X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מקורות
חלוקת סמכויות היועץ המשפטי לממשלה בין היועץ המשפטי לממשלה והתובע הכללי [טיוטת הצעה, 02.11.09]
▪  ▪  ▪

1) היועץ המשפטי לממשלה

1.1. היועץ המשפטי לממשלה עומד בראש מערכת הייעוץ המשפטי לממשלה ושל כל זרועות הרשות המבצעת, כולל כל משרדי הממשלה ושלוחותיה.
1.2. היועץ המשפטי לממשלה עומד בראש מערכת הייעוץ והחקיקה, ויסייע לממשלה ולמשרדיה בכל שלבי החקיקה.
1.3. היועץ המשפטי לממשלה ייצג את הממשלה והמדינה בפני בית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק ויעמוד בראש הפרקליטות המינהלית העוסקת בעתירות והבקשות לבית המשפט הגבוה לצדק ולבית המשפט המינהלי. כמו-כן, היועץ המשפטי לממשלה יתייצב בפני בתי המשפט כשמדובר בנושאים בעלי אינטרס ציבורי.
1.4. היועץ המשפטי לממשלה יעמוד בראש מערכת הפרקליטות האזרחית וייצג את המדינה והממשלה על כל שלוחותיה, בכל בתי המשפט.
1.5. חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה בנושאי משפט, משקפת המצב המשפטי הקיים וזאת כל עוד לא פסק בית המשפט בעניין.
1.6. הדרכים והתנאים למינויו של היועץ המשפטי לממשלה יהיו על-פי האמור בהחלטת הממשלה מס' 2274 מיום יט' באב תש"ס (20 באוגוסט 2000) כפי שתוקנה בהחלטת ממשלה מס' 1773 מיום כד' בסיוון תשס"ז (10 ביוני 2007).

