X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /   אישים

קורבין ברנרד ג'רמי

Bernard Jeremy Corbyn
[צילום: פרנק אוגסטין, AP]
 
תאריך לידה: 26/5/1949
ארץ לידה: בריטניה
אזרחות: בריטית
מצב משפחתי: נשוי + 3
שפות: אנגלית
תואר/מקצוע: פוליטיקאי
תפקיד/עיסוק: מזכיר כללי
טלפון: 020 7561 7488
פקס: --
כתובת: Jeremy Corbyn MP, House of Commons 
London 

ג'רמי קורבין ברנרד (נולד: 26 במאי 1949), פוליטיקאי בריטי, החל בשנת 2015 מכהן כמנהיג מפלגת הלייבור וכראש האופוזיציה בפרלמנט הבריטי.
פרטים אישיים
נשוי בשלישית ללאורה אלווארז, ילידת מקסיקו. אב לשלושה ילדים. צמחוני, חובב פעילות ספורטיבית וכן ידוע כאוהד קבוצת הכדורגל ארסנל.
מידע אישי כללי
נולד בעיירה צ'יפנהאם במחוז וילטשייר באנגליה. הצעיר מבין ארבעת ילדיהם של נעמי לאבדיי ודייוויד קורבין. אמו של קורבין עסקה בהוראת מתמטיקה ומקצועו של אביו - מהנדס חשמל. בגיל 7 עבר עם משפחתו לבית אחוזה בכפר פייב ליין במחוז שרופשייר, פרבר כפרי ממערב לבירמינגהם שבמרכז אנגליה.
הוריו של קורבין היו שניהם פעילים בתנועות שלום בצעירותם וככל הנראה בהשראתם החל קורבין הנער במעורבות פוליטית בכמה מסגרות: ארגון נוער סוציאליסטי, מפלגת הלייבור ועוד. גם לאחר השלמת לימודיו התיכוניים (בבית ספר יוקרתי ואליטיסטי) המשיך קורבין בפעילות ציבורית והצטרף לתנועה למען פירוק נשק גרעיני בבריטניה.
את דרכו בשוק התעסוקה החל קורבין ככתב בעיתון מקומי, תפקיד בו החזיק למשך מספר חודשים. לאחר מכן יצא לג'מייקה שם שהה למשך שנתיים כמתנדב בארגון הומניטרי ועסק בהוראה. בשנת 1971 שב לבריטניה, השתקע בלונדון והחל בלימודים בקולג'North London Polytechnic בתחום – איגודים מקצועיים. לפרנסתו עבד כפקיד באיגוד החייטים הבריטי. כעבור כשנה פרש מלימודיו האקדמיים והחל לעבוד כפעיל ונציג עובדים במספר איגודים מקצועיים.
בשנת 1974 נבחר קורבין למועצת אחד הרבעים בלונדון. הוא שב ונבחר כנציג מועצה בשנת 1978 והמשיך לכהן בתפקיד זה עד שנת 1983. במקביל לחברותו במועצת הרובע המשיך להיות פעיל במפלגת הלייבור באזור מגוריו, החזיק בתפקידים שונים במנגנון המפלגתי והצטרף למערכת כתב עת פוליטי בשם - London Labour Briefing.
פרטי עבודה תעסוקה
חבר פרלמנט
בשנת 1982, לקראת בחירות קרבות לפרלמנט, התמודד ונבחר כמועמד הלייבור בבחירות לפרלמנט על כהונת נציג מחוז הבחירה צפון איזלינגטון שבלונדון. בשנת 1983 נערכו הבחירות וקורבין ניצח והיה לחבר הפרלמנט הבריטי. המשיך ונבחר לפרלמנט גם בשבע מערכות בחירות לאחר מכן. כחבר פרלמנט כיהן קורבין כחבר ועדת הרווחה (1997-1992) וכחבר ועדת המשפטים (2015-2011).
במהלך כל שנות פעילותו הפוליטית, כמו גם בכהונתו כחבר פרלמנט נודע קורבין כסמן שמאלי קיצוני בנוף הפוליטי במפלגת הלייבור. בהתאם לאמור לעיל לא פעם התקיים פער בין עמדותיו ובין המדיניות הרשמית של המפלגה והוא נתן לך בכך ביטוי בהצבעותיו בפרלמנט. בשנת 2005 נמצא כי לאחר שהצביע 428 פעמים נגד עמדת המפלגה, הגיע למקום השני במדרג חברי הפרלמנט המרדניים ביותר בתולדות הלייבור (בכל השנים בהן החזיקה המפלגה בשלטון).
