X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מטוס ה-LM-100J מתוצרת לוקהיד מרטין, הגרסה האזרחית-מסחרית של מטוס השמשון המוכר לנו מצה"ל, נכנס לאחרונה לספר השיאים של גינס על היותו המטוס הכבד בעולם שביצע סבסוב אווירי מאונך
▪  ▪  ▪

מטוס ה'סופר הרקולס' מתוצרת חברת לוקהיד מרטין, בגרסתו האזרחית-מסחרית - או בשמו הרשמי: LM-100J - הצליח להיכנס לספר השיאים של גינס כמטוס הכבד בעולם שעשה סבסוב אירובטי.
מטוס ה-LM-100J הוא הגרסה החדשה של מטוס ה-L-100 שנבנה על-ידי לוקהיד בין השנים 1964-1992. יותר ממאה מטוסים יוצרו ושווקו לגורמים ממשלתיים ומסחריים ברחבי העולם אשר הפעילו את המטוסים לצרכים אזרחיים מגוונים בכל רחבי הגלובוס.
המטוס ביצע את התרגיל האוירובטי לעיניי הצופים בסלון האווירי בפרנבורו, בריטניה, ב-18 ביולי 2018. משקלו של המטוס עמד על 36,740 ק"ג, או 81 אלף ליברות, והוא הוטס על-ידי טייס הניסוי של לוקהיד מרטין, ויין רוברטס, ולצידו, הקצין הראשון סטיב נוקבלוק.
מטוסי ההרקולס לדורותיהם החזיקו במהלך השנים בשלושה שיאי עולם ישירים ועוד 54 שיאים שבהם היו מעורבים. קו הייצור של מטוס ההרקולס C-130 נבחר בשנת 2013 לארוך ביותר בעולם מבחינת רציפות זמנים למטוס צבאי: 2,437 מטוסים יוצרו החל ב-23 באוגוסט 1954 בה בוצעה הטיסה הראשונה של המטוס ותחילת המסירות בדצמבר 1956 ועד ה-7 במרס 2013.
השיא השני הוא על כך שמדובר במטוס בעל יכולת הלייזר המוטסת הראשון בעולם: בדצמבר 2007 הושלמה התקנת יכולת אנרגיית לייזר בעלת עוצמה גבוהה על מטוס C-130H של חיל-האוויר האמריקני, מה שהפך אותו למטוס הראשון בעולם שמסוגל לפגוע במטרות על-ידי נשק לייזר במהלך טיסה.
השיא השלישי הוא על מערכת הנשק המוטסת המורכבת ביותר בעולם: 609 אלף שורות קוד בתוכנת המשימה על גבי מטוס AC-130U Spooky gunship של חיל-האוויר האמריקני להפעלת מגוון מערכות הנשק הגדול ביותר בעולם על גבי מטוס אחד: מכ"ם, תותחים מסוגים שונים, חיישני אינפרה-אדום, לוחמה אלקטרונית, נורים ועוד, הפכו את המטוס למורכב ביותר בעולם מבחינת מערכות הנשק על גבי מטוס אחד.
לוקהיד מרטין קיימה את טקס החשיפה הרשמי למטוס המטען המסחרי-אזרחי LM-100J, ממשפחת מטוסי ה-C-130J "סופר הרקולס" בפברואר 2017. מטוס ה- LM-100J מציג פיתוחים ושדרוגים טכנולוגיים שנוצרו כתוצאה מהניסיון הצבאי-מבצעי הרב של מטוס ה-C-130J, אשר מסתכם ב-2 מיליון שעות טיסה שבוצעו על-ידי 20 מדינות. הניסיון הרב והיתרונות הגלומים בו באים לידי ביטוי בפלטפורמה אמינה שתאפשר מגוון פעילויות הטסת מטען מסחרי-אזרחי.
המטוס הוא הגרסה התשיעית שיוצרה בסדרת מטוסי ה"סופר הרקולס" ותוכנן לבצע מגוון רחב של הובלת מטענים אזרחיים ומשימות אזרחיות, בהם: הטסת מטען בגדלים חריגים, פיזור חומרים מגוונים מהאוויר, חיפושי גז ונפט, תמיכה לוגיסטית בפעילויות כרייה, חילוץ רפואי/אמבולנס אווירי, פעילויות הומניטריות, הטסת נוסעים ואנשי צוות למגוון משימות, חילוץ והצלה ועוד.

תאריך:  17/02/2020   |   עודכן:  17/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התמרון הכניס את הסופר הרקולס לספר השיאים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
הוועדה המקומית: איחוד ארגזי ישראל משכירה 25 דונם, שנועדו לאיחסון ארגזים עבור השוק הסיטונאי, ודורשת עשרות מיליונים תמורת הפינוי
איתמר לוין
עמית: אומנם גם חברי האופוזיציה במועצת העיר נושאים באחריות לכך שהתקציב ל-2020 לא אושר, אך האחריות העיקרית היא של קובי - משום שלא עשה מאמץ נוסף בארכה שהעניק לו דרעי
מירב ארד
הנוסעים עודכנו על הכוונה לשחררם מחרתיים    צוות ייעודי מהמרכז הרפואי שיבא תל השומר יקלוט את הישראלים ביחידה נפרדת    משטרת ישראל הודיעה על חלוקת מסכות לשוטרים    יפן: 99 מקרי הידבקות חדשים על הספינה דיימונד פרינסס
איציק וולף
הוועדה לצמצום הריכוזיות במשק פרסמה את הנתונים המעודכנים ולפיהם חלק מן התאגידים הגדולים עמדו בדרישות חובת ההפרדה    בין התאגידים שעמדו בחובת צמצום הריכוזיות: קבוצת ורטהיים, קבוצת אלשטיין, קבוצת דלק-תשובה    סרצ'לייט נכנסה לרשימת הריכוזיים
מירב ארד
על קלטות מנדלבליט-אשכנזי אמר: "האירוע הזה לא יפגע בנו"    על אמירת ליצמן: "אומר את הדברים כדי לעצבן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il