X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /   אישים

אריאל אורי

Uri Yehuda Ariel
[צילום: פלאש 90]
 
תאריך לידה: 22/12/1955
ארץ לידה: ישראל
אזרחות: ישראלית
מצב משפחתי: נשוי+6
השכלה: תיכונית
שפות: אנגלית, עברית
תואר/מקצוע: פוליטיקאי
תפקיד/עיסוק: שר
טלפון: 03-9485800
פקס: --
דוא"ל: uria@knesset.gov.il
כתובת: הקריה החקלאית, דרך המכבים 
ראשון לציון  75359

אורי-יהודה אריאל (נולד: 22 בדצמבר 1955), פוליטיקאי, כיהן כשר החקלאות בממשלה ה-34. ראש מפלגת האיחוד הלאומי - תקומה, הנכללת בסיעת "הבית היהודי" בכנסת.
פרטים אישיים
יליד עפולה. בנם של נעמי, ילידת פולין וניצולת שואה ויצחק, יליד גרמניה וממייסדי קיבוץ טירת צבי. גדל בקיבוץ טירת צבי. את לימודיו עשה בבית הספר האזורי בקיבוץ שדה אליהו.
בשנת 1971 התגייס אריאל לצה"ל, את שירותו החל כלוחם בפלס"ר חטיבה 7 (חטיבת שריון) ולאחר שסיים קורס קצינים - כקצין חי"ר. השתתף בקרבות מלחמת יום הכיפורים בחזית סיני. השתחרר מצה"ל בשנת 1975 בדרגת רב-סרן.
נשוי לחגית, לזוג שישה ילדים. תושב כפר אדומים.
ניסיון בעבודה
פעילות התיישבותית
בתום שירותו הצבאי הצטרף אריאל לגרעין הקמת התנחלות בשם - מישור אדומים (לימים מעלה אדומים) ולתקופה קצרה היה התושב היחיד ביישוב החדש ועבד כשומר עבור חברת "סולל בונה" אשר ביצעה עבודות תשתית באיזור. לאחר נישואיו בשנת 1977 הצטרף עם רעייתו להקמת ישוב קהילתי דתי-חילוני חדש בשם - כפר אדומים (קם בשנת 1979) ושימש כמזכיר הישוב.
פעילות פוליטית
בשנת 1997 נבחר לתפקיד ראש המועצה המקומית בית אל. בשנת 2001, לאחר הירצחו של השר רחבעם זאבי, מונה אריאל כמחליפו בסיעת "האיחוד הלאומי" ובאוקטובר 2001 הושבע כחבר כנסת. בדומה לזאבי, גם עמדותיו של אריאל מזוהות עם צידה הימני הנצי של המפה הפוליטית וכוללות החלת ריבונות ישראלית על שטחי יהודה והשומרון.
בכנסת ה-15 היה חבר בוועדות: ועדת מיוחדת לנושא בעיית העובדים הזרים, ועדת הכנסת, ועדת החוץ והביטחון, ועדת הפנים ואיכות הסביבה.
בבחירות לכנסת ה-16 (2003) שובץ ברשימת "האיחוד הלאומי-ישראל ביתנו" ונבחר לכנסת. בכנסת ה-16 היה אריאל חבר בוועדות: ועדת החוץ והביטחון, ועדת החינוך, התרבות והספורט, הוועדה לזכויות הילד, חבר בוועדה משותפת לתקציב הביטחון, יושב-ראש ועדה משותפת לתקציב הביטחון וחבר בוועדה לענייני ביקורת המדינה.
בבחירות לכנסת ה-17 (2006) שובץ ברשימת "איחוד לאומי-מפד"ל", נבחר לכנסת ושימש כיו"ר הסיעה. בכנסת ה-17 היה חבר בוועדות הבאות: בוועדת הכנסת; בוועדה לזכויות הילד; ממלא-מקום בוועדת החוץ והביטחון.
בבחירות לכנסת ה-18 (2009) שובץ ברשימת "איחוד לאומי" ונבחר לכנסת. בכנסת ה-18 היה חבר בוועדות: ועדת הכספים; הוועדה לענייני ביקורת המדינה; שימש כיושב-ראש ועדת משנה לעניין מפוני גוש-קטיף וצפון השומרון וכן היה חבר בוועדה למינוי שופטים.
שר הבינוי והשיכון
לקראת הבחירות לכנסת ה-19 מונה אריאל לכהן כראש מפלגת "האיחוד הלאומי–תקומה". בנובמבר 2012 סיכם על התמודדות במסגרת רשימה משותפת עם מפלגת "הבית היהודי" בראשות נפתלי בנט. על-אף ששתי המפלגות מזוהות עם צידה הימני של המערכת הפוליטית בישראל, מפלגת "האיחוד הלאומי–תקומה" נחשבת כסמן הימני יותר בין השתיים וכמפלגה הימנית ביותר בכנסת ככלל.
בבחירות לכנסת ה-19 (נערכו ב-2013) זכתה הרשימה המשותפת ב-12 מנדטים והצטרפה לקואליציה בראשות הליכוד. כחלק מן ההסכם הקואליציוני מונה אריאל לתפקיד שר הבינוי והשיכון בממשלה ה-33 בראשות בנימין נתניהו.
