X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לאחר שאירן נמנעה מאימוץ האמנות הבינלאומיות בתחום מימון הטרור, החליט הארגון לנקוט את הצעד החריג מליאת הארגון החליטה גם על פרסום מדריך בנושא זיהוי דיגיטלי ועל הוספת שורת מדינות ל"רשימה האפורה"
▪  ▪  ▪
נשיא כוח המשימה הבינ"ל, שיאנגמין ליו [צילום: מישל אוילר/AP]

ה-FATF, כוח המשימה הבינלאומי למאבק בהלבנת הון ומימון טרור, פרסם בסיום ועידה שערך (יום ו', 21.2.20) בפריז, הצהרה פומבית הכוללת קריאה למדינות העולם להטיל על אירן עיצומים כלכליים יעילים. בנוסף, הארגון מסר סקירה מודיעינית על ערוצי המימון של דאעש ואל-קאעידה, דן במתכונת היישום של אסדרת תחום הנכסים הווירטואליים, ופרסם מדריך בנושא זיהוי דיגיטלי תוך שהוא מוסיף שורת מדינות ל"רשימה האפורה".
  • החלת עיצומים פיננסיים על אירן - לאחר שאירן נמנעה מאימוץ האמנות הבינלאומיות בתחום מימון הטרור, החליט הארגון בצעד חריג להעביר אותה ל"רשימה השחורה", שמשמעה קריאה לכל מדינות העולם לנקוט צעדי מנע פיננסיים יעילים על-מנת להגן על הכלכלה העולמית מפני סיכוני מימון הטרור והלבנת ההון הנובעים מהמשטר האירני. ברשימה השחורה נכללת כעת רק קוריאה הצפונית, וההחלטה הנוכחית תציב את אירן במעמד דומה לזה של קוריאה הצפונית מבחינת הכלכלה העולמית.
החלטת הארגון מגיעה לאחר מגעים של מספר שנים בין הארגון לאירן, כאשר בשנת 2016 התחייבה אירן לפעול לשיפור משטר איסור הלבנת ההון ומימון הטרור שלה ובשל כך הושעתה מהרשימה השחורה של הארגון. אירן לא עמדה בהתחייבויותיה אלו, גם לאחר מספר ארכות. לפיכך, החל הארגון בחודשים האחרונים בהליך מדורג של החזרת עיצומים פיננסיים, ומשגם אלו לא גרמו לה לשנות דרכה - הודיע כעת על ביטול ההשעיה והכללתה של אירן ל"רשימה השחורה".
משמעות הדבר היא כי למעלה מ-200 מדינות וטריטוריות, אשר מצייתות לכללי הארגון, תידרשנה להחיל מעתה עיצומים פיננסיים יעילים על אירן כאמצעי מנע (Counter Measures), וזאת בנוסף למתן הוראות לגופים במגזר הפיננסי להחיל פיקוח מוגבר על מוסדות פיננסים אירניים הפועלים מולם.
החלטות הארגון מתקבלות בקונצנזוס, וקבלת ההחלטה החמורה כלפי אירן בארגון זה מדגישה את ההכרה העולמית בכך שהמשטר האירני, שאינו עומד בדרישות הבינלאומיות, מהווה סכנה לכלכלה העולמית.
  • הוספת מדינות ל"רשימות האפורות" של הארגון - במסגרת המליאה הוחלט על הכנסת מדינות נוספות ל"רשימה האפורה" של המדינות שאינן מקיימות בצורה הולמת את כללי הארגון, וביניהן: אלבניה, ברבדוס, ג'מייקה, מאוריציוס, מיאנמר, ניקרגואה ואוגנדה; טרינידד וטובגו הוסרה מרשימה זו. כמו-כן, נדונו דוחות הביקורת על דרום-קוריאה ועל איחוד האמירויות.
  • עידכון מודיעיני בדבר ערוצי המימון של דאעש - הארגון פרסם למדינות החברות עידכון מודיעיני מסווג בדבר דרכי המימון של ארגוני הטרור דאעש ואל-קאעידה, אשר בו נכלל גם מידע שהעבירה המשלחת הישראלית.
