X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השר סמוטריץ' מקבל סקירה מאנשי הרכבת
מנצלים את צמצום נפח התעבורה
"שישה קבלנים עובדים עכשיו 24/6"
שר התחבורה סמוטריץ' בסיור לסקירת עבודות החשמול שהואצו בימים אלו בעקבות השבתת רכבת ישראל: "מיזם החשמול מקבל זריקת עידוד שתאפשר לנו לגשר על חלק מהפערים ולקלוט את 24 המערכים החשמליים שאנחנו אמורים לקבל במהלך 2021"

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' סייר (יום ד', 1.4.20) עם מנהלת החשמול ברכבת ישראל באתרי העבודות השונים, כדי לעקוב מקרוב אחר היערכות הרכבת להאצת החשמול.
"אלו ימים מורכבים בריאותית וכלכלית למדינת ישראל", אמר סמוטריץ'. "כבר בתחילת התפרצות הנגיף הנחיתי את החברות הממשלתיות להתכונן להאצה של עבודות התשתית הנדרשות ברכבת, בכבישים וברכבות הקלות, כדי לנצל את הכבישים הריקים, את הצמצום בתחבורה הציבורית, את השבתת הרכבת ואת הצורך של המשק בתוכנית האצה בכדי לצאת מהמשבר".
האצת המיזמים התשתיתיתיים מגובה על-ידי משרד האוצר בהשקעה של למעלה ממיליארד שקלים בטווח המיידי.
השר סמוטריץ' הוסיף כי "מיזם החשמול, שהיה תקוע הרבה שנים, מקבל עכשיו זריקת עידוד משמעותית שתאפשר לנו לגשר על חלק מהפערים שנפתחו לאורך השנים ולקלוט את 24 המערכים החשמליים שאנחנו אמורים לקבל במהלך שנת 2021. שישה קבלנים עובדים עכשיו 24/6 לאורך כל מקטע המסילה שמאשקלון ועד הרצליה ובטבעת השרון".
הוא הודה לרכבת ישראל ולכל החברות הממשלתיות שנערכו באופן מקצועי ויסודי ומקדמים את עבודות החשמול ואת תשתיות הכבישים במלוא הקיטור, כלשונו.

נסיעת ניסוי מוצלחת במערכת האיתות החדשה
[צילום: רכבת ישראל]
רכבת ישראל מנצלת את המסילה הריקה לקידום הניסו במערכת האיתות החדשה ETCS LEVEL 2 שתאפשר להקטין את המרווח בין הרכבות על תשתית מסילה קיימת
▪  ▪  ▪

רכבת ישראל רשמה (יום ג') אבן דרך היסטורית עם הצלחתה של נסיעת ניסוי ראשונה המופעלת ומבוקרת כולה באמצעות מערכת האיתות החדשה ETCS LEVEL 2 European) Train Control System).
נסיעה זו התבצעה בסמוך למשמר איילון בקו המהיר לירושלים, ובה נבדקו בהצלחה מספר תרחישים הכוללים תרחישי קיצון בעולם התפעול הרכבתי. מיזם זה, כמו אחרים, הואץ באחרונה כתוצאה מהפסקת תנועת רכבות הנוסעים בשל נגיף הקורונה.
מערכת ה-ETCS LEVEL 2 היא הטכנולוגיה החדשנית והמתקדמת ביותר בעולם בתחום השליטה ברכבות. רכבת ישראל היא מהראשונות בעולם המפתחת ומתאימה את הרשת הרכבתית לטכנולוגיה זו. מימוש המיזם כולל שלושה מיזמי הנדסה: התקנת ציוד המסילה, התקנת הציוד הייעודי בקרונות ובקטרים, והקמת רשת תקשורת סלולר עצמאית של רכבת ישראל – GSMR, המהווה את התשתית למערכת ה-ETCS.
המעבר למערכת האיתות החדשה הוא אחד מהמיזמים החשובים ביותר של רכבת ישראל, ונאמד בכ-2.5 מיליארד שקלים. הפעלתו תחל בהדרגה בשנים הקרובות עד סיומו של המיזם בשנת 2023.
בזכות המערכת תתאפשר הגדלת קיבולת הרכבות על-ידי הגדלת תדירות הרכבות ושיפור השירות, ללא תוספת של תשתית מסילה. זאת לצד שינוי והגדלה משמעותית בבטיחות של הנסיעה.

