יחזור"
קלמן ליבסקינד יוצא נגד הנהלת "כאן" על האופן בו הושעה עמיתו לתוכנית "המציאות אינה נורמלית. התקשורת אינה הוגנת ומאוזנת. ואמות המידה אינן חלות באופן שוויוני על כולם"

העיתונאי קלמן ליבסקינד הודיע (יום א', 16.2.20) כי יחרים את התוכנית בהגשתו בכאן 11, בעקבות השעייתו של חברו להגשה אראל סג"ל, בעקבות סרטון שבו הוא נראה שר ומנגן עם נתניהו והעיתונאים ינון מגל ושמעון ריקלין את השיר "שבחי ירושלים". ברשומה שפרסם בפייסבוק, כתב ליבסקינד: "כל עוד התוכנית 'קלמן וסג"ל' תהיה בלי סג"ל, היא תהיה גם בלי קלמן. אחזור לשדר בטלוויזיה, כשסג"ל יחזור".
את החלטתו נימק ליבסקינד כך: "כשראיתי את ההודעה ששלח תאגיד השידור הציבורי 'כאן' לאראל סג"ל - אותה הודעה המבשרת לו על השעייתו, נוכח הפרת 'כללי האתיקה החלים על עובדי התאגיד' - נזכרתי בימים שבהם נולד התאגיד, ולהזמנה שקבלתי אז לשמש כחבר בוועדה שגיבשה את תקנון האתיקה שלו. כבר בדיון הראשון, היחיד שבו נכחתי, הבעתי את עמדתי המתנגדת לתקנוני אתיקה, באשר הם, בצירוף הצעה להסתפק במשפט קצר שידרוש מעיתונאי התאגיד לשמור על הגינות. כדי להסביר את עצמי, ציטטתי באזני החברים את תקנון האתיקה של רשות השידור, שככל שמדובר בהגבלה על הבעת דעותיהם האישיות של המגישים, איש מעולם לא 'שם' עליו.
"ציטטתי גם את חוק הרשות השנייה, שסעיפיו הנוגעים באיסור השמעת עמדותיהם הפוליטיות של הכתבים, הפכו את מי שמאכלסים את אולפני חדשות 2 ו-10 לאוסף של עבריינים, כשכל זה לא מזיז לאיש. אמרתי ופרשתי מהוועדה. תקנוני אתיקה, כך אני נוטה לחשוד בדרך כלל, הם כלי שמנהלים אוהבים להחזיק במגירה. ברצותם, יוכלו להתעלם מהם. ברצותם, להשתמש בהם".
בהתייחסו לגופה של טענה, כתב ליבסקינד: "בואו נדבר על הסרטון של אראל סג"ל, ינון מגל ושמעון ריקלין, שרים 'שבחי ירושלים' עם ראש הממשלה. אומר זאת באופן הכי ברור: לא אהבתי אותו, אני עצמי לא הייתי משתתף בו, ואם היינו חיים במציאות נורמלית, עם תקשורת הוגנת ומאוזנת, ועם אמות מידה שחלות באופן שוויוני על כולם, לא הייתי נזעק גם לו האירוע הזה היה גורר אחריו בירור כזה או אחר. אבל זה בדיוק העניין. המציאות אינה נורמלית. התקשורת אינה הוגנת ומאוזנת. ואמות המידה אינן חלות באופן שוויוני על כולם.
"בואו נפרק את הסוגיה הזו, צעד אחר צעד. נתחיל מהעובדה הפשוטה, שסג"ל כלל אינו עובד התאגיד. הוא מגיש תוכנית המשותפת לשנינו, כפרילאנס, ואת השיר השבועי שלו עם מגל ועם ריקלין הוא מבצע בשעות הפנאי שלו, לא במסגרת עבודתו בשידור הציבורי. האם זה מאפשר לו לעשות מחוץ לשידור הכל? לא. ובכל זאת כדאי לזכור את זה.
"הלאה. בואו נדבר על העניין עצמו. אראל סג"ל איננו עיתונאי 'רגיל'. הוא לא מדווח. הוא לא מסקר תחום. הוא גם לא מגיש תוכנית אקטואליה 'רגילה'. אראל סג"ל הוא ז'אנר בעיתונות. יש מי שאוהבים את הז'אנר הזה, יש מי שלא, אבל על דבר אחד אי-אפשר יהיה להתווכח. התאגיד, כשפנה אליו והציע לו לשדר אצלו, רצה את זה בדיוק. לכו אל משדר הבחירות המרכזי של 'כאן 11'. סג"ל הושב אז באולפן על תקן נציגם של נתניהו ושל הליכוד. כך היה היחס אליו. כך נראה הדיון סביבו. אני מודה שמאד לא אהבתי את זה, אבל התאגיד לא יכול לשחק עם סג"ל בכל פעם מכיוון אחר, לפי צרכיו.
