X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
למרות שלמנות הקרב יצא שם רע, תנאי האכילה ולא מנות הקרב מציקים למעי החיילים - ובעיקר, מתח והיגיינה לקויה מנות הקרב כוללות אותה רמה של פחמימות, של שומנים, של חלבון ושל סיבים כמו בתזונת אמריקני טיפוסי, אך אין בהם מזונות טריים וגרעינים שלמים
▪  ▪  ▪
אוכל תחת אש [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]

מנות הקרב, שמספק הצבא האמריקני לחייליו, אינן כל כך טעימות, אך אינן פוגעות בבריאות המעיים. כך קובעים מדענים של הצבא במאמר, שפורסם בכתב-העת, 'ביוכימיה תזונתית'.
רוב מנות הקרב הנן מזון מוכן ומשומר, הדורש חימום קצר (MRE), ואפשר לצורכן משך שלושה שבועות רצופים, כמקור יחידי למזון מבלי להזיק לגוף, למרות אגדות עירוניות, שהן מזיקות. כך קובע ד"ר ג'יי פיליפ קארל, מדען וחוקר תזונה במכון הצבאי לרפואה סביבתית. לדבריו, למרות שלמנות הקרב יצא שם רע, תנאי האכילה ולא מנות הקרב מציקים למעי החיילים - ובעיקר, מתח והיגיינה לקויה.
64 חיילים, רובם גברים, נענו לקריאת הצבא בשנת 2015, והתנדבו לאכול רק מנות קרב. ארבעה מהם נשרו במהלך המחקר מסיבות שונות. הנחקרים חולקו לשתי קבוצות. אחת אכלה את תזונתה הרגילה והאחרת - רק מנות קרב. הניזונים ממנות קרב שתו מים כאוות-נפשם ולא יותר משלושה ספלים של קפה שחור ביום. הם תיעדו את אכילתם, ומדענים מדדו ברציפות את משקלם ואת צריכת מזונותיהם, בדקו את דמם ואת הפרשותיהם כמה פעמים במהלך המחקר, כדי להסיק האם מנות הקרב משפיעות על בריאותם; כלומר, משנות את הבקטריות ואת הנגיפים, שנמצאים במעיים.
חוקרים שיערו, כי נגיפים ובקטריות משפיעים על מצב-רוח בני-האדם, על מערכת העיכול ועל מערכת החיסון שלהם. כל שינוי קטן יכול לשנות את קליטת המזון, או לגרום דלקות במעיים, שגורמות כאבי בטן ואפילו מחלקות כרוניות. קארל ועמיתיו לצוות המחקר מצאו בהשוואה בין שתי קבוצות הנחקרים, כי מנות הקרב לא השפיעו על הכימייה של המעיים. למי שניזונו רק על מנות קרב הייתה תנועת מעיים אחת פחות, רמה נמוכה יותר של בקטריות ותדירות יציאות גבוהה יותר, לעומת מה שנמצא במחקרים קודמים.
הרבה משלימים את רמת הבקטריות במעיהם באכילת מאכלים מותססים, כמו יוגורט וכמו גבינות, שאינם נכללים במנות הקרב.
מנות הקרב כוללות אותה רמה של פחמימות, של שומנים, של חלבון ושל סיבים כמו בתזונת אמריקני טיפוסי, אך אין בהם מזונות טריים וגרעינים שלמים. הן מעובדות כדי שיחזיקו מעמד באחסון ובתנאים קשים, ותאריך תפוגתן שלוש שנים.

תאריך:  31/03/2020   |   עודכן:  31/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנות קרב אינן פוגעות בבריאות המעיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
בר סימן טוב הזהיר מפני הפרת ההנחיות: "אנחנו משלמים עכשיו את המחיר על חג פורים, וחוששים מפני פסח"    פרופ' סדצקי: "הגברנו את כמות הסקרים כדי לגלות את שיעור הנדבקים"
מירב ארד
ראש עיריית דימונה: "אנחנו מגיעים למצב ש-25% מהתושבים צריכים לקבל מזון"    ראש עיריית אשדוד: "אנחנו צפויים לפגיעה של 200 מיליון ש"ח ב-2020 בעקבות ירידה בהכנסות מארנונה. זאת תהיה קריסה טוטאלית"
איתמר לוין
שאול אלוביץ תבע 10 מיליון שקל בטענה לירידה בשווי תיק השקעותיו שתפסה המדינה במסגרת פרשה 4000    ביהמ"ש: אלוביץ מחויב להבטחתו שלא לתבוע את המדינה עד לסיום ההליכים בעניינו
גלית יצחק-אוגנוב
מד"א ומשרד הבריאות החלו להפעיל שני מתחמי היבדק וסע ניידים נוספים שיגיעו ליישובים ושכונות ברחבי הארץ ויאפשרו לדגום עשרות אנשים בשעה
מירב ארד
תאי השלייה של פלוריסטם הוכחו כמעוררים את מנגנון השיקום של הגוף באמצעות הפרשת חלבונים בתגובה לאיתותים מגופו של המטופל    החולים שטופלו משתייכים לקבוצת סיכון בשל גיל ומחלות רקע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il