X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  פַּנְדוֹרָה
בבית חולים "מאיר" בכפר סבא הלך לעולמו (יום ו' 21.2.20) ההיסטוריון, החוקר והעיתונאי פרופ' שלמה אהרונסון בן 83 היה במותו
▪  ▪  ▪
שלמה אהרונסון [צילום: באדיבות המשפחה]

שלמה אהרונסון נולד בשנת 1936 בתל אביב. בנם של יעקב ובלה אהרונסון. המשפחה התגוררה ברחוב הגלבוע 2 פינת רחוב שינקין בתל אביב. שלמה אהרונסון למד בהתחלה בבית ספר דתי וסיים לימודיו התיכוניים בבית ספר תיכון חדש בתל אביב בשנת 1954.
סבו של פרופ' אהרונסון, אבי אביו יעקב, היה הרב שלמה הכהן אהרונסון, מי שהיה רבה האשכנזי הראשון של תל אביב בין השנים 1935-1923, וקודם לעלייתו לארץ כיהן כרב של קייב באוקראינה.
לאחר שסיים את לימודיו התיכוניים התגייס לצה"ל. הוא התקבל לעתודה האקדמית אולם בחר לשרת שירות צבאי רגיל. הוא סיים קורס קצינים. יחד עמו בקורס היו אהרן ברק, לימים נשיא בית משפט העליון פרופ' זאב שטרנהל.

עורך חדשות בקול ישראל
רבים זוכרים ודאי את סיקוריו ודיווחיו מאזורי הקרבות במלחמת ששת הימים ובמלחמת יום כיפורים
▪  ▪  ▪

לאחר סיום שירותו הצבאי ב-1956 למד היסטוריה באוניברסיטה העברית בירושלים. ב-1968 קיבל מינוי במדע המדינה ומונה למרצה במחלקה למדע המדינה באוניברסיטה העברית. לצד לימודיו באוניברסיטה שימש כעורך חדשות בקול ישראל והיה שנים רבות כתב צבאי ועורך ומגיש תוכניות בגלי צה"ל במסגרת שירות המילואים שלו.
רבים זוכרים ודאי את סיקוריו ודיווחיו מאזורי הקרבות במלחמת ששת הימים ובמלחמת יום כיפורים. בת זוגו של שלמה אהרונסון מספרת לי אנקדוטה מעניינת הקשורה בשלמה אהרונסון. היה זה כששלמה היה עורך חדשות ונודע לו על לכידת אייכמן. הוא התקשר לאוניברסיטה העברית וביקש לדבר עם מורו פרופ' שאול אש.
פרופ אש לימד באותה שעה בכיתה. אהרונסון ביקש לקרא לטלפון את פרופ' אש כדי לקבל את תגובתו על לכידת אייכמן ולהכלילה במהדורת החדשות. פרופ' אש יצא מהכיתה ואהרנסון ביקש ממנו בטלפון כי יאמר כמה דברים על לכידת אייכמן. תגובתו של פרופ' אש הייתה נחרצת וכך אמר: "אדון אהרונסון זה לא אחד במאי וטרק את השפופרת".

כתב קול ישראל בגרמניה
היה הסטודנט הראשון שקיבל מלגת לימודים ללימודי דוקטורט באוניברסיטת ברלין החופשית בגרמניה
▪  ▪  ▪

אהרונסון סיקר במשך שנתיים את משפט אייכמן. זמן מה לאחר מכן יצא לגרמניה. הוא היה הסטודנט הראשון שקיבל מלגת לימודים ללימודי דוקטורט באוניברסיטת ברלין החופשית בגרמניה, עוד לפני כינון היחסים בין ישראל לגרמניה. במשך 6 שנים ישב בגרמניה עד שקיבל את תואר הדוקטורט.
בתקופת לימודיו בגרמניה חלק מפרנסתו הייתה מעבודתו ככתב קול ישראל בגרמניה. לאחר שחזר ארצה מגרמניה המשיך לעבוד כמרצה באוניברסיטה העברית.