תאריך:  01/04/2020   |   עודכן:  01/04/2020
+שיפור ברמת הדיוק בתחבורה הציבורית בפברואר
00:50 02/04/20  |  עידן יוסף

דוח הבקרה למפעילי התחבורה הציבורית של משרד התחבורה לחודש פברואר 2020, החודש שקדם למשבר הקורונה, מעלה שיפור של כ-5 נקודות ברמת הדיוק של התחבורה הציבורית, והממוצע שניתן הוא 73, לעומת 68 בחודש שקדם.
את הציונים הגבוהים ביותר קיבלו דן באר שבע, נתיב אקספרס, דן בדרום, רמה (גולן) ואפיקים. את הציון הגרוע ביותר קיבלו חברת דן, מטרופולין ואגד תעבורה. יתר המפעילים (סופרבוס, אגד, שאמ, קווים, נסיעות ותיירות וג'י בי טורס) קיבלו ציון ממוצע. כמעט כל המפעילים רשמו שיפור, כאשר את השיפור הגבוה ביותר (32.5 נקודות!) רשמה חברת אפיקים.
האשכול שקיבל את הציון הגבוה ביותר הוא אשכול חדרה המופעל בידי אגד, והגרוע ביותר אשכול הנגב שמפעילה מטרופולין.

אפיקים. שיפור ניכר [צילום: יח"צ]
+הופשרו 7 מכרזי תחבורה ציבורית
23:56 01/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המכרזים להחלפת מפעיל שהופשרו - בשומרון, בבית שמש, בירושלים וסביבותיה, במטרונית, ברהט ובקרוב גם בשירות העירוני בנתניה  ▪  ההפשרה התאפשרה בזכות פסיקה משפטית שקיבלה את עמדת המדינה בנושא העדפת תוצרת הארץ

לקראת החלפת מפעילים והרחבת שירות

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
פסיקת בית המשפט בתל אביב לפיה הסעי השבת הן בגדר "הסעה מיוחדת" שרשאית לפעול מהווה טלטלה של דיני התעבורה    מעתה יוכל כל מסיע פרטי הממומן בידי גוף חיצוני או קהילתי להפעיל הסעות בעלות מאפייני שירות בכל ימות השבוע - דבר העלול להביא לתוהו ובוהו בענף ההסעות
עידן יוסף
ההסתדרות הלאומית לכחלון: "דורשים כי נהגי התחבורה הציבורית ימשיכו לקבל שכר מלא גם בעת השבתת התחבורה הציבורית, בדיוק כפי שנעשה במגזר הציבורי"    תחבורה בדרך שלנו לשר התחבורה: "לא להשבתת התחבורה הציבורית ללא מציאת פתרונות חלופיים לציבור"
עידן יוסף
משרד התחבורה הנחה להפסיק מיום רביעי את פעילות הרכבל התחתי    "מדובר במתקן שנמצא מתחת לאדמה, ללא אוורור מלא, והדבר מסכן את עובדי הכרמלית ואת ציבור הנוסעים"    פעילות המטרונית נמשכת למרות הסכנה בשל העדר חלונות נפתחים
עידן יוסף
שינויים בתנועת הרכבות באזור לוד והדרום בשל עבודות תשתית לשדרוג ופיתוח תשתית המסילה באזור לוד ועבודות תשתית של חברת נתיבי ישראל בקריית גת
עידן יוסף
היסטוריית כרטיסי הרב-קו יסייעו לאבחן אם נסעתם בתחבורה הציבורית עם חולה קורונה    עיקבו אחרי פרסומי משרד הבריאות    לא בטוחים שהייתם על אותו הקו? התקשרו למוקד המידע ובידקו    השירות - גם לבעלי כרטיס אנונימי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il