X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מקורות
בסקירה הכלכלית והפוליטית השבועית של פעילים, נטען כי העולם הפוליטי ממשיך להתארגן לקראת עימות כלכלי או צבאי עם אירן, גוברים התנאים לתחילתה של אינתיפאדת אבנים נוספת בישראל וכי שנת 2010 צפויה להתאפיין בקיפאון פוליטי ובהכנות לעימות צבאי אזורי או מקומי, שספק אם הצדדים המעורבים, מעוניינים בו
▪  ▪  ▪
אינתיפאדה לקראת ההכרזה על מדינה [צילום: AP]

כלכלה – ארה"ב והעולם
  • האינדיקטורים הריאליים ממשיכים להיות חיוביים ברובם, כאשר השבוע בלטו בעיקר נתוני צמיחת התל"ג בארה"ב (כ – 5.9 אחוזים) ואפילו בבריטניה. מדד מנהלי הרכש והיקף ההזמנות של מוצרי צריכה בארה"ב, התעלו על התחזיות. נתונים מאכזבים במידת מה, היו השבוע בארה"ב בתחומי האבטלה, סנטימנט הצרכנים ומכירות של בתים חדשים.
  • נאום ברננקי חיזק את ההנחה כי עליית ריבית הפד בארה"ב, איננה קרובה, ותתממש רק כאשר נתוני האבטלה ישתפרו ממשית.
  • נתוני הצמיחה ותחזיות הריבית "שומרים" על שווקי המניות ושווקי ההון ומונעים תהליכים של מימוש.
  • המשבר הפיננסי המחודש של החברות, AIG ופאני מיי, ממחיש פעם נוספת את החששות שההתייצבות של רבות מן הפירמות בעולם הפיננסי הינה שבירה למדי, וכי שנת 2010 צפויה אם כן, להיות שנת התאוששות כלכלית, עם משברונים תכופים, במדינות ובפירמות רבות.
  • חודש פברואר ככלל, התאפיין בשווקי הון נוחים ובעליית מחירי הנפט, כהמשך לתהליך היציאה מן המשבר.
פוליטיקה – עולם
  • העולם פוליטי ממשיך להתארגן לקראת עימות כלכלי או צבאי עם אירן. סוריה, חיזבאללה ואירן מתאמים ביניהם את הפעילות הדיפלומטית והצבאית ומנגד מדינות נאט"ו ורוסיה מנסות להסכים על סנקציות פיננסיות כנגד אירן (ללא חרם על נפט ועל נשק הגנתי). יש לציין כי, כל המדינות שהתעקשו בעבר על ייצור נשק גרעיני, השיגו אותו ולכן ספק אם הפעם המצב יהיה שונה.
ישראל – כלכלה
  • האינדיקטורים הכלכליים החיוביים אצלנו, ממשיכים לגבות את שווקי ההון. נתונים טובים מאוד היו השבוע במדד מנהלי הרכש (חודש שמיני ברציפות של התרחבות),כאשר גם נתוני התעסוקה והצריכה היו חיוביים אף הם (שיעור האבטלה ירד ל-7.4 אחוזים בלבד).
  • נתונים מעודכנים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ודוחות בינלאומיים חיוביים על ישראל נתנו דחיפה למעלה לשוק המניות בישראל וקירבו את המדדים לרמה שהייתה לפני המשבר.
  • משרד האוצר מגבש תקציב דו שנתי נוסף, על-אף המדיניות בעבר, לפיה יהיה גידול של 1.7 אחוזים בשנים האחרונות. התקציב החדש, יאפשר הגדלת הוצאה תקציבית של 2.7 אחוזים ב – 2011, עם גלישה למעלה מידי פעם. המשוואה החדשה מבוססת על נתוני הצמיחה בעשור האחרון ונתוני החוב הלאומי, כאשר מטרותיה הן לשמור על משקל ההוצאה הממשלתית בתוצר ולא להמשיך ולהפחיתו, על חשבון השירותים החברתיים.
  • המתח בין משרד האוצר לבנק ישראל, כתוצאה של עימות ממוקד בנושא השכר בחוק בנק ישראל, מתגבר, ערב חידוש המינוי של סטנלי פישר לכהונה נוספת כנגיד.
ישראל – פוליטיקה.
  • גוברים התנאים לתחילתה של אינתיפאדת אבנים נוספת, כאשר, האסקלציה השבוע ממוקדת בנושאי מערת המכפלה וגדר ההפרדה, ויעדה, יצירת תנאים להכרזה פלשתינית חד-צדדית על מדינה בגבולות 67' שבירתה ירושלים (התוכנית מיועדת לקיץ 2011).
  • אירועי דובאי אינם בתהליך של רגיעה כאשר גוש המדינות הערביות, ינסה לנצל את המצב להגברת הבידוד של ישראל והדה-לגיטימציה שלה בעולם. ממשלת ישראל "תורמת" רבות לתהליך הדה-לגיטימציה ומקריבה את מדיניות החוץ שלה, לצורך ריצוי הלחצים הפוליטיים הפנימיים.
  • שנת 2010 צפויה להתאפיין בקיפאון פוליטי ובהכנות לעימות צבאי אזורי או מקומי, שספק אם הצדדים המעורבים, מעוניינים בו.

תאריך:  02/03/2010   |   עודכן:  02/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בן ברננקי  סטנלי פישר
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל שראל
בסקירה השבועית מעריכים בהראל פיננסים כי המלאי המצומצם של דירות למכירה, יחד עם הגידול המתון מאד בהתחלות הבנייה ב-2009, עשויים לגרום להמשך העלייה במחירי הדירות בחודשים הקרובים
ערן יעקובי
בית ההשקעות לידר צופה כי דוחות סלקום לרבעון הרביעי של 2009 יציגו רווח נקי של כ-240 מיליון ש"ח    ההכנסות צפויות להסתכם בכ-1.62 מיליארד ש"ח - גידול של 3%
בנק לאומי
האירוע יתקיים ב-15 למרס במעמד בכירי הבנק ויכלול כיבוד קל וצפייה בהקרנת הבכורה של הסרט "הזדמנות שנייה" בכיכובה של סנדרה בולוק
יובל בן זאב
בית ההשקעות כלל קובע כי ההסדר של אפריקה ישראל בבניין הניו-יורק טיימס ימנע ממנה להכריז על אזהרת רווח, בניגוד למצב בחברות הבנות שלה    קובע כי הסיכון עבור בעלי המניות ממשיך להיות גבוה
רפי גוזלן
בית ההשקעות לידר קובע כי נמשכת הירידה בשיעור האבטלה אך עיקר התרומה מוסיפה לנבוע מהסקטור הציבורי ולא מהעסקי    מתגלות אינדיקציות לצמיחה חיובית ברבעון הראשון אך בקצב מואט ביחס לרבעון האחרון של שנת 2009
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il