X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מקורות
אילנה דיין וטלעד שידרו כתבה שבה האשימו את סרן ר' בהריגה ובווידוא הריגה בילדה פלשתינית קטנה בפסק דין מקיף ומעמיק חייב השופט נעם סולברג את המפרסמים לפצות את הקצין ר' ב-300 אלף ש"ח ולשלם 80 אלף ש"ח הוצאות בנוסף, השופט סולברג מתח ביקורת על שלושה עיתונאים בכירים שתיאמו עדויות כדי לסייע לדיין
▪  ▪  ▪
סולברג. פסק דין מעמיק [צילום: בוצ'צ'ו]

  למסמך המלא
קדימון
1. "אני ועוד גפרור מתקרבים עוד יותר קדימה, לוודא את ההריגה". כך נשמע התובע ברשת הקשר של המוצב גירית שברצועת עזה, בעת אירוע מבצעי ביום 5.10.2004.
"החלטנו בסופו של יום לזכות את הנאשם מהעבירות שיוחסו לו... בכתב האישום". כך נאמר בהכרעת הדין של בית הדין הצבאי אשר זיכה את התובע מכל האישומים שיוחסו לו, ביום 15.11.05.
ובתווך, ביום 22.11.04, שודרה כתבה טלוויזיונית על האירוע המבצעי ההוא, פרי יצירתה של הנתבעת 1 (להלן – הכתבה); בגין הכתבה הגיש התובע תביעת דיבה.
2. רבות ונכבדות הן השאלות שהתעוררו במהלך המשפט. עיקרן – על אודות טיבה של עבודת העריכה העיתונאית והטלוויזיונית, על גבולותיה וגדריה, על המותר ועל האסור, על ההכרחי ועל המגונה. נילוו אליהן תהיות על גבולות הסיקור העיתונאי את ההליך המשפטי, שאלות מתחום הפעילות המבצעית הצבאית, דיון על מעמדם של מקורות עיתונאיים, סוגיות של חופש הביטוי, שמו הטוב של האדם, זכות הציבור לדעת, ועוד כהנה וכהנה עניינים רמים ונכבדים. שדה המערכה שבו נפגשים ומתגוששים המשפט והתקשורת נחרש היטב בידי עורכי הדין המלומדים של הצדדים, אשר חרצו בו תלמים עמוקים של טענות מכאן ומכאן. רק במה שנדרש לשם הכרעה בתובענה דנן אעסוק בפסק-דין זה, ולא בספיחים ובענייני האגב, ואף-על-פי-כן רבה המלאכה. טיבה של כתבה טלוויזיונית, כפי שיורחב בהמשך, שהיא עשויה רבדים-רבדים ופנים רבות לה. מוטל עליי להציגם ולבוחנם לפרטיהם על כל היבטיהם, כדי להכריע במחלוקות שבין הצדדים ולמען נמק היטב את הכרעותיי. הדיון במסרים החזותיים, הקוליים והמילוליים, ובייחוד המָרתם לטקסט כתוב, תובעים דיוק רב ופירוט מצד אחד, ואריכות שאין מנוס ממנה מצד שני. זהו כורח המציאות במשפט זה, לצקת מכלי לכלי – מן הכתבה אל פסק הדין – תוך כדי שמירה על נאמנות למקור, תנאי בלעדיו איִן לדיון ולהכרעה על-מנת לפסוק את הדין.
3. תחילה אפרט את השתלשלות העניינים כהווייתה, מא' ועד ת', כל מה שנוגע לגדרי המחלוקת. אחר כך אתאר במילותיי את הכתבה. על בסיס התשתית הזו יבוא הדיון בשאלת קיומה של לשון הרע בכתבה, ובהיקפה. משם אעבור לדון בקיומן של ההגנות העומדות בדין למפרסם לשון הרע. ראשית נבחן האם עומדת לנתבעות הגנת אמת הפרסום, ולאחר מכן נבחן את תחולתן של הגנות תום הלב. בהמשך אפנה לדון בעילות-התביעה הנוספות שהעלה התובע. לבסוף אדבּר בנזקיו.

לפסק הדין המלא
תאריך:  12/12/2009   |   עודכן:  12/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אילנה דיין
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נעם פינקו
אנליסט פסגות קובע בסקירה כי למרות המחיקה המאכזבת בקוטרוצ'ן, תמחור המניה של אפריקה נכסים עדיין נמוך    "נכון להיום אפריקה נכסים נסחרת לפי מכפיל הון של 0.47, שנראה לנו נמוך מדי גם בהערכות שמרניות"
דנה פדרמן
ניתוח השוואתי של תפקוד הממשלה בנושאים כלכליים-חברתיים משנת 1992 עד שנת 2009
מיכה לינדנשטראוס
שי דורון
מסמך שהוכן במרכז המחקר והמידע של הכנסת (ממ"מ) לקראת ישיבת ועדת החינוך, התרבות והספורט
שי דורון
דוח שהוכן על-ידי מרכז המחקר והמידע של הכנסת לקראת דיון על המחשוב במערכת החינוך בישראל 2009
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il