X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שלושה חודשים לפני המועד המקורי

הואץ מיזם הרכבת הקלה לנצרת

חוצה ישראל פרסמה הליך בינלאומי למיון מוקדם (PQ) של הקבוצות אשר ישתתפו במכרז הזכייני של הרכבת הקלה חיפה-נצרת היקף המכרז הזכייני העתידי הוא כ-3 מיליארד שקלים במקביל למקודם ליך לבחירת חברה בינלאומית אשר תלווה את תהליכי הבטיחות במיזם עד לאישורו
▪  ▪  ▪
תחנת גלעד [הדמיה: יינון יעוץ ומחקר בע"מ]

חברת חוצה ישראל פרסמה (יום ג', 7.4.20) הליך בינלאומי למיון מוקדם (PQ) של הקבוצות אשר ישתתפו במכרז הזכייני של מיזם הרכבת הקלה חיפה-נצרת שיתפרסם ברבעון הרביעי של2021, בהיקף של כ-3 מיליארד שקל.
הליך המיון המוקדם מתפרסם שלושה חודשים לפני המועד המקורי בו אמור היה לצאת, בעקבות החלטת משרד התחבורה להאיץ את המיזם כחלק מן המדיניות להניע את המשק קדימה, בצל משבר הקורונה.
מדובר במיזם-על תשתיתי מורכב, ראשוני מסוגו בישראל, הכולל תכנון והקמה של רכבת קלה אזורית אשר תשרת את תושבי הצפון ותחבר את גושי ההתיישבות במרחב חיפה ונוף הגליל-נצרת. היקפו הכולל של מיזם הרק"ל, נאמד בהיקף של כ-7 מיליארד שקל.
ההליך שפורסם היום (שלב המיון המוקדם) פונה לחברות בינלאומית ומקומיות בעלות ניסיון עשיר במתן שירותים דומים בתחום הרכבתי.
המשתתפים בשלב המיון המוקדם נדרשים להציג את מבנה הקונסורציום אשר יהיה אחראי כזכיין על כלל תכולות המיזם לאורך תקופת ההקמה והזיכיון שתוגדר במסמכי המכרז הזכייני. בנוסף נדרשים המשתתפים להציג ניסיון במבחר תחומים מקצועיים וביניהם: ניהול והובלה כקבלן ראשי של מיזמי תשתיות, ניסיון בהפעלה של מיזמי רכבות קלות או מטרו, תכנון והתקנה של מערכות רכבתיות (Systems), תכנון והתקנה של מערכות איתות (Signaling), תכנון והקמה של מערכת מסילה (Track),ייצור ואספקה של קרונות (Rolling Stock) ותחזוקה של מיזמי רכבות קלות רט מטרו וכו'.
בנוסף, תידרשנה הקבוצות לעמוד בדרישות סף בסיסיות לאיתנות פיננסית תואמת למיזם בסדר גודל זה, בהתאם לשורה של תנאים שנקבעו במסמכי המיון המוקדם ובין היתר: תזרים מזומנים שאינו שלילי בשלושת הדוחות האחרונים, והון עצמי גבוה מ-400 מיליון שקלים בשנת הדיווח.
הקבוצות שתאושרנה בשלב המיון המוקדם תורשנה להשתתף בהמשך במכרז הזכייני - מכרז PPP לתכנון, להקמה, למימון, להפעלה ולתחזוקה של קו רכבת קלה בתוואי שבין חיפה לנצרת. אין הגבלה על מספר המשתתפים במכרז וכל קבוצה אשר תוכיח עמידה בתנאי הסף המקצועיים והפיננסיים תוכל להשתתף. הקבוצות אשר תשתתפנה בהליך זה נדרשות להגיש את הצעותיהן עד ליום 17.11.20.
שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', אמר עם פרסום ההליך: "קידום מיזם הרכבת הקלה מחיפה לנוף הגליל ונצרת, בצל משבר הקורונה, הוא בשורה למשק בכלל ולתושבי הצפון בפרט. פרסום הליך המיון לקראת המכרז הזכייני הוא אבן דרך חשובה שהופכת את המיזם החשוב הזה למוחשי יותר מאי פעם ומקרבת אותו לשלב הביצועי. מדובר במיזם-על אשר יחזק את יישובי הצפון ויתרום לשיפור חייהם של האזרחים. אני סומך על חוצה ישראל שתקדם את המיזם במהירות ויעילות" .
במקביל יצאה החברה בהליך לבחירת חברה בינלאומית, אשר תלווה את המיזם בתהליכי הבטיחות עד לאישורו להפעלה . אישור זה נדרש על-פי החוק כחלק מן ההערכות להפעלה המסחרית של קו רכבת קלה ולצורך קבלת היתר הפעלה ממנהל המסילה במשרד התחבורה.
בשל מיעוט החברות העוסקות בתחום זה תפנה החברה לרשימת מציעים בעלי מומחיות בתחום ברחבי העולם. תקופת ההתקשרות עם החברה הזוכה תהא עד שנה לאחר תחילת ההפעלה המסחרית של המיזם כולו.
מיזם הרכבת הקלה משלב מערכת תחבורה ציבורית בין-עירונית ועירונית חדשנית להסעת המונים. אורכו של קו הרכבת הקלה הוא כ-41 ק"מ, ויוקמו בו כ-20 תחנות איסוף והורדה של נוסעים, חניוני "חנה וסע" לאורך התוואי, מתחם "דיפו" ומרכז בקרה. בקו יפעלו כ-32 קרונות בתדירות נסיעה מרבית של כל ארבע דקות. על-פי התחזית, מספר הנוסעים יהיה 100,000 ביום, ומהירות הנסיעה המתוכננת במקטע הבין-עירוני תעמוד על כ-100 קמ"ש.
נוסעי הרכבת הקלה ייהנו משירות תחבורה רציף ונגיש בתוך המטרופולין וממנה לכל חלקי הארץ בזכות קישוריות משופרת לאמצעי תחבורה אחרים. חיבור זה יחזק את היישובים שבקרבת התוואי, יפתח את המרחב האזורי וישפר את איכות חיי התושבים והסביבה.
חוסאם בשארה, יו"ר דירקטוריון חוצה ישראל, מסר כי "עם פרוץ משבר הקורונה הוכרזה החברה כספק שירות חיוני ונרתמה לקידום והאצת המיזמים שבאחריותה ולהשתלבות במאמץ להבראת המשק. מדובר במיזם-על המהווה מנוע צמיחה מרכזי, בתחום תשתיות התחבורה". דן שנבך, מנכ"ל חוצה ישראל, הוסיף: "אנו גאים לפרסם את ההליך למיון המוקדם שלושה חודשים לפני המועד המקורי ולסייע להנעת המשק קדימה. זוהי אבן דרך משמעותית בקידום המיזם. במקביל אנו מקדמים במרץ את סיום התכנון הסופי והוצאת המיזם לביצוע. לחוצה ישראל ידע וניסיון רב במיזמים זכייניים גדולים ומורכבים אשר מאפשרים לה לנהל את המיזם ביעילות ובאיכות גבוהה ללא פשרות".

