X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במסגרת הגל הראשון יצאה הודעה ל-16 עובדים לצאת לחל"ת לפרק זמן בלתי מוגבל הנהלת רשת הודיעה חד-צדדית על קיצוצי שכר, תוך סירוב לקצץ בשיעור גבוה יותר בשכר ההנהלה עובדים טוענים להפרת דיני העבודה הוועד: רשת שמה לעצמה מטרה להביא את קץ קיומה של חדשות 13 כחברת חדשות רצינית ועצמאית
▪  ▪  ▪
[צילום: מן הטלוויזיה]

ועד עובדי חדשות 13, מחריף את המאבק בהנהלת הערוץ, ובעידכון לעובדים כתב: ״ביממה האחרונה החלה ההנהלה להוציא לפועל ללא הסכמה ובאופן חד-צדדי שורת גזירות כלכליות הכוללות הוצאת עובדים לחל"ת וקיצוצי שכר. הגזירות הללו אשר הוצגו לנו בתחילה כצעד הכרחי להתמודדות עם משבר הקורונה, מתבררות כשלב הראשון של תוכנית קיצוץ אימתנית ואגרסיבית שעליה החליטה הנהלת חברת האם 'רשת' ומוצאת לפועל בהתאמה ע"י הנהלת חדשות 13".
בוועד מדגישים כי אין מדובר בשמועות או בהשערות, ודבר הקיצוץ הנרחב נמסר להם כעמדה רשמית מטעם ההנהלה וזאת בעודם מנהלים מו"מ על הקיצוץ המוגבל.
גורם טען בפני News1 כי חברת החדשות של ערוץ 13 מפרה באופן בוטה את דיני העבודה - מעסיקה עובדים שבעה ימים בשבוע, בשעות מעל המותר וחורגת משמעותית מתנאי ההיתר להעסקה בימי המנוחה, למרות שאין הצדקה לכך או אישור ממשרד העבודה והרווחה.
מן הוועד נמסר: ״קשה שלא לזהות את הניצול הציני והאכזרי שעושה רשת במשבר הקורונה, ניצול שנועד להכשיר מחטף ולהטיל גזירות באופן דורסני, חד-צדדי, ללא קיום מו"מ כחוק וכל זאת בזמן שהיא מודעת היטב לכך שהנהלת חברת החדשות חתמה על הסכם קיבוצי אך לפני כחודש ואשר מגן על העובדים מגזרות וקיצוצים בתקופה זאת. למרות התחייבותה בהסכם כאמור, בחרה רשת דרך הנהלת החדשות להתחיל בפעולות הקיצוץ מיד תוך התעלמות מהתחייבות מפורשת בהסכם.
״במסגרת הגל הראשון כבר אתמול יצאה הודעה ל-16 עובדים לצאת לחל"ת לפרק זמן בלתי מוגבל. בנוסף, הנהלת רשת הודיעה חד-צדדית על קיצוצי שכר, תוך סירוב לדרישתנו שלפני שהיא פוגעת בשכר העובדים היא תקצץ בשיעור גבוה יותר בשכר ההנהלה, מבלי לנמק את סירובה זה ועל אף שאין לכך כל משמעות תקציבית. בין העובדים נמצאת כמעט כל מחלקת הדיגיטל, כמו גם עובדים ותיקים שנמצאים בחברה מעל 10 שנים.
״משמעותו של קיצוץ אגרסיבי בסדר גודל כזה (לפי פרסומים של עד 50 אחוז) היא חד-משמעית, חברת "רשת" שמה לעצמה מטרה להביא את קץ קיומה של חדשות 13 כחברת חדשות רצינית ועצמאית, והפיכתה לגוף דל תקציב, דל בכוח אדם, דל בתוכן ועיתונאים ודל השפעה.
״לא פחות חמורה מכך היא העובדה שהקיצוץ המתוכנן יבעט הביתה ברגל גסה כחצי מעובדי החברה, כל עובד שני בערוץ עלול להיות מפוטר, ביניהם עובדים רבים אשר השקיעו את מיטב שנותיהם בחברה ואשר קשרו את גורלם בגורלה ויבעטו החוצה ללא רחמים.
