X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /   אישים

ארקין מורי

Arkin Mori
מורי ארקין [צילום: יח"צ]
 
תאריך לידה: 30/10/1952
אזרחות: ישראלית
מצב משפחתי: נשוי+3
שפות: אנגלית, עברית
תואר/מקצוע: יזם
תפקיד/עיסוק: יזם
טלפון: 08-9313433
פקס: 08-9313434
דוא"ל: @
כתובת: גולה מאיר 7 
נס ציונה 

מורי ארקין, איש עסקים ובעל הון
פרטים אישיים
נשוי לדוריס, פסיכולוגית קלינית בהכשרתה, לזוג נולדו שלושה ילדים. תושב כפר שמריהו. חובב אמנות. ערך מחקר במשך שנתיים, על פסל של מיכאל אנג'לו, אשר פורסם בכתב העת היוקרתי לענייני אמנות - ארט בולטין (1997). מלחין חובב.
גידי, אחיו הצעיר של ארקין נפטר בעודו בן 29 בלבד מדום לב.
מידע אישי כללי
נולד וגדל ברמת גן, בשם – משה ארקין. הגדול מבין שני בניהם של זיאמה ולובה ארקין, שניהם ילידי רוסיה. לארקין אחות למחצה גדולה בשם דניאלה, מנישואיו הראשונים של אביו. הוריו של ארקין עסקו ברוקחות ואביו עבד כרוקח בחברת אביק.
בילדותו יצאה המשפחה לשליחות בעיר קלן בגרמניה, שם עסק האב בהסדרת יבוא תרופות מגרמניה כחלק מהסדר הסכם השילומים שנחתם בין ישראל לגרמניה. במסגרת זו פיתח אביו של ארקין קשרים עם חברות תרופות גרמניות. ב-1961, לאחר שובה של המשפחה לישראל, הקים אביו של ארקין את סוכנות אגיס (בלטינית - פעלתנות) לייבוא תרופות מגרמניה לישראל.
בוגר תיכון אהל שם ברמת גן. את שירותו הצבאי עשה בחיל המודיעין ובזכות שליטתו ברוסית הוצב ביחידה בחצי האי סיני, אשר ביצעה האזנות לאנשי צבא רוסים שהוצבו במצרים.
פרטי השכלה
בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה מאוניברסיטת תל אביב, בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע גם כן מאוניברסיטת תל אביב.
ניסיון בעבודה
ב-1972 נפטר אביו של ארקין וניהול חברת אגיס עבר לידיו והוא בן 19 בלבד. בעקבות מות האב הועבר ארקין לשירות בבסיס במרכז הארץ וכך התאפשר לו לנהל את העסק המשפחתי במקביל לשירותו הצבאי. על מנת לשמר את פעילות החברה נסע לגרמניה והצליח לשכנע את חברות התרופות להמשיך בשיתוף הפעולה עם אגיס.
כמנכ"ל ויושב-ראש אגיס הפך ארקין את אגיס מסוכנות יבוא קטנה שפעילותה הסתכמה בכמה מיליוני דולרים לאחת מחברות התרופות הגדולות בישראל, העוסקת גם בפיתוח תרופות גנריות ובייצור מרכיבים פעילים לחברות תרופות. בין היתר יזם ארקין את הקמתו של מערך הפצה ושיווק עצמאי בחברה, שהקטין את תלותה במפיצי משנה. ב-1989 הוקם המפעל ברמת חובב- כימאגיס, המייצר חומרי גלם לתעשיית התרופות.
בשנות ה-80 רכשה אגיס שורה של מפעלים וחברות מתחרות, בהן חברת פרמאגיס (שמה שונה לקרליין). בסוף מסע הרכישה כללה קבוצת אגיס כ-8 חברות בת: אגיס סוכנויות מסחריות, טאיקו דיאגנוסטיקה, ישראל פיינס כימיקלים, כימאגיס, פארמה כלל, קרליין, פארמה קליניקל ואספקה רפואית ומחזור ארם. ב-1990 רכשה אגיס את חברת קליי פארק אשר התמחתה בייצור תרופות גנריות. לאחר הרכישה הפכה קליי פארק גם לזרוע השיווק וההפצה של מוצרי אגיס בחו"ל.
ב-1990 הונפקה קרליין (פרמאגיס) בבורסה בתל אביב ושנתיים לאחר מכן ביצעה חברת אגיס מהלך דומה. ב-1996 מוזגו אגיס וקרליין וכחברה אחת החזיקה במעמד חברת התרופות השנייה בגודלה בישראל (אחרי טבע). ב-1997 רכשה חברת מריל לינץ',האמריקאית 19% ממניות אגיס תמורת 200 מליון ש"ח.
ב-2002 רכש ארקין מאחותו הגדולה דניאלה ינאי את אחזקותיה (12%) בחברת אגיס, תמורת 30 מליון דולר. ב-2004 נרכשה אגיס על ידי חברת תרופות אמריקאית בשם פריגו תמורת 818 מליון דולר (במניות ובמזומן), מתוכם קיבל ארקין כ-800 מליון ש"ח.
בשנים לאחר מכירתה של אגיס ביצע ארקין מספר השקעות אשר הגדילו את הונו. את השקעותיו ביצע דרך חברת ארקין החזקות, דרך קרן ההשקעות ספרה הלת'קר המתמחה בהשקעות בחברות ביומד, דרך קרן ההשקעות אקסלמד המתמחה בהשקעות בחברות ציוד רפואי וכן באופן ישיר כמשקיע עצמאי.
בין היתר השקיע ארקין בחברת כור וכאשר זו התמזגה עם חברת דסק"ש מכר את אחזקותיו ורשם רווח של 160 מליון ש"ח. ב-2005 רכש מניות בחברת בזק ב-170 מליון דולר וב-2007 מכר את המניות לאיש העסקים שלמה נחמה תמורת 470 מליון דולר. ב-2017 השקיע כ-90 מליון ש"ח ברכישת מניות בקבוצת "ביטוח ישיר".
בשנים 2013-2010 היה ארקין בעליו של מועדון הכדורגל הפועל רמת גן.

- תאריך עידכון: 05/10/2021 15:08:09
שתף:
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il