מפת תוואי הקו [חוצה ישראל]
תאריך:  07/04/2020   |   עודכן:  07/04/2020
+האוצר מאיץ מיזמי תחבורה ב-1.1 מיליארד שקל
18:24 07/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

במסגרת תוכנית הסיוע הכלכלית להתמודדות עם נגיף הקורונה, אישרו במשרד האוצר תקציבים בסך 1.1 מיליארד שקל במזומן לשנת 2020 עבור האצת מיזמי תחבורה בתקופה זו

[צילום: אגף ביצוע ברכבת ישראל/New age media]
עבודות החשמול בציר איילון [צילום: רכבת ישראל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הואץ מיזם הרכבת הקלה לנצרת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
גם ליהודים ?
שמואל א'  |  7/04/20 18:49
2
פיתוח רכבות מונע מיתון ל"ת
1930  |  8/04/20 07:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
קו הרכבת המהיר מירושלים מגיע עד תחנות השלום וסבידור בתל אביב    בשבועות הקרובים תבצע הרכבת נסיעות ניסוי סדרתיות לקראת הפעלה לנוסעים
עידן יוסף
חלק מתעריפי מוניות השירות לישובים הכפריים בפריפריה עלו בצורה חדה באופן לא מוסבר    במוניות המיוחדות יתייקררו נסיעות למרחקים קצרים ויוזלו נסיעות למרחקים ארוכים    בוטלה התשלום עבור נוסע 3 ו-4 ובקרוב תבוטל התוספת עבור מזוודה
עידן יוסף
כל התחבורה הבין-עירונית לעיר לא תופעל    יפעלו ארבעה קווים עירוניים בלבד, מהם שניים במתכונת סיבובית ללא הגעה לקניון איילון    קווים החוצים את העיר דרך ז'בוטינסקי יעקפו דרך אם המושבות ללא עצירה בב"ב
עידן יוסף
המכרזים להחלפת מפעיל שהופשרו - בשומרון, בבית שמש, בירושלים וסביבותיה, במטרונית, ברהט ובקרוב גם בשירות העירוני בנתניה    ההפשרה התאפשרה בזכות פסיקה משפטית שקיבלה את עמדת המדינה בנושא העדפת תוצרת הארץ
עידן יוסף
שר התחבורה סמוטריץ' בסיור לסקירת עבודות החשמול שהואצו בימים אלו בעקבות השבתת רכבת ישראל: "מיזם החשמול מקבל זריקת עידוד שתאפשר לנו לגשר על חלק מהפערים ולקלוט את 24 המערכים החשמליים שאנחנו אמורים לקבל במהלך 2021"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il