מאנשי צוות הקמת הטלוויזיה הישראלית
בבחירות 1981 לכנסת העשירית היה אהרונסון מועמד לכנסת מטעם מפלגת תל"ם
▪  ▪  ▪

בשנות ה-60 נמנה אהרונסון עם צוות ההקמה של הטלוויזיה הישראלית שבראשו עמד אליהוא כ"ץ וכלל לא מעט אנשי רדיו שעברו לטלוויזיה ובניהם חיים יבין, יגאל לוסין ועוד.
שלמה אהרונסון היה מנהל החדשות בצוות ההקמה, שימש כמנהל מחלקת החדשות בטלוויזיה הישראלית בראשיתה והיה מהעורכים הראשונים של מהדורת "מבט לחדשות".
הקריירה האקדמית של פרופ' אהרונסון נמשכה עשרות שנים הוא לימד באוניברסיטה העברית חקר גרמניה הנאצית והשואה, לצד חקר מדיניות החוץ והביטחון של ישראל. אהרונסון פירסם ספרים ופרסומים רבים שעוסקים בין השאר במלחמת העולם הראשונה, באס-אס, בגסטפו וב"פתרון הסופי", בנשק הגרעיני במזרח התיכון ועוד.
בבחירות 1981 לכנסת העשירית היה אהרונסון מועמד לכנסת מטעם מפלגת תל"ם - תנועה להתחדשות ממלכתית, בראשות משה דיין. המפלגה קיבלה שני מנדטים בלבד ואהרונסון לא נבחר לכנסת.

פילטרט בין מדיית התקשורת לאקדמיה
הגיש את התוכניות "הערכת מצב" ברשת ב' של קול ישראל ו"חכמים בלילה" בגלי צה"ל
▪  ▪  ▪

שלמה אהרונסון פילטרט שנים רבות בין מדיית התקשורת - העיתונות הכתובה והאלקטרונית לבין פעילותו האקדמית. הוא הרבה לכתוב מאמרים בעיתונות הישראלית, היה פרשן מבוקש בכלי התקשורת בארץ ובעולם, הרבה להתראיין ברדיו ובטלוויזיה והיה כתב רשות השידור ליד הקהילה האירופית בבריסל.
בנוסף הגיש את התוכניות "הערכת מצב" ברשת ב' של קול ישראל ו"חכמים בלילה" בגלי צה"ל. מדצמבר 2009 שודרה, במסגרת "אקדמיה באלף" ברשת א' של קול ישראל, סדרת שיחות על ספריו בנושא נשק גרעיני במזרח התיכון.
אהרונסון השתתף בכנסים רבים ובוועידות רבות בארץ ובעולם. מאוגוסט 2006 עד יוני 2009 שהה בארצות הברית כפרופסור אורח ללימודי ישראל באוניברסיטת אריזונה בטוסון, לאחר שיצא לגמלאות מהאוניברסיטה העברית המשיך ללמד שם וכן שימש כמרצה אורח באוניברסיטת תל אביב ובמכללה האקדמית תל אביב.
נמסר לי כי הלוויתו של שלמה אהרונסון תערך יום א' 23.2.20 בשעה 14:00 בבית הקברות ירקון.

תאריך:  23/02/2020   |   עודכן:  23/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הלך לעולמו ההיסטוריון והעיתונאי פרופ' שלמה אהרונסון
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
למשפחה : למזכרת מיום הולדתו
נצר גבריאל  |  23/02/20 15:13
2
למשפחה : למזכרת מיום הולדתו
נצר גבריאל  |  23/02/20 15:13
3
מהמרצים הטובים ביותר, שלימדו
וינטר הניה  |  23/02/20 21:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות נוספות פַּנְדוֹרָה
איציק וולף
ראש היחידה להתיישבות במשרד הביטחון מונה לממלא-מקום ראש רשות החרום הלאומי לתקופה של 3 חודשים    יחליף בתפקיד את רוני מורנו
עידן יוסף
מבוכה בפרקליטות: בהעתק מכתב למתלונן נכתב כי פרקליט המדינה הוא שי ניצן, שפרש זה מכבר, ולא מחליפו דן אלדד
עידן יוסף
ראש מחלקת החדשות של גלי צה"ל תסיים את תפקידה בסוף חודש מרס לאחר 14 שנה בתחנה    תשמש כסגנית מנהל חטיבת החדשות
יפעת גדות
אטלס שיתף את מאות הכותבים הצעירים בקהל בטיפ מנצח לכתיבת סיפור מנצח: "תקראו הרבה ספרים, מי שלא קורא ספרים לא יוכל לכתוב. ספרים משפרים לכם את השפה, את ראיית העולם ומראים לכם מה אפשר לעשות עם משחקי מילים"
איציק וולף
יועצת ראש הממשלה לשעבר, שעבדה מאז נאלצה לפרוש במסגרת הסדר טיעון, כסמנכ"ל רגולציה בקבוצת IDB, מונתה לסמנכ"ל רגולציה וקשרי קהילה בחברת אנלייט העוסקת בייצור חשמל מאנרגיה סולארית ומאנרגיית רוח    תקבל אפשרות לרכישת 700 אלף כתבי אופציה לא רשומים למסחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il