X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת האכיפה המינהלית הטילה עיצום כספי בפועל בסך 150 אלף שקל ועיצום כספי על תנאי בסכום זהה על רו"ח רונן קימחי, אשר היה אחראי על תיק הביקורת של חברת דורי בנייה "יסוד סביר לרשות להניח שבוצעו על-ידי המשיב הפרות"
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

ועדת האכיפה המנהלית, בראשות השופט בדימוס זאב המר, וחברי הוועדה עו"ד רוני טלמור, וד"ר מאיר סוקולר, אישרו ביום חמישי (20.2.20) הסדר אכיפה מנהלי בין רשות ניירות ערך לבין רו"ח רונן קימחי.
רו"ח רונן קימחי, שותף במשרד רואי חשבון קוסט פורר גבאי את קסירר, שימש בתקופה הרלוונטית להסדר כרו"ח אחראי על תיק הביקורת של חברת דורי בנייה בע"מ. רו"ח קימחי הודה באופן חלקי בעובדות במסגרת ההסדר והסכים ליטול על עצמו את אמצעי האכיפה המוסכמים בהסדר, הכוללים עיצום כספי בפועל בסך של 150,000 ש"ח ועיצום כספי על תנאי בסך 150,000 שקל.
הבירור המנהלי בוצע על-ידי מחלקת מודיעין, חקירות ובקרת מסחר של הרשות. הסדר האכיפה הוגש על-ידי מחלקת אכיפה מנהלית, בראשות ד"ר אילנה ליפסקר מודעי, אשר ייצגה את הרשות במשא-ומתן לכריתת ההסדר.
על-פי הסדר האכיפה, נקלעה חברת דורי בנייה בתחילת 2013 לקשיים תזרימיים, שגררו דחיית תשלומים לספקים ולקבלני משנה. כתוצאה מכך, נגרמו עיכובים בפרויקטים רבים וייקור עלויות. כתוצאה מהקשיים התזרימיים, ובעקבות פעולות שנקטו מספר נושאי משרה, נכללו פרטים מטעים בשישה דוחות כספיים של החברה בתקופה שבין הרבעון האחרון לשנת 2012 ועד הרבעון הראשון לשנת 2014. הכללת הפרטים המטעים גרמה להצגה בלתי נכונה של רווחיות הפרויקטים.
הפרטים המטעים נכללו בדוחות הבקרה התקציבית באמצעות שימוש פסול בשלוש שיטות: קביעת יעדי חיסכון לא ראליים ובלתי מבוססים דיים אשר הופחתו מעלויות הפרויקטים בטרם הושגו, הכרה מוקדמת בהכנסות מ"חריגים" שבוצעו בטרם ההכנסות בגינן אושרו על-ידי המזמין, ללא בסיס מספק לאמוד באופן מהימן את שיעור ההכנסות הצפויות מחריגים אלה, והוצאת פרויקטים מהליך הבקרה התקציבית ומדוחות הבקרה התקציבית, לאחר שהוחלט שהשלימו 90% (ולעיתים בפועל אף קודם לכך), דבר שהביא לכך שהוצאות שונות לגבי פרויקטים אלה לא נלקחו בחשבון עד להשלמת הפרויקט בפועל.
הדוחות הכספיים כללו פרטים מטעים אשר חייבו הצגה מחדש בדוחותיה הכספיים של החברה (Restatement) לשישה דוחות החל מדוח רבעון רביעי לשנת 2012 ועד לדוח רבעון ראשון לשנת 2014 (כולל) בגין טעויות בסכום של 441 מיליון שקל. מתוך סכום זה, סכום של 313 מיליון שקל מיוחס להפרות נושא ההסדר. כתוצאה מהתיקונים של הדיווחים, נמחקה יתרת העודפים של החברה ונוצר לחברה גרעון בהון העצמי של החברה על סכום חיובי של כ - 241 מיליון שקל ל-31 בדצמבר 2013.