בין היתר הביע קורבין התנגדות להצטרפותה של בריטניה לכוחות הקואליציה במלחמה באפגניסטן ובמלחמה בעירק. את התנגדותו למלחמה ביטא בפעילות פרלמנטרית כמו גם במפגני מחאה ציבוריים. בתחום הכלכלי התנגד קורבין לתנודה במדיניות הלייבור (שהחלה בשנות ה-90) אל עבר שילוב בין כלכלת שוק ועקרונות סוציאליים. אל מול תנודה זו המשיך קורבין לתמוך בדבקות במדיניות כלכלית סוציאליסטית: חיזוק איגודי העובדים, השארת תשתיות ציבוריות בידי המדינה, רמת מיסוי גבוהה לבעלי הון וכדומה.
מנהיג הלייבור
בספטמבר 2015 התמודד קורבין בבחירות הפנימיות על ראשות מפלגת הלייבור וניצח לאחר שקיבל 59.5% מקולות הבוחרים. נצחונו של קורבין נחשב כשינוי פוליטי משמעותי במפלגת הלייבור בשל עמדותיו שנחשבו כאמור כקיצוניות ביחס לעמדות המפלגה עד אותה עת. על-פי הערכה מקובלת אחת הסיבות המרכזיות לפער המשמעותי שהשיג מול יריביו היה שינוי שנערך בתקנון הלייבור אשר אפשר לאנשים רבים יותר להתפקד ולקחת חלק בבחירות.
בשנת 2016, סביב משאל העם על עזיבת האיחוד האירופי ("ברקזיט")הביע קורבין תמיכה מסויגת בהישארותה של בריטניה באיחוד. עם ניצחונם של התומכים בעזיבת האיחוד, נטען כי בהתנהלותו אחראי קורבין לתוצאה. ביקורת זו הובילה להצבעת אי-אמון במנהיגותו של קורבין בקרב חברי הפרלמנט מטעם הלייבור (172 בעד אי-אמון, 40 נגד). בעקבות הצבעת אי-האמון נערכו בשנת 2016 בחירות על ראשות הלייבור. גם בבחירות אלו ניצח קורבין והמשיך בכהונתו כראש המפלגה.
ביוני 2017 נערכו בחירות לפרלמנט הבריטי בהן הוביל קורבין את הלייבור להתמודדות מול המפלגה השמרנית בראשות ראש הממשלה המכהנת תרזה מיי. בקמפיין הבחירות שנערך תחת הסיסמה "עבור ההמונים, ולא המיעוט" הבטיח קורבין כי ממשלה בראשותו תבצע: הגדלה ניכרת של כוח האדם בכוחות הביטחון בבריטניה, הלאמה של תשתיות ציבוריות שהופרטו והשקעה מאסיבית בפיתוח וחידוש תשתיות ציבוריות, ההעלאה של שיעורי המס לבעלי הון, ביטול שכר הלימוד באוניברסיטאות ועוד.
אל מול הערכות מקדימות כי הלייבור יספוג תבוסה קשה בבחירות, רשם הלייבור בראשות קורבין הישג נאה - 261 מושבים בפרלמנט (אל מול 318 מושבים שרשמה המפלגה השמרנית). הישג זה גרם למפלגה השמרנית לאבד את הרוב בפרלמנט וכפה על מיי להקים קואליציה על-מנת שתוכל להקים ממשלה בראשותה.
יחסו לישראל
בנוף הפוליטי בבריטניה נחשב קורבין כאחד ממבקריה ומתנגדיה החריפים ביותר של ישראל וכתומך נלהב במאבק הפלשתיני. כחלק מהשקפותיו בסוגיה זו הביע לא פעם תמיכה בהטלת חרם על ישראל ובתנועת ה-BDS. במהלך מערכת הבחירות לפרלמנט הבריטי ביוני 2017 נודע כי בשנת 2014 השתתף קורבין בטקס אזכרה לפעילים פלשתינים, ביניהם אחד המחבלים שביצעו את טבח הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן.
עמדותיו של קורבין והתבטאויותיו ביחס למדינת ישראל גרמו לא פעם לגורמים בקהילה היהודית בבריטניה להאשימו בהחזקת עמדות אנטישמיות. ככלל בחירתו של קורבין לראשות הלייבור התקבלה בביקורת קשה על-ידי רבים מתומכיה היהודים של המפלגה. בהקשר זה יש לציין כי במהלך מערכת הבחירות ב-2017 עשה קורבין מספר נסיונות להציג עמדות מתונות מעט יותר ביחס לישראל.

- תאריך עידכון: 23/11/2017 11:28:04
שתף:
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il