"עכשיו בואו נלך אל העיקר. אם אנחנו מקבלים את הקביעה שלפיה הזמנה של ראש הממשלה לשיר עם שלישיית 'שיר לשבת' את 'שבחי ירושלים', כמוה כנטילת חלק בתעמולת בחירות - אראל סג"ל איננו היחיד שמשחק במגרש הזה. התאגיד, כמו כל כלי התקשורת, מלא בעיתונאים שעוסקים בתעמולה יומיומית. אם יש הבדל בין סג"ל לבין האחרים, ההבדל הזה משחק לטובתו. משום שסג"ל שם את זה על השולחן. 'אני ביביסט', הוא אומר, 'אני ליכודניק, אני מצביע ליכוד, אני משוכנע שנתניהו הוא מנהיג גדול, ואני אומר את זה מעל כל במה'. למה סג"ל טוב מאחרים? כי הוא ישר, והוא לא משחק משחקים. ולכן אני מעדיף אותו על פני מי שיושב במהדורת החדשות של 'כאן 11' ומטנף על נתניהו ועל כל מי שלא בא לו טוב פוליטית, ומוצג לצופים, באופן צח ונקי, כ'פרשננו'. אני מעדיף את סג"ל, ששם את הקלפים באופן גלוי, על מגישים שמשתמשים בזמן השידור שניתן להם, כדי לקדם את עמדותיהם הפוליטיות, במסווה של ממלכתיות, שאינה קיימת, ולא הייתה קיימת אצלם מעולם. הם ודומיהם עושים את זה מדי יום במסגרת השידור הציבורי, והנהלת התאגיד חיה איתם בשלום ובשלווה. אראל סג"ל עשה את מה שעשה בשעות הפנאי, והושעה.
"עכשיו הגענו להוראות האתיקה של 'כאן'. אלה קובעות, בין השאר, ש'בחשבונותינו ברשתות החברתיות...נימנע משיתוף דעה פוליטית, שלא למטרות סיקור פוליטי'. אני מציע להנהלת התאגיד לשוטט קצת בדפים של עיתונאיה ברשתות החברתיות, ולראות מה קורה שם, במקום שבו אנשי השידור הציבורי מנבלים את פיהם על ראש הממשלה ועל ממשלתו, ומשתפים פוסטים שלועגים לנבחרי ציבור. גם זה סותר את תקנון האתיקה. אגב, שיהיה ברור. אני אומנם לא אוהב את הז'אנר הזה, שבו עיתונאים משתמשים ברשת החברתית כדי לבוז לפוליטיקאים - מקום שבו לא מתאפשר להם לעשות את זה בשידור - אבל לא הייתי נוקט צעדים נגד איש מכל אלה, גם אם הפעילות שלהם, כאמור, נוגדת את תקנון האתיקה.
"ומכיוון שאראל מואשם כעת בהשתתפות בתעמולה, אני מבקש לשאול שאלה קטנה. כשעיתונאים משתפים פוסטים של תעמולה של פוליטיקאים, ובכך מעניקים להם בהתנדבות את עשרות אלפי הקוראים שלהם - שעוקבים אחריהם רק בזכות היותם עיתונאים, בשידור הציבורי או מחוצה לו - זו לא נטילת חלק בתעמולה? שוב, שיהיה ברור, אני לא רוצה שהתאגיד יתחיל לחטט בציוצים של הכתבים, אבל או שעושים סדר וניקיון לכל אורך הקו, או שלא. או שמותר לכולם, או שאסור לכולם.
"ועכשיו מילה על האופן שבו התנהג התאגיד אל סג"ל. אני כבר לא מדבר על כך שמארגון שכזה הייתי מצפה להזמין עובד לבירור, ולאפשר לו לשטוח את טענותיו באופן מסודר, לפני שמשעים אותו ופוגעים בפרנסתו. אני מדבר על מה שנעשה רגע אחרי ההשעיה. אני מדבר על אותו ציוץ בטוויטר הרשמי של 'כאן', שבו נראה סג"ל מנגן בגיטרה, כשמאחוריו לוגו של הכוכב הבא לאירוויזיון, עם הכותרת 'לפחות דילמה אחת נחסכה לנו'. השעיה של עובד איננה משחק ילדים בגן השעשועים של אגף הדיגיטל של התאגיד. סג"ל אולי איננו רעב ללחם, אבל הוא מפרנס משפחה, וכל יום השעיה פוגע בשכרו ובהכנסתו. להודיע לעובד שלך על השעייתו, ואז לדרוך עליו בלעג ברשתות החברתיות, זו התנהגות מבישה. והעובדה שגם אחרי הביקורת הציבורית, הציוץ הזה נמצא באוויר כבר שלושה ימים, ואיש בהנהלת התאגיד או במועצת המנהלים שלו לא עושה משהו כדי להסיר אותו, היא כתם על מצחו של התאגיד. אתם מדברים על תקנונים? קודם תהיו בני אדם. אתם דורשים מאיתנו, העובדים, לכבד את מקום העבודה? קודם תכבדו אתם אותנו. וזה לא שהתאגיד לא היה ער לביקורת הציבורית. רגע אחרי שזו נשמעה, הנפיק התאגיד תגובה נוספת, כאילו מבחינתו העולם כולו הוא בדיחה אחת גדולה, וכתב: 'הציוץ מבטא את ההערכה העצומה שחטיבת הדיגיטל של 'כאן' חשה כלפי יכולות הזמרה של אראל'. איזה כיעור. איזה זלזול. איזה חוסר רגישות.