  • פרסום מדריך בנושא טכנולוגיות לזיהוי דיגיטלי - מליאת הארגון אישרה לפרסום מדריך בנושא טכנולוגיות לזיהוי דיגיטלי, לאחר דיונים מקיפים שהתקיימו בנושא, לרבות התייעצות עם המגזר הפרטי. המדריך כולל ניתוח של השימושים, רמת האמינות והעצמאות של מערכות שונות לזיהוי דיגיטלי ועמידתן בכללי הארגון לזיהוי לקוחות. מטרת המדריך לסייע לממשלות, מוסדות פיננסיים וגורמים רלוונטיים אחרים ליישם גישה מבוססת סיכון בנוגע לשימוש במערכות לזיהוי דיגיטלי.
  • יישום אסדרת נכסים וירטואליים - המליאה דנה בדרכים לצמצם את הסיכון הנובע מהשימוש בנכסים וירטואלים, לרבות אופן יישום המלצות הארגון לאסדרת העיסוק בנכסים וירטואליים ע"י מדינות והמגזר הפרטי, ואישרה כי כללי הארגון חלים גם על נכסים וירטואליים מסוג "Stablecoins".
ההחלטות האמורות התקבלו במסגרת כינוס המליאה שקיים השבוע בפריז ארגון ה-FATF, כוח המשימה הבינלאומי המוביל את המאבק הגלובלי בהלבנת הון ומימון טרור. זהו כוח משימה בינלאומי יוקרתי המונה 37 מדינות חברות בלבד (ושני ארגונים רב-מדינתיים), לרבות מדינת ישראל שהתקבלה כחברה מלאה בארגון חשוב ומשפיע זה לפני כשנה. המליאה התקיימה בהשתתפות למעלה מ-800 נציגים המייצגים 205 מדינות, טריטוריות וארגונים בינלאומיים. במסגרת המליאה נדונו נושאים אסטרטגיים למאבק העולמי בהלבנת הון ובמימון טרור, ובקבוצות העבודה קודמו מיזמים ביצועיים בהשתתפות המשלחת הישראלית, דוגמת מחקר בנושא הלבנת הון ומימון טרור באמצעות סחר, כתיבת מדריך בנושא איתור ותפיסת נכסים ומדריך לביצוע חקירות והעמדה לדין בעבירות מימון טרור.
את המשלחת הישראלית לארגון מובילים נציגי הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים, בראשות הד"ר שלומית ווגמן-רטנר; במפגש השבוע השתתפו גם נציג רשות המיסים ונציג משרד החוץ. זהו מפגש ה-FATF הראשון בו מכהנת ווגמן-רטנר בתפקיד מוביל בארגון, כיושב-ראש קבוצת העבודה המעשית של ארגון. מדובר במינוי ראשון מסוגו של נציג ישראלי בארגון בינלאומי חשוב זה.
שלומית ווגמן-רטנר, ראש הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור וראש המשלחת הישראלית ל-FATF: "החלטת הארגון חשובה ואמיצה, והיא ממחישה את מקצועיות הארגון ונחישותו להיאבק בסיכוני מימון טרור עולמיים".

תאריך:  21/02/2020   |   עודכן:  21/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אירן נוספה לרשימה השחורה של ה-FATF
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
השופט אברהם הימן קיבל את ערעור המדינה לגבי יונתן אוריך, יוסי שלום וישראל אינהורן; דחה את ערעורו של עופר גולן    הארבעה חשודים בהטרדתו של שלמה פילבר, עד המדינה בתיק 4000
עידן יוסף
נוסעת שחזרה לישראל מהספינה ביפן ונמצאת בבידוד נדבקה בנגיף הקורונה בחו"ל    בדיקת יתר הנוסעים - שלילית
איתמר לוין
תומך בקבלת העתירות נגד הקמת הוועדה, ובשלב זה מבקש להוציא צו ביניים שימנע ממנה לפעול עד להכרעה בעתירות    חוזר על התנגדותו העקרונית להקמתה ערב הבחירות
איתמר לוין
שלבי פרסון מונתה לתפקיד בידי המנהל בפועל של המודיעין הלאומי, ג'וזף מגוויר - והשבוע הודיע טראמפ על החלפתו בידי אחד מנאמניו הבולטים    גופי המודיעין: רוסיה מתכוונת להתערב גם בבחירות המקדימות במפלגה הדמוקרטית    טראמפ כעס על מסירת ההערכה לוועדת המודיעין והביע חשש שהדמוקרטים ישתמשו בה נגדו
איתמר לוין
בית המשפט העליון "דוחה בשתי ידיים" את טענתו של עו"ד ליאוניד פרחובניק, אשר המעיט בחומרת הפגיעה של מרשו - פדופיל ותיק ומסוכן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il