X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

בחודש שעבר פורסמו נתונים לגבי היקפי הפרסום של כלל העסקים בישראל ב-2019. המידע, שמוצג בכל שנה, מאפשר לזהות מגמות בעולם הפרסום ובפרט לגבי האופן שבו מחולקים תקציבי השיווק בין הערוצים השונים - דיגיטל, עיתונות מודפסת, טלוויזיה, רדיו, שילוט חוצות ועוד.
השנה נרשמה היסטוריה: בפעם הראשונה הדיגיטל עקף את הטלוויזיה והתייצב בראש הטבלה, עם נתח שוק של 38% לעומת 36% לטלוויזיה. לטובת הפרספקטיבה, ב-2009 הפרסום באינטרנט קיבל רק 14% מהמשאבים הכספיים, בזמן שהטלוויזיה קיבלה 40% והעיתונות המודפסת 35% (ואם חוזרים עוד 10 שנים אחרונה, כלומר אל עומק ההיסטוריה, הדיגיטל כלל לא נמדד בגלל שהסכומים שהופנו אליו היו מזעריים).
המסקנה המתבקשת: השיווק בדיגיטל עובד, והבסיס הוא קידום אתרים - פעולות מגוונות באפיקים שונים כדי לייצר מקסימום תנועה לאתר, ובפרט של גולשים שיש סיכוי גבוה שיהפכו ללקוחות.
כדי לקדם אתר לדף הראשון בגוגל, צריך להרשים את הגולשים ואת גוגל, ומאחר שהחברה משנה לעיתים קרובות את האלגוריתם לפיו היא מדרגת את כל האתרים הקיימים, כדאי להתעדכן בחידושים האחרונים.
עידכון BERT והיכולת של גוגל להבין מה באמת הגולשים רוצים
בתחילת הדרך, מנועי חיפוש ידעו לזהות מצוין מילים, אבל התקשו עד מאוד להבין הקשרים. בהתאם לכך, גם החיפושים היו פשוטים וכמעט תמיד השאילתות כללו מספר מצומצם של מילים. ההתרחבות האינסופית של האינטרנט והכמויות העצומות של המידע בכל תחום, חייבו את הגולשים לבצע חיפושים ממוקדים יותר כדי להגיע במהירות לאינפורמציה שבאמת מעניינת אותם - למשל "צימרים רומנטיים בגליל העליון" במקום סתם "צימרים בגליל" כשרוצים להפתיע את בת הזוג לקראת ט"ו באב, או "מצבר שירות עד הבית" במקום "סתם מצברים" כשנתקעים עם הרכב וזקוקים לפתרון נוח.
התארכות הביטויים הציבה אתגר של ממש בפני מנועי החיפוש: להבין לא רק כל מילה בפני עצמה, אלא גם את החיבורים בין המילים השונות בשאילתה של הגולש, וכך לדעת על מה באמת הוא רוצה לקבל תשובה.
בשנה החולפת הציגה גוגל עידכון בשם BERT שמבטיח פריצת דרך של ממש ביכולת להבין הקשרים. אומנם נכון לעכשיו הוא משפיע רק על חיפושים באנגלית, אבל הכיוון ברור. מה חשוב לעשות כדי שגוגל (ושאר מנועי החיפוש, כמובן) יעריכו את האתר שלכם? במילה אחת, תוכן. ובשתי מילים: תוכן מצוין.
אתר עשיר בתכנים, שכל אחד מהם מספק ערך אמיתי לגולשים - שימו לב: לא רק טקסטים שיווקיים, אלא מאמרים שבאמת עוזרים לגולשים להתנהל בעולם - הוא כזה שיזכה לציונים גבוהים בגוגל וייחשף באופן מחמיא לעיניים רבות.

מה מצפה גוגל מאתרי YMYL?

