X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מקורות
הודעת מנכ"ל בנק לאומי, גליה מאור, בנושא פרישתה מההתמודדות על תפקיד ראשות דירקטוריון בנק לאומי [א' באדר תש"ע, 15.02.2010]
▪  ▪  ▪
מנכ"ל בנק לאומי, גליה מאור

אתחיל דווקא מהסוף: בנסיבות שנוצרו בעת האחרונה, החלטתי למשוך את מועמדותי לכהן כדירקטורית בבנק לאומי ולהישאר בתפקידי כמנכ"ל הבנק.
רבות דובר ונכתב על מועמדותי לדירקטורית בבנק ולתפקיד יו"ר הבנק בהמשך. עד כה לא התבטאתי בפומבי בנושא זה, ואני חושבת שלאומי בלוג, כפלטפורמה אישית ובלתי אמצעית, הוא המקום המתאים ביותר להתבטא בנושא.
לאומי הוא הבית שלי. ב-19 השנים האחרונות אני נמנית על עובדיו הבכירים וב-15 השנים האחרונות אני מנהלת אותו. את תפקידי אני ממלאת מתוך שמירה קפדנית על כספי המפקידים וחובת הנאמנות שלי נתונה באופן מוחלט ללקוחות הבנק, לעובדים ולבעלי המניות שלו. לאומי הוא בנק חזק ויציב, עם מבנה הון איתן, מבנה הכנסות מגוון ואלפי עובדים נאמנים המשרתים את לקוחותיהם בנאמנות ובאהבה. בשל אלה עמד הבנק איתן במשברים, עולמיים ומקומיים כאחד, התמודד בהצלחה עם גאות ושפל ויצא מחוזק מכל אתגר.
את החלטתי להתמודד על תפקיד דירקטור בבנק, ולאחר מכן על תפקיד יו"ר הדירקטוריון, קיבלתי לאחר שהיו"ר הנוכחי, איתן רף, הודיע על החלטתו שלא להמשיך לתקופת כהונה נוספת, ולפרוש מתפקידו כיו"ר הדירקטוריון בתום הקדנציה המסתיימת בקיץ הקרוב. איתן ואני מלווים האחת את השני ומכהנים זה לצד זו, כבר 15 שנים. יחסינו המצוינים השפיעו ומשפיעים לטובה על תפקודו של הבנק, וגם כשהיו חילוקי דעות, הרי שאלה היו על-רקע מקצועי ותמיד ידענו לקבל את ההחלטה המייצגת בראש ובראשונה את טובת הבנק. לאיתן שמורות זכויות רבות בהתעצמות הבנק ובהיותו הבנק המוביל בישראל, ואת התודות על פועלו הרב עוד נביע בהמשך. ניסיתי להניא את איתן מהחלטתו שלא להמשיך לכהונה נוספת, ורק משלא נענה להפצרותיי, החלטתי להתמודד על התפקיד.
עם קבלת ההחלטה, פעלתי כדין ובאופן שקוף. לא במחשכים עשיתי זאת, לא במסתור, לא בדרכי ערמה. פניתי באופן רשמי אל ועדת המניות של הבנק (המייצגת את מדינת ישראל) מילאתי טפסי מועמדות רשמיים ככל מועמד, פרסמתי את דבר מועמדותי ברבים, באופן גלוי ומבלי להסתיר דבר.
את החלטתי קיבלתי אך ורק מתוך רצון לתרום לשימור הצלחתו ויציבותו של הבנק ומתוך ראיית טובת לקוחותיו, עובדיו ובעלי המניות שלו. אלה עמדו תמיד לנגד עיני, לא פחות מששקלתי את טובתי האישית. כך נהגתי גם הפעם.
בניגוד לרושם שהודגש לאחרונה במקומות רבים, מינוי מנכ"ל לתפקיד יו"ר של אותה חברה, הוא נוהג לגיטימי, נפוץ, מתוכנן ומבורך, המקובל במאות ואלפי ארגונים, בארץ ובעולם, לרבות בנקים ובזכותו משכיל הארגון לשמר את הידע והניסיון הארגוני הנצבר. נוהג זה מגביר מחד את יציבות הארגון העסקי ובה בעת גורם גם להזרמת דם חדש ורענן לדרגי הניהול הגבוהים. מודל זה קיים והיה נפוץ גם במערכת הבנקאית, לרבות בבנקים בבעלות ממשלתית.
סוגיית המינוי שלי כדירקטורית אינה סוגיה משפטית במהותה. כל חיי, בכל תפקידי ובכל מקום בו שירתתי, נהגתי עפ"י החוק, וברוח החוק. נאמנה לדרכי ולערכי, לא אעשה דבר שיש בו ולו ספק של הפרה של חוק או תקנה כלשהי. אם קיימת מחלוקת על פרשנות משפטית, הרי שבית המשפט הוא המקום הראוי לבירורה.
בנסיבות שנוצרו החלטתי כי עדיף שאסיר את מועמדותי לתפקיד דירקטור בבנק לאומי. אני עושה זאת מתוך דאגה לבנק, ליציבותו, ולדרכו, ומשום שטובת לקוחותיו ועובדיו חשובה בעיני. מבחינתי תפקיד היו"ר איננו תכלית שאין בילתה, אלא אבן דרך משמעותית אשר מהווה המשך לפועלי, בה יכולתי להעמיד לטובת העניין מיכולותיי ומניסיוני.
הנהלת בנק לאומי היא הנהלה חזקה, יציבה ומצליחה. שאלת מבנה הבעלות העתידי איננה חדשה והנהלת הבנק הוכיחה כי היא ממוקדת ונחושה לפעול לטובת הבנק ולהצלחתו. סוגיה זו לא השפיעה על ביצועיו של הבנק ולא אתן שתשפיע.
כמנכ"ל הבנק, אמשיך להוביל בנאמנות, באחריות ובמקצועיות את הבנק לטובת ציבור בעלי העניין בו כפי שעשיתי עד כה.

תאריך:  15/02/2010   |   עודכן:  15/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 איתן רף  גליה מאור
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הראל פיננסים
החברה מעריכה כי בדוח הרבעון הרביעי תציג טבע המשך צמיחה במכירות וברווחיות    להערכת הראל, התוצאות יהיו מעט נמוכות מתחזית הקונסנזוס של האנליסטים    ממשיכה בסיקור החברה בהמלצת תשואת יתר ומחיר יעד של 62 דולר - כ-5.3% מעל המחיר הנוכחי
נירה שמיר
הכלכלנית הראשית של דיסקונט, נירה שמיר מעריכה כי הגידול יובל על-ידי התרחבות של כ-9% בייצוא, תודות להתרחבות צפויה של כ-6% בסחר העולמי
טרנס קלינגמן, ניר זוננברג
בבית ההשקעות מיטב מכתירים את בזק כמניה המועדפת בענף התקשורת, עם מחיר יעד הגבוה ב-13% ממחיר השוק הנוכחי    מומלצות נוספות: פרטנר וסלקום
טליה לויברג
בבית השקעות פסגות אומרים כי בנקודת הזמן הנוכחית תוצאות פרטנר ברבעון הרביעי פחות רלוונטיות והמיקוד ברמת ביצועי המניה טמון בדיבידנד והתייעלות
טרנס קלינגמן, ניר זוננברג
כלכלני מיטב קובעים כי למרות ההתאוששות בשווקים הפיננסים, עדיין קיימת אי-וודאות סביב ההמשכיות של התאוששות הכלכלה הריאלית    אומרים כי התנאים הטובים בשוק ההון ייטיבו עם חברות הביטוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il