X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פוליטיקה זו פוליטיקה. בעברית או אנגלית, כוח אלקטורלי נשמע אותו הדבר לא בכל יום יוצא לראש ממשלה ישראלי לתפוס נשיא אמריקני בביצים ואובמה נפל בדיוק לבור שהוא חפר לעצמו עבור שינוי צריך לשלם, בטח אם כל הצד הרפובליקני בקונגרס מצביע נגד הרפורמה
▪  ▪  ▪
דרך פעולה חדשה. נתניהו [צילום: AP]

השבוע העביר אובמה נשיא ארה"ב את רפורמת הבריאות עליה עמל מאז נבחר לתפקיד. בימים טרם ההצבעה על התוכנית הדגישו כותרות העיתונים המובילים בארצות הברית, כי מדובר במבחן כוח פוליטי מבחינתו של אובמה ותוצאותיו יקבעו את המשך הקריירה שלו.
באותו הזמן, מנהיג אחר במדינה רחוקה אי-שם במזרח התיכון ניצב גם הוא בפני מבחן כוח משל עצמו, לא פחות קריטי לקריירה שלו. מבחן הכולל את סוגיית הבנייה בירושלים ושטחי יו"ש וכן את שימור המקומות הקדושים ליהדות. שני מנהיגים, שני מבחני יכולת ושתי תוצאות שישפיעו על המזרח התיכון ועל העולם כולו.
איפ"ק מול אמברגו נשק ולובי יהודי בקונגרס מול איסורי התרחבות טרטוריאליים, כל אחד מהמנהיגים מפשיל שרוולים ומתכונן לקרב המנצח. אובמה "מנתב מחדש" משלוח של פצצות חודרות בונקרים בדרכו לישראל ושולח אותו לבסיס אמריקני בדייגו גארסיה ובמקביל שולח את מיטשל שיכפה על ירושלים, בצורה אלגנטית את חידוש המשא-והמתן עם הפלשתינים. הנשיא האמריקני יוצא בהפגנת כוח שלא הייתה מביישת אף דון במאפיה הסיציליאנית ומאותת לראש הממשלה הישראלי שירגע ויסור לדרך הישר, כי יש שריף בעיר.
ביבי לא מתרגש ומודיע, כי זכותו של העם היהודי על ירושלים בדיוק כמו על תל אביב. בלי למצמץ הוא מודיע על המשך הבנייה במזרח ירושלים ומפיץ לעיתונות את רשימת המקומות הקדושים ליהודים בהם הממשלה מתכוונת להשקיע את יהבה. ואם זה לא מספיק, הוא מורה לשר לביטחון פנים להפר את הסטטוס-קוו בהר הבית ולהכניס שוטרי מג"ב שיתפסו מתפללים זורקי אבנים. אובמה מבין שביבי רציני ושהוא יכול מתי שהוא רוצה להבעיר את המזרח התיכון ולשלוח את ארה"ב בחזרה לתקופת הבדלנות מימי טרום מלחמת העולם הראשונה.
ביבי לא מרפה. ההצבעה על רפורמת הבריאות קרבה והוא מחליט לא לוותר על שעת הכושר הזו ובהתייעצות עם מנהיגים יהודיים בארה"ב הוא מגבש דרך פעולה חדשה - רפורמת הבריאות תמורת ארץ ישראל השלמה. פוליטיקה זו פוליטיקה. בעברית או אנגלית, כוח אלקטורלי נשמע אותו הדבר. לא בכל יום יוצא לראש ממשלה ישראלי לתפוס נשיא אמריקני בביצים ואובמה נפל בדיוק לבור שהוא חפר לעצמו. עבור שינוי צריך לשלם, בטח אם כל הצד הרפובליקני בקונגרס מצביע נגד הרפורמה.
צמרת איפא"ק מתארגנת ומזמינה 300 חברי קונגרס אמריקניים לכינוס, בו ביבי נואם על זכותו המוסרית של העם היהודי על ארץ ישראל, זכות שתוקפה חזק שבעתיים תחת צל עננת הגרעין האירני. אומרים שהנאום של ביבי הופסק חמש עשרה פעמים במחיאות כפיים סוערות מצידם של באי הכינוס. ביבי, שהגיע לפודיום היישר מארוחת ערב עם סגן הנשיא ביידן שולח מסר סמוי בתקשורת גלויה לאובמה: "רצית מלחמה? נפגש אצלך".
אין לטעות בכותרות העיתונים היומיים בארץ המבשרים על תבוסתו של ביבי, כולם פרט לישראל היום חיים על כסף אמריקני שמגיע אליהם בדרכים ישירות יותר או פחות. אובמה מצידו חייב להחצין את המומנט שקיבל לאחר שהעביר את רפורמת הבריאות, אבל כסף סופרים במדרגות ולא ליד השולחן. ביבי חופשי לבנות איפה שהוא רוצה והלחץ האמריקני שישטוף את קוראי ידיעות ומעריב ישאר במציאות הפוליטית תחת ההגדרה "לכאורה". בזכות תמיכת הלובי היהודי ברפורמה קיבל אובמה מעל 50% תמיכה מהציבור האמריקני ובתמורה הוא ייתן לביבי 100% שטח לבנות עבורם ארץ זבת חלב ודבש במזרח התיכון.

פרטים על פעילות AIPAC
תאריך:  27/03/2010   |   עודכן:  27/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מעריב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביבי לאובמה: רפורמת הבריאות תמורת א"י השלמה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אני מבין שזה
בטטה  |  27/03/10 22:22
2
אובמה
הוד  |  28/03/10 09:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי שטרנברג
חג הפסח הגיע ואיתו חוזרים המראות של תורים הולכים ומתארכים של המוני בית ישראל שאין בידם להשיג ולממן את ארוחת החג
אליקים העצני
הטיפול הגס והמעליב של הבית הלבן, משרד החוץ האמריקני ותקשורת אמריקנית עוינת בראש ממשלת ישראל, ובאמצעותו בעם ישראל כולו, מעלה שאלה חשובה, שאינה מרפה מאיתנו זה שנים רבות: התלות שלנו באמריקה
אברשה טנא
נראה כי נתניהו התחיל לקלוט שאם ייעתר לדרישות אובמה - ימצא עצמו בלי הקואליציה הרחבה שלו, ואם יסרב - יאבד את התמיכה המסיבית של הממשל האמריקני בישראל
קנת לוין
בחלקה החמישי של סדרת המאמרים המבוססת על הגרסה המקוצרת של הספר "סינדרום אוסלו", בתרגומו של צור ארליך, עוסק המחבר בהשפעת השמאל היהודי במזרח אירופה על עמדת יהודי ארה"ב בתקופת השואה
דפנה שמורק-נתניהו
בנימין זאב הרצל צפה, שעם התגברות השתלבותם של היהודים בחברה הלא-יהודית תגבר האנטישמיות, ולשם כינון ריבונות יהודית יהיה צורך בצבא ובערבויות בינלאומיות    אולם, הוא לא צפה את עליית האנטי-ציונות מתוך הציונות עצמה    דברים באסיפה השנתית של "אם תרצו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il