X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפרקליטות ביקשה וקיבלה איסור פרסום על שמות אשתו ובנותיו של ברק בן-עמי, המואשם ברצח בתו - למרות ששמו מותר בפרסום השופט עמי קובו אישר כחותמת גומי את הפרפראזה שהכינה הפרקליטות
▪  ▪  ▪
קובו. נגד כללי יסוד [צילום: ליאב פלד]

שופט בית המשפט המחוזי מרכז, עמי קובו, נענה לבקשת המדינה (יום ד', 1.4.20) ואסר לפרסם פרטים מהותיים מכתב האישום נגד ברק בן-עמי, המואשם ברצח בתו ברמת השרון. האיסור ניתן למרות שעל פניו הוא חסר כל היגיון ונוגד את כלל היסוד של פומביות הדיון.
בן-עמי מואשם שבתחילת החודש רצח את בתו בת עשרת החודשים וניסה לרצוח את אשתו ואת בתם האחרת, בת שלוש. למרות שמדובר בעבירות החמורות ביותר בחוק העונשין ובנסיבות חמורות במיוחד, הפרקליטות ביקשה וקיבלה איסור פרסום על שמותיהן של האישה ושתי הילדות, וכן איסור פרסום על כתב האישום, נסיבותיו והרקע שקדם לו - למעט פרפראזה שהיא עצמה הכינה.
איסור הפרסום מוזר במיוחד, משום שכאמור מותר לפרסם את שמו של בן-עמי - ולכן תמוה כיצד בכוחו למנוע את זיהוי קורבנותיו. זאת, להבדיל ממקרים של עבירות מין בתוך המשפחה, בהן נאסר (בצדק) לפרסם גם את שמות הנאשמים כדי שלא לחשוף את שמות הקורבנות. הפרקליטות נימקה את הבקשה בכך שמדובר בקטינות ובפגיעה בפרטיותן של הקורבנות - אך לא הוסיפה הנמקה מעבר לאמירה כללית זו. היא גם לא התייחסה לחוסר ההיגיון, הכרוך בכך ששמו של בן-עמי עצמו מותר בפרסום.
פרוטוקול הדיון בבקשת איסור הפרסום, שאותו הותר לפרסם, מעלה, כי הפרקליטות לא הודיעה אפילו להגנה על כוונתה לבקש את האיסור ולא העבירה לעיונה את הפרפראזה. כתמיד, הדיון התקיים והצו ניתן ללא נוכחות התקשורת, שאף היא לא ידעה על הצו המבוקש - וזאת למרות שמדובר בפגיעה בזכויות יסוד שלה לחופש העיסוק ולחופש הביטוי.
החלטתו של קובו לקבל את הבקשה עומדת כאמור בניגוד לעקרונות יסוד אלו, הקבועים בחוק בתי המשפט והודגשו שוב ושוב בפסיקתו של בית המשפט העליון. תמוהה גם הסכמתו לכך שהפרקליטות - צד מרכזי בתיק - היא שתקבע אלו פרטים יותרו בפרסום, ולא בית המשפט, וכל זאת ללא כל התייחסות מצידה של התקשורת, שהיא הנפגעת מן הצו. בכך הפך קובו את עצמו לחותמת גומי של הפרקליטות.

תאריך:  01/04/2020   |   עודכן:  01/04/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חופש העיסוק
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איסור פרסום חסר כל היגיון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
השופט קובו לדיון במבקר השופטים ל"ת
יהודה דרורי  |  2/04/20 11:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
IDB פיתוח דיווחה על ירידה של 1.2 מיליארד שקל בנכסיה ועל כך שככל הנראה לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה למחזיקי אגרות החוב    "מצבה הכספי של החברה, תזרימי המזומנים שלה ויכולה לשרת את התחייבויותיה - אינם בשליטת החברה"
עידן יוסף
במסגרת הגל הראשון יצאה הודעה ל-16 עובדים לצאת לחל"ת לפרק זמן בלתי מוגבל    הנהלת רשת הודיעה חד-צדדית על קיצוצי שכר, תוך סירוב לקצץ בשיעור גבוה יותר בשכר ההנהלה    עובדים טוענים להפרת דיני העבודה    הוועד: רשת שמה לעצמה מטרה להביא את קץ קיומה של חדשות 13 כחברת חדשות רצינית ועצמאית
עידן יוסף
שני ערבים מפרי סדר שניסו לפגוע בכוחות המשטרה הפועלים נעצרו במהלך פעילות משטרתית בכפר
מירב ארד
המשמעות: בחינות הבגרות יתכנסו ל-5 שבועות, החל ב-22.6 ועד סוף חודש יולי, והתלמידים ייבחנו השנה עד 5 בחינות בלבד, במקום עד 7 בחינות בימי שגרה. בנוסף, יורחב חופש הבחירה בשאלונים השונים
יפעת גדות
הצ'טבוט מציג סדרה של שאלות לנבדק, ולפי התשובות הוא מבצע הערכת סיכון מיידית של הנבדק על-ידי בדיקה בזמן אמת מול הגורמים מובילים כמו ארגון הבריאות העולמי והמרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il