ההפרות המיוחסות לרו"ח קימחי מתייחסות לפרט מטעה בחוות דעת רו"ח שצורפו לשני דוחות כספיים - הדוח הכספי השנתי לשנת 2013 והדוח הכספי לרבעון הראשון 2014. המשיב, כשותף ואחראי על תיק הביקורת של החברה בתקופה הרלוונטית להפרות, צירף בשם משרדו את חוות הדעת לדוחות נשוא ההפרות. חוות הדעת שצורפו כאמור לשני הדוחות נשוא ההפרות היו "חלקות", על-אף שבדוחות עצמם נפלו טעויות מהותיות ביותר שתוקנו בהמשך, במסגרת שני מהלכים של הצגה מחדש (Restatement). לעמדת הרשות, המשיב התרשל בהכללת פרטים מטעים בחוות דעתו בשני רבעונים אלה.
הרכב ועדת האכיפה הדגיש בהמשך לדבריו בהחלטות קודמות, כי מדיניות רשות ניירות ערך החותרת לקיצור הליכים מינהליים ולסיומם בדרך של הסדר מוסכם, היא מדיניות אכיפה ראויה. כמו-כן, ציין כי החוק מתיר לרשות לערוך הסדרי אכיפה ללא הודאה מלאה, וכי הוועדה מאשרת הסדרים כגון בזהירות הנדרשת, תוך מתן דגש להצדקה ולתועלת הרבה שבעידוד כריתת הסדרי אכיפה.
לדעת הרכב הוועדה התמונה העולה עשויה להצביע על התרשלות. טענת קימחי כי די בהסתמכות על נתונים והסברים שנמסרים מהנהלת החברה, לכאורה אינה מתיישבת עם רוח התקינה עליה מתבססת הרשות ובצורך בראיות ביקורת נאותות, כגון בהקשר זה אישורי הזמנות בכתב, תיעוד בכתב של האופן שבו נקבע הסכום המוכר וכיוצא בהם.
בנוסף הצביעה הרשות על "נורות אדומות" או "נורות אזהרה" שהצטברותן הייתה צריך להעלות בלבו של המשיב חשד בדבר אי-נאותות הנתונים הכספיים אותם ביקר או סקר, למשל, דוח מבקר הפנים אשר נגע בחלק מן הסממנים להתנהלות חשבונאית לקויה בחברה, אך לא הביא לשינוי תוכנית הביקורת של רו"ח קימחי וציוותו. זאת בדומה לנורה נוספת שמתייחסת לשמירה על שיעורי רווח גולמי ותפעולי זהים במשך ארבעה רבעונים רצופים. הרכב הוועדה קיבל עמדה זו.
"לאור האמור לעיל, עמדת הרכב וועדת האכיפה המנהלית הייתה כי אכן הונח יסוד סביר לכך שהתנהלות המשיב הייתה רשלנית. ההרכב ציין כי על-מנת לאשר הסדר אכיפה איננו נדרש לקבוע באופן פוזיטיבי אם אכן המשיב התרשל אלא רק כי היה יסוד סביר לרשות להניח שבוצעו על-ידי המשיב הפרות", לשון ההחלטה.

תאריך:  23/02/2020   |   עודכן:  23/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
תירוצי הבעלים במבצע מס הכנסה ברמלה ובית שמש: "אני רושם פעם בכמה חודשים, וזו ביקורת ראשונה שלי. מהיום אני יהיה מסודר"; "לא רשמתי עדיין כי היה לי לחץ במשרד ואני עובד לבד"; "אני בודק את החשבון בנק רק פעם ב...לא ראיתי את ההעברה"
איתמר לוין
השופטת ברק-ארז דחתה את בקשת עד המדינה לשעבר בתיק 3000 לצאת מן הארץ לצורך עסקיו: קיים חשש שיימלט
עידן יוסף
סוקר בדיירקט פולס: הליכוד מתחזק וכחול לבן נחלשת בעקבות תוכנית הריבונות    שני מושבי ימין רך של כחול לבן הופכים למתלבטים    עוצמה יהודית הולכת ונחלשת וצפויה להביא לאיבוד מנדט שלם
עידן יוסף
באירועי חיסול או התנקשות שונים בקרב עבריינים הייתה מעורבת על-פי החשד חוליה שעסקה בייצור חומרי נפץ ומטעני חבלה    ארבעה חשודים נעצרו וצפויים מעצרים נוספים
עידן יוסף
רשויות הבריאות האיטלקיות עדכנו כי מספר הנדבקים עלה ל-79 כאשר 18 מהם במצב קשה    משרדי הבריאות והחינוך פתחו קווים חמים לציבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il