X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יאשיהו יוסף פינטו
● כללי    ● רשימות    ● פרופיל    ● פורום    ● מקורות    ● מסמכים
יומן ראשי  /   אישים

פינטו יאשיהו

Pinto Yoshyahu
הרב פינטו. הבאבא של הטייקונים [צילום: האתר הרשמי]
 
פרשות
פרשת פינטו
 
תאריך לידה: 27/9/1973
ארץ לידה: ישראל
אזרחות: ישראלית
השכלה: תורנית
תפקיד/עיסוק: -, מקובל, רב
טלפון: --
פקס: --
כתובת: -- 
-- 

הרב יאשיהו יוסף פינטו (40) נולד ב-27 בספטמבר 1973 (ראש-השנה תשל"ד) לרב חיים ולזהרי פינטו. אביו הוא רבה של העיר אשדוד ומצד אמו הוא מיוחס למשפחת אביחצירה. סבו הגדול הוא ר' ישראל אביחצירה, הבבא סאלי. שמו הייחודי ניתן לו על שם הרב יאשיהו פינטו - מאבות אבותיו, שחי לפני כארבע מאות ואשר כתב פירוש על ספר האגדתות עין יעקב. לדעת רבים מעניקים לו שני אילנות יוחסין אלה חלק ניכר מן הפופולאריות הרבה שלה הוא זוכה.
את לימודיו התורניים עשה הרב פינטו בישיבות חרדיות ליטאיות - בישיבת מעלות התורה בירושלים ובישיבת ירוחם. לאחר שנישא לרעייתו רבקה-דבורה, בתו של הרב הראשי של ארגנטינה, שב לאשדוד ולמד בישיבת גרודנא בעיר. פינטו הוציא לאור כ-10 ספרים שחלקם נקרא על שמו - חזון יאשיהו, תורת יאשיהו, עצות דברי יאשיהו ועוד.
פינטו ייסד את מוסדות "שובה ישראל" בישראל, בארצות הברית ובאירופה. מוסדותיו כוללים ישיבות ובתי תמחוי בארץ, בניו יורק, בלוס אנג'לס, במיאמי ובפראג. שווי מוסדות שובה ישראל עמד בשנת 2012, על פי הערכת מגזין פורבס, על כ-75 מיליון שקלים. הוא ממוקם במקום השביעי בסולם הרבנים העשירים בישראל.
בית משפחת פינטו באשדוד הוא היקר ביותר בעיר. לפני שנים ספורות רכשו עבורו אנשי עסקים בית מפואר ברובע י"א בעיר תמורת לא פחות מ-10 מיליון שקלים. הבית ניצב על שטח של דונם ומכיל שמונה חדרים. זה אינו ביתו היחיד של פינטו שמחזיק גם בבית במנהטן, ניו יורק.
בשל ייחוסו של הרב פינטו לבבא סאלי נקשרה לדמותו הילה של מקובל שמשכה אליו גורמים רבים בעלי כוח ושררה. מדי שנה נוהג הרב פינטו לנסוע לבולגריה, לקברו של הפלא יועץ. נסיעה זו הפכה להיות באופן מסורתי אבן שואבת לידוענים רבים שרוצים לשהות במחיצתו של הרב.
בין הבאים לחצרו בין הפוליטיקאים הבכירים שקשורים אליו נמצאים ח"כ בנימין בן אליעזר, סילבן שלום ושאול מופז. הוא נחשב לאיש שהביא את איש העסקים הארגנטיני אדוארדו אלשטיין ושידך בינו לבין איש העסקים נוחי דנקנר, המקורב אליו, בניסיון להצלת שליטת דנקנר בקונצרן אי.די.בי. גם אנשי תקשורת ופרסום וספורטאים קשורים לחצרו של פינטו. גם בארצות הברית הוא זוכה לפופולאריות רבה. בין חסידיו שם - המיליארדר ג'ו שוטנשטיין שבבעלותו רשת האופנה אמריקן איגל ואשר ייסד הוצאה לאור של תלמוד בבלי הנושא את שם משפחתו. ככל הנראה, שוטנשטיין היה אחד המממנים של רכישת בית משפחת פינטו באשדוד. הרב פינטו זוכה לפופולאריות גם בקרב מי שאינם יהודים דוגמת כדורסלן ה-NBA לברון ג'יימס.
גם קציני משטרה בכירים בעבר ובהווה קשורים לחצרו של פינטו. בין הקצינים ניתן למנות את ניצב (בדימ.) אורי בר-לב, את מפקד יחידה להב 433 מנשה ארביב ואת ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, תת ניצב אפרים ברכה.
ברכה, שהיה מבאי ביתו של פינטו, קיבל הצעה לקבלת שוחד תמורת העברת מידע הקשור לחקירה שהתנהלה נגד מוסדות שובה ישראל. ברכה הודיע על ההצעה למפקדו, ניצב יואב סגלוביץ', וזה הנחה אותו לתעד את מתן השוחד. באמצעות מצלמה נסתרת תועדה אשת הרב פינטו מעבירה סכום של 100 אלף דולר לאשתו של ברכה.

- תאריך עידכון: 16/01/2014 07:36:07
שתף:
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il