2) התובע הכללי הראשי

2.1. התובע הכללי הראשי יעמוד בראש מערכת אכיפת כל הוראות החוק הפלילי.
2.2. לתובע הכללי הראשי יוקנו כל סמכויות היועץ המשפטי לממשלה על-פי חוק סדר הדין הפלילי (נוסח משולב), התשמ"ב – 1982, וכל הוראות הדין המקנות סמכויות ליועץ המשפטי לממשלה בתחום הפלילי.
2.3. התובע הכללי יתמנה על-ידי וועדה ציבורית מקצועית בלתי תלויה (להלן: "הוועדה"). בראש הוועדה יעמוד נשיא בדימוס או שופט בדימוס של בית המשפט העליון שיקבע על-ידי נשיא בית המשפט העליון. כמו-כן, יכהנו בוועדה שני חברים נוספים. האחד, שר משפטים לשעבר, שאיננו פעיל בתחום הפוליטי לפחות 5 שנים, שיתמנה על-ידי שר המשפטים. השני, יועץ משפטי לממשלה לשעבר או פרקליט המדינה לשעבר או סנגור ציבורי לשעבר, שיתמנה על-ידי נשיא בית המשפט העליון, בהתייעצות עם שר המשפטים.
2.4. תקופת כהונת הוועדה תהיה שש שנים. נתפנה מקומו של חבר וועדה, ימונה אחר במקומו, בידי מי שמוסמך למנות על-פי סעיף 3.
2.5. שר המשפטים אחראי ליזום המינויים בידי הממנים לפי סעיף 3. מינוי הוועדה ושינויים בהרכבה יפורסמו ברשומות.
2.6. יושב-ראש הוועדה יכנס את הוועדה לדיון לפי הודעה בכתב החתומה, בידי שר המשפטים, לפיה משרת התובע הכללי הראשי נתפנתה או עומדת להתפנות לפי העניין. שר המשפטים ימסור ההודעה במועד שיאפשר לוועדה להחליט על מינוי התובע הכללי הראשי כחודשיים לפני תום תקופת הכהונה. עלה הצורך בכינוס הוועדה שלא עקב תום תקופת הכהונה, תימסר ההודעה לוועדה במועד מוקדם ככל האפשר.
2.7. חברי הוועדה הם שיקבעו מי הם המועמדים הראויים למינוי כתובע כללי ראשי.
2.8. הוועדה רשאית לבקש חוות דעת ממי שבידיו מצוי לדעתה, מידע לגבי כשירותו של המועמד.
2.9. כדי להיכלל בין המועמדים שהוועדה רשאית למנות כתובע כללי ראשי צריך המועמד להיות כשיר להתמנות לשופט של בית המשפט העליון, לפי הכללים הקבועים בסעיף 2(1) או (2) לחוק בתי המשפט (נוסח משולב) התשמ"ד -1984, ועליו גם להיות מתאים וראוי להתמנות על-פי העקרונות שהותוו בדוח הוועדה הציבורית לבחינת דרכי המינוי של היועץ המשפטי לממשלה ונושאים הקשורים לכהונתו, שהוגש לשר המשפטים ביום ט"ז בחשוון התשנ"ט (5 בנובמבר 1998).
2.10. שמות המועמדים שהוועדה ראתה אותם ראויים לכאורה למינוי, יפורסמו ברבים, בהודעה באמצעי התקשורת בדרך שתורה הוועדה, עשרים ואחד ימים לפחות לפני שהוועדה תבחר המועמד המתאים לכהן כתובע כללי ראשי.
2.11. הוועדה תקבל הסכמתם, בכתב, של המועמדים לפני פרסום שמותיהם כאמור בסעיף 2.10.
2.12. הוגשה לוועדה השגה בעניין של מועמד מסויים, תקבע הוועדה, לפי שיקול דעתה, את הדרכים לבדיקתה ולשמיעת תגובת המועמד.
2.13. דיוני הוועדה יתנהלו בדלתיים סגורות, חברי הוועדה והצוות המסייע לה לא יגלו כל פרט הנוגע לדיוניה, לרבות חוות דעת, השגות וחומר אחר שהוגש לה, אלא בהתאם להוראות הצעה זו.
2.14. החלטת הוועדה לבחור מועמד לתפקיד תובע כללי ראשי תתקבל על דעת כל חבריה.
2.15. לא נתמנה תובע כללי ראשי חדש לפני תום תקופת הכהונה של מי שקדם לו בתפקיד, רשאית הוועדה להאריך לתקופה שאיננה עולה על ששה חודשים, משך הכהונה של התובע הכללי הראשי המכהן אותה שעה או למנות לו ממלא-מקום לתקופה שאינה עולה על שלושה חודשים.
2.16. תקופת הכהונה
2.16.1. משך כהונתו של התובע הכללי הראשי יהיה תקופה אחת של שש שנים.
2.16.2. על-אף האמור בסעיף 16.1, כהונתו של התובע הכללי הראשי תפקע בהגיעו לגיל שבעים.
2.17. התובע הכללי הראשי רשאי להודיע על התפטרותו לפני תום תקופת כהונתו על-ידי הודעה בכתב לוועדה.
2.18. הוועדה רשאית, להפסיק כהונתו של התובע הכללי הראשי באחת מאלה:
2.18.1. לדעת הוועדה התובע הכללי הראשי איננו ממלא תפקידו.
2.18.2. התובע הכללי הראשי עשה מעשה שאיננו הולם את מעמדו.
2.18.3. התובע הכללי הראשי אינו כשיר עוד לבצע תפקידיו.
2.18.4. מתנהלת חקירה פלילית נגד התובע הכללי הראשי או הוגש נגדו כתב אישום.
2.18.5. מתנהלת חקירה פלילית נגד התובע הכללי הראשי או הוגש נגדו כתב אישום, רשאית הוועדה להשעותו לתקופה שתקבע.
2.18.6. לתובע הכללי הראשי תהיה זכות שימוע בפני הוועדה לפני שהוועדה תקבל החלטה לפי סעיף זה.

תאריך:  07/11/2009   |   עודכן:  07/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סיון כרמון
שיעור ההשתתפות של גברים ערביי ישראל בכוח העבודה יורד ירידה תלולה בגיל צעיר יחסית - החל בגילאים 40 עד 44    שיעור ההשתתפות של הנשים הערביות בישראל נמוך במיוחד. עם זאת ניכרת שונות בין נשים "מודרניות" ל"מסורתיות"
סוזי דים
מינהל היבשה
יעקב סרחיו צ'רטוף
משרד האוצר
הוצגה בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת [כ"ד בתשרי תש"ע, 12.10.09]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il