X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נסיעות בחינם [צילום: עיריית רמת גן]
בית המשפט דחה את העתירה
אושרו הסעות השבת ברמת גן
השופטת רחל ברקאי: לא מדובר ב"קו שירות" החייב לקבל רישיון ממשרד התחבורה, אלא ב"הסעה מיוחדת" אותה רשאית העירייה להפעיל; נעשה מאמץ שלא לפגוע בציבור הדתי
מוקש תעבורתי
עידן יוסף
פסיקת בית המשפט בתל אביב לפיה הסעי השבת הן בגדר "הסעה מיוחדת" שרשאית לפעול מהווה טלטלה של דיני התעבורה * מעתה יוכל כל מסיע פרטי הממומן בידי גוף חיצוני או קהילתי להפעיל הסעות בעלות מאפייני שירות בכל ימות השבוע - דבר העלול להביא לתוהו ובוהו בענף ההסעות
לרשימה המלאה

הוצאות צורמות
המאבק על קדושת השבת יעלה לעותרים, בהם שניים מן המכובדים שברבני ישראל, 25,000 שקל. וזה כאשר עתירות ציבוריות רבות (כנראה רובן) נדחות בבתי המשפט המחוזיים ובבית המשפט העליון ללא צו להוצאות - במיוחד לנוכח העובדה שמשיבים ציבוריים לא צריכים לשלם תמורת ייצוגם (הנעשה בידי המדינה או במסגרת הייצוג המשפטי הרגיל שלהם). ההחלטה הזאת של רחל ברקאי צורמת במיוחד, וקשה למצוא לה הסבר הגיוני. אולי בפעם הבאה כדאי להפעיל את אליעד שרגא: הוא לעולם אינו משלם הוצאות, גם כאשר עתירותיו פגומות מן היסוד ונדחות על הסף.

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, רחל ברקאי, דחתה (26.3.20) עתירה נגד התחבורה הציבורית שהפעילה עיריית רמת גן בשבתות. תחבורה זו אינה פועלת כיום בשל מגיפת הקורונה, אך פסק דינה של ברקאי - אם לא יתהפך בערעור - יאפשר לחזור ולהפעיל אותה לאחר שוך המגיפה.
את העתירה הגישו הרב יעקב אריאל, שהיה הרב הראשי של העיר ומקבל השנה את פרס ישראל, הרב יצחק זילברשטיין, מחשובי הרבנים בבני ברק, ושורה של תושבים. הם טענו, כי מדובר ב"קו שירות" הפועל ללא רישיון ממשרד התחבורה. העירייה טענה, כי מדובר ב"הסעה מיוחדת" המבוצעת בידי חברת ג'אד אליאס, לה יש רישיון מתאים.
ברקאי אומרת כי השתכנעה שהעירייה פעלה כדי לאזן בין האינטרסים השונים, תוך צמצום מירבי של מעבר האוטובוסים ליד בתי כנסת והימנעות מכניסתם לריכוזים דתיים. לגבי חוקיות השירות אומרת ברקאי, כי גביית תשלום היא מרכיב מרכזי של "קו שירות", בעוד ההסעה ברמת גן היא חינמית וממומנת בידי העירייה. בעוד קו שירות חייב לפעול על-פי הרישיון שניתן לו, העירייה יכולה להפסיק את ההסעות בכל עת. לכן, אין המדובר ב"קו שירות".
עוד אומרת ברקאי, כי אכן מדובר ב"הסעה מיוחדת" - שכן, כאמור, העירייה יכולה להפסיק אותה כרצונה. אומנם לרוב הסעות כאלו הן לקהל ספציפי (תלמידים, עובדים וכדומה), אך העובדה שההסעה בשבתות היא לכלל הציבור - אינה מחריגה אותה מהגדרה זו. העירייה גם רשאית להתיר לאוטובוסים הללו לעצור בשבתות בתחנות המשמשות את הקווים הרגילים בשאר ימות השבוע. העותרים חויבו בתשלום הוצאות בסך 25,000 שקל.

תאריך:  29/03/2020   |   עודכן:  29/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושרו הסעות השבת ברמת גן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
"השבת תובעת את עלבונה"
אברהם יוסף שמואל  |  29/03/20 12:55
2
בושה וחרפה
ר.א.  |  30/03/20 04:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
התכנים ישודרו גם בערוצי הטלוויזיה של "HOT"",סלקום tv" ו"פרטנר tv"    אבואב: "מרחיבים את המענים לילדי ישראל ולהנגיש את השידורים גם באמצעות מגוון של מכשירים דיגיטליים"
מירב ארד
כ-60% מסך הפניות מסווגות כחרדה וכמצוקה נפשית    כ-30% מהשיחות מסווגות כבדידות של ישראליות וישראלים מכל הגילאים
איציק וולף
החברה המייצרת מוצרי ברזל הודיעה על הפחתת שכר רוחבית עד לשיעור של 20% לעובדי המטה וההנהלה    עצרה את פעילות עירגול הפלדה    מפעל התכת הפלדה בעכו ממשיך לעת עתה לפעול
איציק וולף
קבוצת קליין סיימה את שנת 2019 בהפסד של 3.781 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 13.3 מיליון דולר בשנת 2018    עקבות התפשטות נגיף הקורונה הודיעו לה כ-40 שוכרים האחראים לחמישית מהכנסותיה כי הם עתידים לבקש הקלה או פריסה מסוימת של תשלומי שכר הדירה העתידיים
מירב ארד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il