X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טוען שיוזמותיו והתקפותיו של אוחנה מיועדות להבטיח נאמנות פוליטית של שומרי הסף רומז: אוחנה מצפה לנאמנות מצד אלדד כתנאי לכך שימונה לפרקליט המדינה
▪  ▪  ▪
ביקורת חזיתית[צילום: תומר נויברג, פלאש 90]

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מחריף את התקפתו על שר המשפטים, אמיר אוחנה. בין היתר רומז מנדלבליט, כי אוחנה מבקש להבטיח נאמנות פוליטית מצד ממלא-מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, כתנאי לכך שימנה אותו לתפקיד באופן קבוע.
מנדלבליט דיבר (יום ד', 4.3.20) בערב השקה לספר לכבוד השופט בדימוס יעקב טירקל, שהתקיים באוניברסיטת בר-אילן. הוא ציטט כמה יוזמות ונאומים של אוחנה ותקף אותם במישרין, באומרו שהמשותף להם הוא רצונו של אוחנה להפוך את שומרי הסף לבעלי נאמנות פוליטית. מצב כזה, הזהיר מנדלבליט, עומד בסתירה לתפקיד המוטל על שומרי הסף.
"תחת הכותרת של 'משילות', נטען כי יש להסיר כל בקרה על מינויים של שומרי סף", הוסיף מנדלבליט. "חשוב להציג את האמת כהווייתה - השאלה העומדת על הפרק איננה המשילות, כי אם הנאמנות. ההצעות להחלשת או אפילו ביטול הערובות הפרוצדורליות המיועדות להגן על עצמאותם של שומרי הסף נועדו להבטיח כי אלו שיתמנו לתפקידים אלו יגלו נאמנות מלאה לגורם הפוליטי הממנה אותם, אשר יכול בהינף יד להביא לסיום כהונתם בתפקיד".
מנדלבליט אומר: "שומרי הסף אינם פועלים נגד הממשלה. הם פועלים ביחד איתה, לקידום מדיניות הדרג הנבחר. אבל בנקודות קצה, כאשר קיימת התנגשות בין השלטון לבין החוק, ומקרים כאלה לצערנו יכולים להתרחש כידוע לא כעניין תיאורטי - על שומרי הסף לבחור בחוק. שומר סף שנאמנותו נתונה לדרג הפוליטי שמינה אותו, ולא לאינטרס הציבורי, איננו יכול למלא את תפקידו כשומר סף".
על מינויו של אלדד, לו התנגד בחריפות, אמר מנדלבליט: "פרקליט המדינה או ממלא-מקום פרקליט המדינה איננו יכול להיות תלוי ברצונו הטוב של שר המשפטים לבדו, בקשר לעצם מינויו או למשך המינוי. מצב בו ממלא-מקום פרקליט המדינה מכהן תחת צל האפשרות כי תפקידו לא יוארך אם לא יגלה נאמנות לשלטון - איננו ראוי. זהו תרתי דסתרי".
מנדלבליט הזכיר את התקפתו של אוחנה על כתב האישום נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והגיב: "ברור האינטרס הפוליטי העומד בבסיס קביעותיו אלו וברור שאין לו כלים לגבש עמדה כזו - ולו מן הטעם שלא נחשף לראיות בתיק, ובוודאי שלא היה שותף לדיונים המעמיקים בנוגע למשמעותן של ראיות אלו ולניתוח המשפטי שלהן".
עוד הזכיר את התקפתו של אוחנה על החלטת בג"ץ להקפיא את ועדת הבדיקה למח"ש, ואמר: "אלו הן מעטות מהדוגמאות הרבות המלמדות על תפיסה שלפיה מערכות החוק והמשפט נדרשות לגלות נאמנות לדרג הפוליטי, שאם לא כן - יש מקום להתעלם מהכרעותיהן ולא לכבדן".
מנדלבליט דחה את דבריהם של אוחנה ואחרים, המציינים שבעבר מונו בידי הממשלה עצמה משפטנים בעלי שיעור קומה כמו מאיר שמגר, אהרן ברק ויצחק זמיר. לדבריו, כיום המציאות שונה והיא מחייבת לשמור על הנהלים שנקבעו למינוי שומרי הסף - בין היתר בשל דבריו של אוחנה, כגון דבריו לפיהם הוא "נערך נפשית לאפשרות שיתפרו לו תיק".

תאריך:  04/03/2020   |   עודכן:  04/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנדלבליט תוקף: אוחנה רוצה נאמנות פוליטית
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
טעות בידך
נעם רבלין  |  5/03/20 01:35
 
- לא חייבת, לא חייב
נונונו  |  19/03/20 05:26
2
מנדלבליט-עבדה הנרצע של המאפייה
אא  |  5/03/20 05:31
3
לחוצפה של מנדלבליט חצתה גבולות
שמחה חן  |  5/03/20 09:37
4
האם מדובר
באותו אדם?  |  5/03/20 10:12
5
הטפשות התהומית של איתמר לווין
יאיר ל  |  5/03/20 17:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
התנועה לאיכות השלטון הציבה משאית ענק מול בית הנשיא, בדרישה שלא להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה    הצבת המשאית - לאחר שהתקבלו אישורים מאגף פיקוח וחניה בעיריית ירושלים אך בלי שאיש הודיע לדיירים על הפקעת החניה הציבורית המשמשת אותם    העירייה: המשטרה אישרה את ההפגנה    המשטרה: זה עניינה של העירייה
איציק וולף
רשות החרום הלאומית גיבשה המלצות למקרה של הדבקה המונית של קורונה בישראל    כל בני 60 ומעלה יידרשו לשהות בבידוד, יצומצם ייבוא הסחורות לישראל ומוסדות חינוך ייסגרו    בינתיים כבר נרשם גל ביטול אירועי תרבות    הרמטכ"ל ביטל את נסיעתו לארצות הברית
איציק וולף
ההסתדרות טוענת כי הציעה להנהלת אל-על הפחתת שכר בגובה 15% לכלל העובדים בניסיון למנוע את הצורך לפטר עובדים    "על אף הנכונות שגילו ההסתדרות והעובדים למצוא פתרון למשבר, כל ההצעות נדחו על-ידי אל-על"
עידן יוסף
אמר בישיבת הגוש: "דחיתי הצעה לפני הבחירות שהייתה יכולה להבעיר את המזרח התיכון"    כיוון להיתר לעליית יהודים להר-הבית בשבתות    גנץ: "ביבי, שתה כוס מים, תמתין לתוצאות האמת, ותבטיח לכבד אותן״
איתמר לוין
מיכאל צפרוב גנב בעשור הקודם 1.6 מיליון שקל - שהם 5 מיליון שקל בערכים ריאליים - מילדיו של אדם שנרצח ומקשישה    בשנת 2004 הוא הודה בעבירות אך נעלם ל-15 שנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il