״אנחנו נחושים לצאת למלחמה על החברה שלנו, הבית שלנו, הפרנסה שלנו ועל אופיה של חברת חדשות עצמאית ומשפיעה. מדובר באזעקת אמת, הקיצוץ המתוכנן יצא לדרך, ואם לא נגיב בהקדם, חצי מהחברה תלך הביתה. זו מלחמה - ואנחנו לא נהסס להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו!"
מנכ״ל ארגון העיתונאים, אלי גרשנקרוין: ״הנהלת רשת והעומדים בראשה מנצלים את המשבר הבריאותי הגדול במדינה ופועלת נמרצות כדי לשנות מן הקצה אל הקצה את יחסי העבודה בחברת החדשות באופן שיפגע דרמטית בעובדים וגם בשידורים עצמם. הוועד והעובדים, בגיבוי מלא של ארגון העיתונאים, מתכוונים להיאבק נגד ההחלטות החד-צדדיות הללו בכל הצעדים העומדים לרשותנו, כולל עיצומים ושיבוש המעבר של חברת החדשות מבית הוורד לרמת החיל שהונחת מעכשיו לעכשיו על העובדים״.
מהנהלת רשת נמסר: "משבר הקורונה הוביל לירידה דרמטית בהכנסות בשוק התקשורת ובתחומים שונים בארץ ובעולם, וכך גם ברשת ובחדשות 13. לאור זאת נבחנים צעדים שונים לקיצוץ בהוצאות על-מנת להבטיח המשך עבודה ושידור רציף ואיכותי גם בתקופת חרום זו".

תאריך:  01/04/2020   |   עודכן:  01/04/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היערכות לקראת עיצומים בחדשות 13
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שיצמצמו את כמות ה"טאלנטים"
עדיף  |  1/04/20 17:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ערוץ 13 - המשבר
עידן יוסף
כשנה בלבד לאחר מינויו לתפקיד המנכ"ל, יוסי ורשבסקי עוזב את הערוץ בעקבות חילוקי דעות עם יושב-ראש הדירקטוריון נדב טופלנסקי
עידן יוסף
עובדי רשת - בהם טכנאי שידור, עובדי שיווק ומכירות, פרומו ומינהל - חוששים לביטחונם התעסוקתי, על-רקע המיזוג הצפוי והודעת בעלי המניות כי השידורים המשותפים יחלו בינואר 2019
ענת ביין-לובוביץ'
ל"גלובס" נודע כי מתקיימים מגעים עם המיליארדר היהודי-קנדי, מי שהביא לארץ את מרוץ האופניים ג'ירו ד'איטליה, לבחינת האפשרות שייכנס לערוץ הממוזג ויחזיק בו 4.99% מהמניות    בנוסף התקיימה פגישה עם מנהל העסקים של המיליארדר מיטש גולדהאר    עוד נודע כי ככל הנראה אלי עזור יוכל להחזיק בערוץ 4.99% בלבד - ולא 8% כפי שסברו בתחילה
עידן יוסף
הפרשן הפוליטי של ערוץ עשר רביב דרוקר עשוי לעבור לתאגיד    קיבל הצעה לחוזה אישי של כ-40 אלף שקלים בחודש וכן הצעה ליצירת שלוש עונות של תוכנית תחקירים יוקרתית שתופק על-ידי בת זוגו היוצרת ענת גורן בתקציב של כ-30 מיליון שקל    כאן: הסכומים מופרכים. הכל שמועות
איציק וולף
ועד העיתונאים בחדשות 10 קרא לעובדי הערוץ להפגין מחר מול ישיבת מועצת הרשות השנייה שייתכן שתקבע האם יאושר המיזוג בין הערוץ לבין רשת או לא    אם לא יאושר המיזוג - ייסגר הערוץ
רשימות נוספות
עובדי ערוץ 10 התאגדו בהסתדרות   /  עידן יוסף
חדשות10 בדרך לפטר 14% מעובדיה  /  יצחק דנון
הנהלת ערוץ 10 יוצאת לקיצוץ דרמטי  /  לי-אור אברבך
לירות במחבלים  /  ענבל בר-און
צבועים, נמאסתם   /  ענבל בר-און
שמאלנים, רדו מהגג   /  ענבל בר-און
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il