X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קפטן בּרֶט קרוֹזיר התריע במכתב, שמגיפת קורונה מסכנת את אלפי ימאי הספינה ואוויראיה, ויכולה להביא למותם הוא הפיץ 30-20 עותקים של מכתבו לממונים עליו בדואר אלקטרוני לגורמים שונים, והמכתב פורסם בעיתון 'סן פרנסיסקו כרוניקל' חברי ועדת בית הנבחרים לכוחות מזוינים הגדירו בהודעה משותפת את ההדחה כתגובה חזקה מדי למעשהו של קרוזיר, והביעו חשש, שתעכב דיווחי מפקדים על בעיות ביחידותיהם
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

חברי קונגרס מנסים לשנות את החלטת תומאס מודלי, ממלא-מקום שר חיל-הים האמריקני, להדיח את קפטן בּרֶט קרוֹזיר, מפקד נושאת-המטוסים תיאודור רוזוולט, לאחר שמכתב האזעקה, שכתב לממונים עליו, אודות הקורונה, שהכתה באנשי צוותו, פורסם בתקשורת.
כעשרים וארבע שעות אחרי שמכתב האזעקה פורסם ברבים ובתקשורת, הדיח מודלי את קפטן קרוֹזיר, בהסכמת אדמירל מייקל גילדיי, מפקד חיל-הים. מארק אספר, שר ההגנה, תמך בה בדיעבד. דווח, כי רבים מאנשי צוות רוזוולט כתבו בדואר אלקטרוני מכתבי תמיכה במפקדם המודח.
קפטן קארלוס סארדילו, שפיקד בעבר על נושאת-המטוסים, ונבחר להתקדם לדרגת אדמירל, יחליף את קרוזיר בתפקידו. בינתיים מפקד עליה קפטן דן קילר, סגן-מפקד הספינה.
"אני אחראי להחליט, ואיני מבקש ברכות על זה, ואין לי אושר מכך". כך אמר מודלי ביום רביעי לעיתונאים. "קפטן קרוזיר הנו אדם נכבד, שמלבד מטעות זו בשיקול דעתו, הקדיש את עצמו כל ימי שירותו למען האומה, וזכאי להיות גאה בכך".
מודלי וגילדיי אמרו לעיתונאים, שראוי היה שקפטן קרוזיר יעלה את חששותיו בפני הממונים עליו, אך היה אסור לו לשתף אחרים - ובמיוחד עיתונאים - בהם. מודלי ציין, כי אינו יודע מי הדליף את המכתב ל'סאן פרנסיסקו כרוניקל', העיתון במקום מגוריו של קרוזיר; וזו תהיה הפרה של עקרון הסדר הנאות אם קרוזיר עשה זאת. אולם משלוח המכתב לגורמים מחוץ לשדירת הפיקוד בחיל-הים חיבל בניסיון לסייע במהירות לנושאת-המטוסים, כפי שקרוזיר ביקש.
לפני שהדיחו את קרוזיר, הסכימו מודלי וגילדיי, שקרוזיר עשה צעד מתבקש בכותבו את מכתבו. אך ביום חמישי כבר ציין מודלי, כי קרוזיר שלח 30-20 עותקים של מכתבו לנמענים שונים בדואר אלקטרוני; וזה אינו ראוי. לדבריו, היה על קרוזיר לדבר עם מפקדיו, או אפילו עם ממלא-מקום השר, על מצב התחלואה בקורונה בספינתו; והאשים, כי פרסום המכתב גרם לבהלה בנושאת-המטוסים ובקרב משפחות צוותה.
במכתבו, ציין קרוזיר, כי 114 מאנשי צוות רוזוולט נמצאו כנשאי הנגיף קוביד-19, ומספרם רק יגדל למאות. לכן, ביקש להוריד את אנשי הצוות מנושאת-המטוסים, שעוגנת בנמל בגואם, לבודדם, ולטפל בנשאים ובחולים מביניהם. מודלי הרגיע את אנשי צוות רוזוולט, כי אין מי שדואג לשלומם יותר ממנו, וכי מפקדם הודח כיוון שטעה בשיקול-דעתו.
בקונגרס בארצות-הברית כבר נכנסו לעומק הפרשה. חברי ועדת בית הנבחרים לכוחות מזוינים הגדירו בהודעה משותפת את ההדחה כתגובה חזקה מדי למעשהו של קרוזיר, והביעו חשש, שתעכב דיווחי מפקדים על בעיות ביחידותיהם.

תאריך:  04/04/2020   |   עודכן:  04/04/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חיל הים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפקד נושאת-המטוסים רוזוולט הודח
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הדחה כסימפטום קריסה
איציק סיבוש  |  5/04/20 10:22
2
הדחתו של מפקד נושאת המטוסים
יהויכין צוקרפושקה  |  6/04/20 12:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לשכת שר הבריאות הודיעה כי היא דוחה את כל הטענות שהוטחו בשר ליצמן בפרסומים בחדשות 12    "ליצמן לא רק שלא עיכב הגבלות, אלא הוביל קו מחמיר"    "מעולם לא ביקש להחריג את הלימודים בישיבות והתפילות בבתי כנסת בשום זמן ולא הפר את הנחיות משרדו"
עידן יוסף
כל התחבורה הבין-עירונית לעיר לא תופעל    יפעלו ארבעה קווים עירוניים בלבד, מהם שניים במתכונת סיבובית ללא הגעה לקניון איילון    קווים החוצים את העיר דרך ז'בוטינסקי יעקפו דרך אם המושבות ללא עצירה בב"ב
איציק וולף
המשא-ומתן הקואליציוני ממשיך להתקדם, ובינתיים פנתה מפלגת העבודה לוועדה המסדרת במטרה לפרק את שותפותה עם מפלגת מרצ    יו"ר מרצ: פרץ ושמולי מועלים באמונם של מאות אלפי בוחרים ומזדחלים כאחרוני העסקנים לזרועות הנאשם מבלפור עבור ג׳וב בממשלת ימין
איציק וולף
המשטרה פעלה במהלך השבת בשכונות שונות בירושלים    במאה שערים עצרה 10 אזרחים שניסו להפריע לשוטרים לפזר התכנסות אסורה    גם בשכונות אחרות פיזרו שוטרים מנייני תפילה שהתקיימו ברחוב ובבתי כנסת    לפחות 30 דוחות נרשמו למפרי תקנות משרד הבריאות    אלוף (במיל.) יוסי בכר ירכז את המאבק בקורונה בביתר עילית
יואב יצחק
על-פי ההבנות שהושגו, הממשלה תמנה בשלב הראשון 30 שרים ו-8-6 סגנים    המו"מ תקוע עקב התנגדות נתניהו ומפלגות הימין לדרישות הווטו של גנץ    נתניהו דורש להגיש הצעת-החלטה לסיפוח תוך מספר חודשים, בטרם תסתיים הקדנציה הנוכחית של טראמפ כנשיא ארה"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il