בנוסף לעידכון BERT, האלגוריתם של גוגל השתנה גם ביוני ובספטמבר, עם שני עידכוני ליבה ששמו דגש על אתרים שמוגדרים כ-YMYL (ראשי תיבות של הביטוי Your Money or Your Life).
הכוונה היא לאתרים שיש להם השפעה רבה על חיי הגולשים או על הכסף שלהם. למשל, אתרים בתחום הפיננסי, מעולם הרפואה, אתרים של משפטנים ועוד. גם ב-2018 עלה רף הדרישות מאתרים אלה, שנדרשים להציג סמכותיות, מהימנות ומומחיות, ובקיצור: תוכן מדויק ואיכותי. עבור אתרי YMYL מומלץ לבצע קידום אתרים אורגני עם מומחים בעלי ניסיון רב ולא להסתכן באובדן האמינות.

תיאור אטרקטיבי

לפעמים תשומת לב למרכיב קטן מחוללת שינוי גדול. מחקר עדכני גילה שהגורם המשפיע ביותר על הנכונות של גולשים ללחוץ על אתר מסוים מבין כל התוצאות שמוצגות בפניהם הוא התיאור. התיאור - Description - הוא אותן שתיים-שלוש שורות שמופיעות מתחת לכותרת ומאפשרות לבעל האתר לספק לגולשים מידע על התועלת הצפויה להם אם יקליקו עליו:

לפי המחקר, אצל 62% מהגולשים הטקסט בתיאור הוא השיקול העיקרי, לעומת 13% בלבד שציינו את הכותרת.
המסקנה המתבקשת: רצוי כמובן לנסח גם כותרת מסקרנת ומושכת, אבל חשוב להקדיש תשומת לב גם לתיאור ולהפוך אותו לכזה שאי-אפשר להתנגד לו.

חיפוש קולי

מגמה שכבר מתחילה להסתמן וצפויה להתעצם במהלך השנה, ומן הסתם גם בשנים הבאות, היא הגידול בכמות החיפושים הקוליים. הבסיס למגמה זו הוא השימוש הנרחב בסמארטפונים לטובת מציאת תשובות לשאלות שחשובות לנו, ובפרט ישנה נטייה לדבר במקום להקליד בזמן נהיגה, כשהידיים מלוכלכות (למשל בזמן הכנת אוכל) וכו'.
איך להיערך לאתגר החדש? קודם כל, לוודא שהאתר עולה מהר. ממש מהר. שנית, ליצור תוכן קל מאוד להבנה כך שאפשר יהיה לספק תשובות קצרות ומיידיות לכל שאילתה. דגש נוסף הוא פעילות נרחבת ברשתות חברתיות. באופן טבעי, זהו מרכיב בלתי נפרד מהשירות של חברות מובילות בתחום ה-SEO דוגמת לינקשייק.

גם ב-2020: אין שיווק בדיגיטל בלי החלפת קישורים

כבר מהיום הראשון, גוגל ומנועי החיפוש נתנו משקל רב ללינקים. כל קישור שמוביל לאתר מסוים נתפש כהצבעת אמון בו, ולכן תורם לדירוג שלו. כדי למנוע ניצול לרעה וקישורים שאין להם בסיס אמיתי במציאות, התעדכנו האלגוריתמים פעמים רבות - וכיום החלפת קישורים מחייבת זהירות מירבית.
בפרט, חשוב לוודא שהקישור מגיע מאתר סמכותי ורלוונטי לתחום הפעילות שלכם, ושהתוכן שכולל את הלינק הוא ברמה גבוהה. עוד דגש הוא הטקסט שעל גביו מופיע הקישור - ההמלצה היא למקם לינקים בתוך משפטים טבעיים לחלוטין.
מידע נוסף על הפעולה המורכבת והתובענית, אבל גם המתגמלת להפליא, ובפרט דרכים שונות לאיתור אתרים סמכותיים ורלוונטיים, תוכלו למצוא במדריך להחלפת קישורים שכתב אורי שחם.

תאריך:  05/03/2020   |   עודכן:  05/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
מתי כדי לפנות ולשכור את שירותיו? כפי שאנו מחפשים איש מקצוע אשר יפתור לנו את הבעיה הייחודית בין אם מדובר בחיפוש בתים, טיפול במכוניות וכיוצא בזאת? כך הדבר נכון גם כאשר מדובר בייצוג בפני בתי הדין הרבניים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il