X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית:

שרשרת ליקויים בפרשת מצלמות המהירות

בכיר במכון התקנים מסר עדות שלא הייתה אמת; התביעה המשטרתית שמרה לעצמה במשך שנה וחצי את הגילוי; מסרה לבית המשפט דיווח לקוני בלא הסברו של הבכיר ביקורת גם על החלטתו של רוזן
▪  ▪  ▪
רוזן. סטה מלשון פסק הדין [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

בית המשפט העליון מצביע (יום ב', 16.3.20) על שרשרת של ליקויים מצד התביעה המשטרתית בפרשת מצלמות המהירות - לצד הסתייגות מלשונו של נציב הביקורת על הפרקליטות, דוד רוזן, בהחלטתו בפרשה.
הפרשה התחוללה בבית המשפט לתעבורה בעכו, בו הועמדו לדין מספר נהגים על בסיס ממצאי מצלמות המהירות. עד מרכזי מטעם המשטרה היה אילן כרמית, באותה עת המשנה למנכ"ל מכון התקנים, אשר העיד, כי הוא עצמו נכח בשורה של ניסויים במערכת בהולנד, וכי נציג המכון יואל בר-גיל נכח במאות ניסויים נוספים. במהלך עדותו של כרמית התברר, כי הדברים לא היו אמת. בשבוע שעבר הזמינה הפרקליטות את כרמית לשימוע, לפני שתחליט האם להאשימו בעדות שקר ובשיבוש מהלכי משפט.
השופט יצחק עמית פורס את שרשרת הטעויות, כלשונו, שנפלו בטיפול בתיק. הראשונה והעיקרית: עדותו הלא-נכונה של כרמית. השנייה: התשובה הלקונית שנתן למשטרה כאשר הדבר התגלה, וזאת "מבלי לתרץ, מבלי להתנצל, מבלי להסביר אפילו מדוע טעה בעדותו ותוך התעלמות מהשלכותיה של תשובתו על עדותו בבית המשפט".
הטעות השלישית הייתה של התביעה המשטרתית, אשר לא ערכה בירור נוסף כלשהו עם כרמית ולא העבירה עמדה מפורטת לבית המשפט. הטעות הרביעית: כרמית טען מאוחר יותר, כי בלבל בתום לב בין בדיקות של מערכות שונות - אך התביעה המשטרתית התעלמה מהסבר זה. הטעות החמישית: התביעה שמרה לעצמה במשך שנה וחצי את המידע על עדותו הלא-נכונה של כרמית, ורק אז הגישה אותה לבית המשפט ובלא לצרף את הסברו של כרמית.
הטעות השישית של התביעה הייתה כאשר הגיבה לתלונה שהגיש עו"ד תומר גנון, מהסניגורים בתיק, לרוזן. עמית אומר: "לא די בכך שהתביעה המשטרתית הגישה את ראשו של העותר לבית המשפט לתעבורה, היא הגישה את ראשו גם לנציב, שוב, מבלי לברר עם העותר את מקור הטעות בעדותו, ומבלי להציג לנציב את הסברו של העותר לטעות, כפי שהוסבר במכתבו של היועץ המשפטי של מכון התקנים". בכך גרמה התביעה לרוזן לתאר את כרמית כשקרן - קביעה נגדה עתר כרמית לבג"ץ.
עמית והשופט אלכס שטיין דחו ברוב דעות את עתירתו של כרמית. אכן, אומר עמית, רוזן לא שמע את גרסתו של כרמית, אך הוא לא יכול ולא צריך היה להרהר אחרי קביעתו של בית המשפט לתעבורה, לפיה כרמית לא אמר אמת בעדותו - גם אם לא היה מקום להשתמש במילים "עדות שקר" כפי שעשה בהחלטתו.
השופט נעם סולברג סבר בדעת מיעוט, כי יש להוציא צו על תנאי אשר יחייב את רוזן לנמק מדוע לא יחזור מקביעותיו כלפי כרמית. לדבריו, רוזן לא היה רשאי לכנות את עדותו של כרמית במילה "שקר", המלמדת על כוונה, כאשר בית המשפט הסתפק במילים "לא אמת" היכולות ללמד גם על טעות. הוא גם לא היה רשאי לקבוע ממצאים לגביו ולפרסם אותם ברבים בלא להעניק לכרמית את זכות השימוע. זאת, במיוחד בהתחשב בכך שבמקביל התקיימה חקירה משטרתית בנושא.
את כרמית ייצגו עוה"ד ירון קוסטליץ ושמחה אלבחרי, ואת רוזן - עוה"ד יוסי בנקל ואילה בל.

תאריך:  16/03/2020   |   עודכן:  17/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שרשרת ליקויים בפרשת מצלמות המהירות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מהירות החוק ..והמצלמות
אוליבר וונדל   |  16/03/20 11:30
2
מאות נהגים בלי רשיון והשופט
מתפלסף  |  16/03/20 14:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
לרובה Mk22 יש טווח של 1,500 מטר - כ-300 מטר יותר מהרובה הנוכחי של הצבא האמריקני - והוא יעיל גם נגד מטרות בעלות שריון קל    מצויד בקת מתקפלת ובערכה להחלפה מהירה של הקנה
עידן יוסף
שר התקשורת מעריך כי לא צפויות בעיות מערכתיות, והנחה על שורת צעדים להיערכות בעקבות המצב, שיבטיחו אספקת שירותי דואר ותקשורת סדירים    מערך השירותים הכללי יפחת ב-30%
מירב ארד
השר אקוניס ומנכ״ל הביטוח הלאומי סיכמו על דחיית תשלומים וכן על הקפאת פעולות האכיפה והעיקולים    החשכ"ל הורה על על ביצוע תשלום לכלל ספקי הממשלה
מירב ארד
ההחלטה חלה על המחזיקים באשרות הבאות: א5 (תושבי ארעי), ב1 (אשרת עבודה ושהיה), א1 (מעמד ארעי לזכאי שבות), א2 (משתלמים/סטודנטים ), ותלמידי ישיבות), א3 אנשי דת, א4 (נלווים לא2 ולא3).
איציק וולף
וואן טכנולוגיות הודיעה כי היא משעה את חלוקת הדיבידנד מרווחי הרבעון הרביעי של 2019 - שעמדו על 23.2 מיליון שקל - בשל חוסר הוודאות הנובע ממשבר הקורונה    "נכון להיום אין לאירועי הקורונה השפעה מהותית על פעילות החברה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il