X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשרד להגנת הסביבה קורא לציבור להתחשב במצב המיוחד שבו נמצאים מדינת ישראל והעולם ולצמצם את היקפי הפסולת הנוצרת, בין אם באמצעות הפחתה במקור - צמצום השימוש בכלים חד-פעמיים בבתי המגורים הפרטיים - ובין אם באמצעות המשך הפרדת הפסולת לפחי המיחזור
▪  ▪  ▪
לצמצם שימוש בחד-פעמי בבית [צילום: AP/Ricardo Moraes]

עלייה של 10% בכמות הפסולת הביתית נרשמה במטמנות הזבל השונות בישראל. כך הודיע (יום ה', 26.3.20) המשרד להגנת הסביבה. מדובר בעלייה של כ-7,000 טון - 80.8 אלף טון בסך הכולל - לעומת השבוע שעבר. העלייה בהיקפי הפסולת היא של 13.5% מתחילת חודש מרס. עיקר העלייה נרשמה במטמנת אפעה, הממוקמת במועצה האזורית תמר.
מדובר בנתון המושפע, ככל הנראה משני גורמים: מן הסגר הביתי שבו נמצאים אזרחי ישראל, ומן הקרבה לחג הפסח המתאפיין באופן מסורתי בניקיון הבית. מדי שנה לקראת חג הפסח, נרשמת עלייה בהיקפי ייצור פסולת ביתית.
בשלב זה, קשה להעריך איזה חלק מהעלייה בפסולת הביתית קשור להכנות לקראת חג הפסח, שהוקדמו השנה בשל הסתגרות האוכלוסייה בבתים, ואיזה חלק קשור למצב החירום בעקבות התפשטות נגיף הקורונה.
המשך הפעלת מערך האיסוף, הפינוי והטיפול בפסולת העירונית, לרבות הפסולת המופרדת למיחזור, ממשיך להיות מופעל ככל שניתן גם בימי הסגר, כפי שהוא פועל בשגרה. המשרד להגנת הסביבה קורא לציבור להתחשב במצב המיוחד שבו נמצאים מדינת ישראל והעולם ולצמצם את היקפי הפסולת הנוצרת, בין אם באמצעות הפחתה במקור - צמצום השימוש בכלים חד-פעמיים בבתי המגורים הפרטיים - ובין אם באמצעות המשך הפרדת הפסולת לפחי המיחזור.
"צמצום היקפי הפסולת הנוצרת הוא חלק מתוכנית לאומית רחבה לטיפול בפסולת שאותה מוביל המשרד להגנת הסביבה, שבמסגרתה נקבעו יעדים שאפתניים להפחתת היקף הפסולת המוטמנת ולהעלאת היקפי המחזור וההשבה. זאת, באמצעות פריסת כלי אצירה למיחזור ברשויות המקומיות ותמיכה משמעותית במתקני מיון, מיחזור, טיפול והשבה", נמסר מן המשרד.

תאריך:  26/03/2020   |   עודכן:  26/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הוועדה אישרה את כינוס המליאה לבחירה ביו"ר כנסת    ההצבעה תיערך בשעה 16:00    מפלגת הליכוד מאיימת בהפסקת המשא-ומתן עם כחול לבן על הקמת ממשלת אחדות אם ימונה יו"ר כנסת שלא בהסכמה    בכחול לבן בוחנים את מינויו של ח"כ גנץ לתפקיד
איציק וולף
חברת רפאל דיווחה על מכירות בהיקף שיא של 9.7 מיליארד שקל, אך גם על ירידה של 82 מיליון שקל ברווח הנקי לעומת שנת 2018    היקף ההזמנות השנתי: כ-10 מיליארד שקלים    הדיבידנד שהועבר למדינה ב-2019: כחצי מיליארד שקל
מירב ארד
הכרטיס הנטען שיימסר הוא כרטיס "משולם מראש" (pre-paid) מבית מאסטרקארד    הכרטיס יגיע לבתי הלקוחות במעטפה מאובטחת באמצעות דואר שליחים    באמצעות הכרטיס הנטען ניתן יהיה למשוך בכל מכשיר כספומט עד 4,000 שקל במזומן ביום
איציק וולף
התעשיה האוירית עברה בשנת 2019 את רף 4 מיליארד הדולרים בהכנסותיה השנתיות    דיווחה כי לא ידוע לה על ביטול חוזים או על עיכובים משמעותיים בשל משבר הקורונה    "המשך קיום מגבלות בארץ ובחו"ל עלול להביא לפגיעה בביצוע התקשרויות"
מירב ארד
מנכ"ל משרד הבריאות הודיע כי ישראל הזמינה עוד אלפי מכונות הנשמה מחו"ל    "אנחנו לא יודעים כמה מהן באמת יגיעו"    הזהיר: בתוך שבוע נהיה עם כ-200 חולים קשים    הודיע כי בתחילת השבוע הבא "נגיע ליותר מ-10,000 בדיקות ביום"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il