האתגר המרכזי איתו התמודד אריאל בכהונתו כשר הבינוי והשיכון היה מתן מענה לעלייה התלולה במחירי הדירות שאפיינה את שוק הדיור בישראל בשנים האחרונות והפגיעה הקשה ביכולתם של זוגות צעירים לרכוש דירה או לשכור דירה במחיר נגיש. אל מול אתגר זה פעל אריאל להעלאת היקף הקרקעות המשווקות לבנייה על-ידי רשות מקרקעי ישראל וכן קידם את תוכנית "מחיר מטרה" במסגרתה במכרזי הקרקעות לבנייה שהוציא רשות מקרקעי ישראל ניתן משקל למחיר בו התחייבה חברת הנדל"ן הזוכה לשווק את הדירות. השפעתם של מהלכים אלו על מחירי הדירות הייתה מועטה ואלה המשיכו לטפס גם במהלך כהונתו של אריאל.
אחת מטענות הביקורת העיקריות שהושמעו מצד השמאל הפוליטי נגד אריאל בתפקידו כשר הבינוי והשיכון הייתה כי את עיקר מרצו ותקציבי המשרד הוא משקיע בהרחבת ההתיישבות ופיתוח תשתיות בשטחי יהודה והשומרון. טענה משמעותית נוספת עלתה בתחקיר ששודר בחדשות 2 בו התגלה כי משרד השיכון בהנהגתו של אריאל מכר עשרות דירות דיור ציבורי לעמותות המזוהות עם הציבור הדתי-לאומי וכי הדירות נמכרו ללא מכרז ובמחיר נמוך משוויין הריאלי. כל זאת בעת שמספר הדירות במאגר הדיור הציבורי בישראל קטן במידה ניכרת ממספר הזכאים לקבלת דיור ציבורי. בתגובה לטענה מסר משרד השיכון כי מכירת הדירות נעשתה בישובים בהם אין רשימת המתנה לדיור ציבורי וכי הכספים שהתקבלו ממכירת הדירות ישמשו לרכישת דירות לדיור ציבורי באזורי ביקוש.
שר החקלאות ופיתוח הכפר
גם בבחירות לכנסת ה-20 (2015) התמודדו המפלגות "האיחוד הלאומי–תקומה" ו"הבית היהודי" במסגרת רשימה משותפת אשר זכתה בשמונה מנדטים. לאחר הבחירות שוב הצטרפה סיעת "הבית היהודי" לקואליציה בראשות הליכוד ואריאל מונה לתפקיד שר החקלאות ופיתוח הכפר בממשלה ה-34 בראשות בנימין נתניהו. כמו-כן קיבל לידיו את האחריות למנהלת השירות הלאומי.
האתגר המרכזי איתו התמודד אריאל בכהונתו כשר החקלאות היה מתן מענה למשבר הכלכלי הקשה בו נמצא ענף החקלאות בישראל, משבר שהוביל לירידה מתמשכת במספר המשפחות העוסקות בחקלאות ולפגיעה קשה במצבן הכלכלי של המשפחות אשר נותרו בענף זה. אל מול משבר זה קידם אריאל מספר מהלכים להפחתת עלויות הייצור בענף החקלאי, הן במחירי המים והן בעלויות העסקתם של עובדים זרים. השפעתם של מהלכים אלה על מצב החקלאות הייתה מועטה וכהונתו של אריאל התאפיינה במפגני מחאה חוזרים ונשנים של ציבור החקלאים.
מהלך משמעותי אותו יזם אריאל כשר החקלאות היה תוכנית להעתקת מרכז וולקני (מכון מחקר חקלאי ממשלתי) ממקום מושבו הנוכחי במרכז לאזור הגליל. התוכנית נתקלה בהתנגדות קשה מצד עובדי מרכז וולקני ולעת עתה טרם יצאה לפועל. בתחום אחר פעל אריאל להקשחת המדיניות הממשלתית נגד פגיעה בבעלי חיים, זאת באמצעות מספר צעדים בהם קידום מספר תיקוני חקיקה בחוק צער בעלי חיים.
בנובמבר 2016 במהלך ביקור של ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב בישראל ערך עימו אריאל סיור משותף במרכז וולקני. במהלך הסיור מסר אריאל לידי מדבדב, לבקשתו וכשי, רחפן מתקדם המשמש למחקר במרכז. פרסום דבר הענקת הרחפן למדבדב עורר סערה ציבורית בין היתר משום שלאריאל לא עמדה הסמכות להעניקו לידי ראש הממשלה הרוסי. זמן קצר לאחר פרסום האירוע הודה אריאל בטעותו והתנצל.
בשנים לאחר מכן הצטרף לתנועת אמנה (תנועת ההתיישבות של "גוש אמונים") אשר עסקה בהקמת ישובים ברחבי יהודה ושומרון ועסק בליווי גרעיני מתיישבים. בין היתר שימש כמלווה גרעיני התיישבות, כרכז אזורי ולבסוף כמנכ"ל התנועה. בשנת 1989 מונה אריאל למזכ"ל מועצת יש"ע ובתפקידו זה היה מעורב בארגון המחאה הציבורית נגד הסכמי אוסלו ומימושם. בשנת 1997 מונה לתפקיד ראש המחלקה להתיישבות במשרד הביטחון (גוף אשר גם הוא מעורב בהקמת ישובים ביהודה ושומרון). במקביל לתפקידו זה כיהן כחבר בדירקטוריון קק"ל.

- תאריך עידכון: 05/10/2021 16:59:03
שתף:
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il