"מאז שהתוכנית שלנו באוויר, היו לי ויש לי רק מילים טובות להגיד על כל מי שעובד מולנו ומעלינו ב"כאן". לזכותו של ברוך שי, מנהל חטיבת החדשות, ייאמר שהוא לא התערב לנו מעולם בתכנים, ולא העיר לנו מעולם על שום דבר שנאמר בתוכנית. קבלנו ואנחנו מקבלים חופש מלא לומר מה שבא לנו.
ובכל זאת, אחרי אירועי הימים האחרונים, ונוכח כל מה שכתבתי לעיל, אני מרגיש שאני לא יכול לשדר, כשאראל מושעה. מה זה אומר? שכל עוד התוכנית 'קלמן וסג"ל', תהיה בלי סג"ל, היא תהיה גם בלי קלמן. אחזור לשדר בטלוויזיה, כשסג"ל יחזור", דברי קלמן ליבסקינד.

תאריך:  16/02/2020   |   עודכן:  16/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ליבסקינד: "אחזור לשדר, כשסג"ל יחזור"
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
כל מילה בסלע!מילים כדורבנות!!! ל"ת
gizi@bgu.ac.il  |  16/02/20 12:41
2
גבר ל"ת
שש  |  16/02/20 12:48
3
כל הכבוד לקלמן אחלה
שמחה חן  |  16/02/20 12:55
4
הגבול בין תעמולת בחירות וכשרות
יהודה דרורי  |  16/02/20 13:33
 
- היתכן שדרורי זה מטבל את דבריו
היתכן?  |  17/02/20 06:03
5
ישר כח קלמן
כן ירבו  |  16/02/20 13:34
6
איזה נכנך ימני
בן נאמן  |  16/02/20 14:10
7
צבועים מתחסדים
הירונימוס  |  16/02/20 14:39
8
הימין והליכוד טעו...
מגיב ותיק  |  16/02/20 14:58
9
הממלכתיות של נתניהו
מוטי הקרייתי  |  16/02/20 17:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שידור ציבורי
עידן יוסף
אלכס אנסקי מגלי צה"ל תקף בשבת את חתן פרס ישראל הרב יעקב אריאל וקרא שלא להעניק לו את הפרס, לאחר שהטיח בו כי כלל אינו רב
בעז שפירא
בתחנה הזו שולטת ברמה גישה שמאלנית והומניסטית/ליברלית    שדרני התחנה מקדמים פוסט מודרניזם ולעתים פוסט ציונות לרבות המעטה בחשיבות דת משה וישראל
עידן יוסף
שלי יחימוביץ' חוזרת לתקשורת לאחר 13 שנים בפוליטיקה ומצטרפת לתאגיד    תוכנית רדיו זוגית בכאן ב' עם הח"כ לשעבר יגאל גואטה מול יעקב ברדוגו וירון וילנסקי    רן בנימיני יגיש יומנים אחרים ותוכניות
עידן יוסף
"מלאכת השידור לא נעשית בידי יחיד, אפילו יכנו אותו 'טאלנט'. הפרישה כרוכה בצער, אך גם בסיפוק על הכבוד לשרת" - יעקב אחימאיר נפרד בשידור חי מהשידור הציבורי    לאולפן הגיעו להיפרד ממנו גם דוד ויצטום, אורן נהרי ועמנואל הלפרין ואחרים שהגישו בתוכנית לאורך השנים
יצחק דנון
חברת אשכולות הגישה תביעת חוק בסך 19.5 מיליון שקל בטענה לחוב תמלוגים של קול ישראל ורשות השידור - אך הכונסת הרשמית אישרה 1.5 מיליון שקל בלבד    אשכולות מערערת לבית המשפט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il