X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /   אישים

פלדמן אביגדור

Feldman Avigdor
אביגדור פלדמן [צילום: תמר מצפי/גלובס]
 
פרשות
זכויות אדם
 
תאריך לידה: 7/6/1948
ארץ לידה: ישראל
אזרחות: ישראלית
מצב משפחתי: גרוש+2
השכלה: תואר שני
שפות: אנגלית, עברית
תואר/מקצוע: עורך דין
תפקיד/עיסוק: מנהל
טלפון: 03-5608833
פקס: 03-5607176
כתובת: סמטת בית השואבה 6 
תל אביב  65814

אביגדור פלדמן (נולד: 7 ביולי 1948), עורך דין, נחשב לאחד מעורכי הדין הבולטים בישראל בתחום המשפט הפלילי ובתחום זכויות האדם.
מידע אישי כללי
נולד וגדל בעיר תל אביב. בן לזוג ניצולי שואה אשר ניהלו אורח חיים דתי. אביו התפרנס מהפעלת כריכיית ספרים ואמו הייתה עקרת בית. לפלדמן אח קטן ממנו, המחזאי והתסריטאי חנן פלד. את לימודיו עשה בבית הספר הממלכתי-דתי צייטלין בתל אביב. בנעוריו יצא בשאלה. בכיתה י"א סולק מבית הספר והשלים את מבחני הבגרות במסגרת אקסטרנית.
פרטי השכלה
במהלך שירותו הצבאי הסדיר החל בלימודי תואר ראשון במשפטים באוניברסיטת תל אביב. לאחר שסיים את לימודיו התמחה במשרדו של עורך הדין אמנון זכרוני. ב-1974 קיבל רשיון עורך דין. בשנת 1985 סיים לימודי תואר שני בזכויות האזרח באמריקן יוניברסיטי (במסגרת מלגה של הקרן החדשה לישראל) בוושינגטון, ארה"ב.
ניסיון בעבודה
לאחר סיום לימודי התואר השני שב לישראל ועבד במשך כשנה כעורך הדין של האגודה לזכויות האזרח. בשנים לאחר מכן פיתח פעילות ענפה כבעליו של משרד עורכי דין פרטי, הן בתחום המשפט הפלילי והן בתחום ההגנה על זכויות האדם והאזרח בישראל. לצד פעילות כעורך דין עסק בפעילות ציבורית בתחום זכויות האדם: הקים את המרכז להתדיינות באגודה לזכויות האזרח בישראל, נמנה על מייסדי ארגון "בצלם" ושימש כחבר הנהלת הארגון, כמו כן נמנה על מייסדי הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל. שימש כחבר הנהלת הקרן החדשה לקולנוע.
מלמד באוניברסיטת תל אביב (עיוות דין). פרסם מאמרים רבים בכתבי עת משפטיים ובעיתונות היומית. ב-1991 הוענק לו פרס רוברט קנדי לשלום. מרבה לפרסם טורי דעה ומאמרים בנושאים שונים בכלי התקשורת.
תיקים מרכזיים בהם טיפל:
עתר לבג"ץ בדרישה לכונן ועדת חקירה בעניין הטבח במחנות סברה ובשתילה (1982), ייצג 4 פעילי שמאל שביקרו ברומניה ונפגשו עם נציגי אש"ף (1988), שימש סנגור של חברי קבוצת השנה ה-21, עתר לבג"ץ בשם "האגודה למען האישה הפלשתינית" בשטחים נגדה הוצא צו סגירה, עתר לבג"ץ בשם תנועת "יש גבול" בדרישה לבטל ולנסח מחדש את הוראות הפתיחה באש המופעלות בשטחים, הגן על גדעון ספירו ששלח לשופטים במשפט דני כץ מכתבים ובהם הצעה שיתפטרו, ייצג את ראדי ג'מיל ג'ראעי שנאשם בקבלת 200 אלף דולר מד"ר סרי נוסייבה ובהעברתם למימון פעולות האינתיפאדה, עתר לבג"ץ נגד שר החינוך בטענה שרק 10 בתי ספר ערביים כלולים ברשימה של למעלה מ-500 בתי ספר שייהנו מיום לימודים ארוך, ייצג סוחרים מבית סחור שהועמדו לדין בשל אי-תשלום מיסים, ייצג את המשורר יצחק לאור שנתבע על-ידי הרב מאיר כהנא בגלל שפרסם שיר 'בעניין הנאצי כהנא', עתר לבג"ץ בשם הוועד נגד עינויים בישראל וטען כי המלצות ועדת לנדוי להתיר הפעלת לחץ פיזי מתון אינן חוקיות, ייצג את "שלום עכשיו" בעתירה לבג"ץ שביקשה כי ייקבע שמעורבות הממשלה בהתנחלויות אינה חוקית; ייצג קבוצות מגורשים, ייצג את אלי כהן שנאשם ברצח יחזקאל אסלן; ייצג את ישראל מזרחי שנאשם ברצח באמריקה; ייצג את משה ויינברג נאשם מספר 2 בכתב האישום נגד אריה דרעי; ייצג את סולימן אל-עביד (רצח חנית קיקוס); ייצג את הפסיכולוג אלי פלח; ייצג את הבמאית אורנה בן-דור בעתירה לבג"ץ, בה ביקשה לבטל את החלטת המועצה לביקורת סרטים ומחזות לפסול את שם סרטה 'שואה טובה'; ייצג את דודו גבע, שנתבע על-ידי וולט דיסני בטענה שהפר את זכויות היוצרים של דונלד-דאק; ייצג את יעקב טרנר בעתירה לבג"ץ נגד מבקרת המדינה. עתירה זו הביאה לביטול הדוח שנכתב; ייצג בבג"ץ את הסתדרות העובדים החדשה יחד עם עו"ד פיינברג וד"ר רדאי, והביא לביטול ההכרה בהסתדרות העובדים מכבי כארגון עובדים; ייצג את איילון צברי, מנכ"ל גמולות לשעבר, בתיק תרמית בניירות ערך; ייצג את החוקר הפרטי רפי פרידן בתיק האזנות הסתר; ייצג את חמשת המורשעים ברצח דני כץ בהליך למשפט חוזר; ייצג את מרדכי ואנונו ואת מרקוס קלינברג שהורשעו בריגול; ייצג את דורון נויברגר נגד רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו; ייצג את עמירם הוכברג, אשר הואשם ברצח חברתו לחיים ואם בנו וברצח אמה.

- תאריך עידכון: 05/10/2021 16:22:53
שתף:
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il