X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /   אישים

נגוסה אברהם

Neguise Avraham
אברהם נגוסה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
 
תאריך לידה: 10/2/1958
ארץ לידה: אתיופיה
אזרחות: ישראלית
מצב משפחתי: נשוי+2
השכלה: תואר שני
שפות: אנגלית, עברית
תואר/מקצוע: פוליטיקאי
תפקיד/עיסוק: חבר כנסת
טלפון: 02-6408699
פקס: --
אתר: likud.org.il
כתובת: קריית בן-גוריון  
ירושלים  91950

אברהם נגוסה (נולד: 10 בפברואר 1958), פוליטיקאי ישראלי. חבר כנסת בסיעת הליכוד.
פרטים אישיים
נשוי ואב לשתיים. תושב ירושלים.
מידע אישי כללי
נולד בכפר במחוז צפון גונדר באתיופיה. בנם של ימבלנש אימרו וביינה נגוסה. לאחר שסיים את לימודי התיכון, החל לעבוד בבית יתומים בעיר גונדר. ב-1985 עלה עם רעייתו ובתו הבכורה לישראל, במסגרת מבצע משה. עם הגיעם לארץ שוכנו בני המשפחה במרכז קליטה בשכונת גילה בירושלים ולאחר מכן עברו לדיור קבע בירושלים.
לאחר ששיפר את ידיעתו בעברית, למד במכינה ללימודים אקדמיים באוניברסיטה העברית ולאחר מכן החל בלימודי משפטים במרכז האקדמי שערי משפט. במהלך תקופת הלימודים עבד כמוקדן בחברת בזק. ב-1986 החל בלימודי עבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית בירושלים. במהלך לימודיו היה פעיל באיגוד הסטודנטים של יוצאי אתיופיה בישראל. ב-1990 השלים את לימודי התואר והחל לעבוד כעובד סוציאלי במחלקת הרווחה בעיריית ירושלים. ב-1991 נמנה על מייסדי עמותת "מכנף דרום לציון", אשר פעלה למען העלאת יהודי אתיופיה וכן סייעה בקליטתם בישראל. כיהן כיושב-ראש העמותה עד 1994 ובתפקיד זה היה אחד ממוביליו של קמפיין ציבורי שנוהל למען העלאתם של יהודי אתיופיה ובכללם גם חברי קהילת הפלאשמורה.
ב-1997 השלים לימודי תואר שני בעבודה סוציאלית, גם כן באוניברסיטה העברית, באותה שנה סיים את עבודתו בעיריית ירושלים ועבר לשמש כמנכ"ל "מכנף דרום לציון". במסגרת פעילותו הציבורית למען יהודי אתיופיה כיהן גם כחבר הנהלת הפרויקט הלאומי לקידום יוצאי אתיופיה בישראל (למשך שתי כהונות: 2004-2001 ו- 2009-2007) וכיושב-ראש נציגות הארגונים של יוצאי אתיופיה בישראל (בשנים 2009-2007).
פרטי השכלה
בעל תואר ראשון במשפטים מהמרכז האקדמי שערי משפט, בעל תואר ראשון ותואר שני בעבודה סוציאלית מהאוניברסיטה העברית, בעל תואר שני ביזמות וחדשנות מאוניברסיטת סווינבורן, אוסטרליה, בעל תואר דוקטור בחינוך מאוניברסיטת סאסקס, בריטניה.
ניסיון בעבודה
את פעילות הפוליטית החל במפלגת הליכוד, אליה הצטרף ב-1996. לקראת הבחירות לכנסת ה-17 (2006) הקים ועמד בראש מפלגה חדשה בשם "עתיד אחר", אשר התמודדה בבחירות, אך לא עברה את אחוז החסימה. בבחירות לכנסת ה-18 (2009) שובץ במקום ה-8 ברשימת הבית היהודי, שהתברר לאחר הבחירות כלא ריאלי. לאחר מכן שב לפעילות בליכוד וב-2012 מונה ליושב-ראש סניף המפלגה בירושלים.
בבחירות לכנסת ה-19 (2013) שובץ במקום ה-48 הלא ריאלי ברשימת הליכוד-ישראל ביתנו. כמו כן שובץ במקום לא ריאלי ברשימת המפלגה בבחירות למועצת העיר ירושלים. לקראת הבחירות לכנסת ה-20 (2015) התמודד בבחירות המקדימות בליכוד, בסופן שובץ במקום ה-27 המשוריין לנציג ציבור העולים. לאחר הבחירות הושבע כחבר כנסת.
בכנסת ה-20 כיהן כיושב-ראש ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, כמו כן כיהן כחבר בוועדות: ועדת הכנסת, ועדת הכספים, ועדת החינוך, התרבות והספורט, ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, ועדה לענייני ביקורת המדינה והוועדה המיוחדת למאבק בנגעי הסמים והאלכוהול. כחבר כנסת המשיך בניהול מאבק ציבורי ופוליטי למען העלאת בני הפלאשמורה לישראל.

- תאריך עידכון: 29/12/2018 13:21:21
שתף:
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il