X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לדמוקרטיה ולאקדמיה הישראליות לא תהיה תקומה אם חלילה תיפול שערה משערות ראשו האקדמי של מי שמקדיש את מרבית עתותיו להחרמת ישראל אך דבר לא יקרה להן אם יפוטר מרצה על שום העדפתו סטרייטים, או יידרש ממרצה אחר לחתום על הצהרה במשטרת חיפה שיהיה ילד טוב אקדמי בדברו על האיסלאם, ואם תיפסל מרצה על חטא מתן ייעוץ לחיילי צה"ל
▪  ▪  ▪
למותר לציין כי כל אחד מהשלושה רשם תקדים "אקדמי" על שמו, בעיקר על כך שמעד בלשונו ובמחשבתו ולא השכיל להבין כייאות את הצירוף "חירויות המחשבה והביטוי" ולא נועץ מבעוד מועד בקולגות האקדמיות, החרדות כידוע ל"צמצום חופש הביטוי האקדמי", ולא תודרך על ידיהן בנוגע לנושאים המורשים להיכלל ב"רשימת החירויות" של האקדמיה הישראלית.

"האיומים לפגוע בחירויות המחשבה והביטוי, שהן חירויות יסוד בכל מדינה דמוקרטית, ולא זכויות יתר אקדמיות, מסמנים שלב נוסף בערעורה של מערכת ההשכלה הגבוהה" - כתבו לפני ימים אחדים יותר מ-500 אנשי אקדמיה בעצומה הקוראת לשר החינוך גדעון סער לחזור בו מכוונתו לנקוט צעדים נגד מרצים הקוראים לחרם אקדמי על ישראל ובכך להביא לידי "צמצום חופש הביטוי האקדמי". ואכן, כיצד ניתן להעלות על הדעת פגיעה כה דרקונית ומקארתיסטית "בחירויות המחשבה והביטוי" של איש אקדמיה, אשר כל חטאו מתמצה בקריאה לחרם על ישראל?
מילא, אילו ערער אותו איש אקדמיה על אורחות חייהם של הומוסקסואלים, כפי שעשה אך לפני כחודש ד"ר ירוחם לויט מאוניברסיטת בן-גוריון, וזכה באחת לכתר קוצים אקדמי וללא פחות ממכתב פיטורים; או שרחמנא לצלן היה משמיע דברי ביקורת על הערבים ועל האיסלאם, כפי שעשה המזרחן ד"ר דוד בוקעי מאוניברסיטת חיפה ב-2005, ומיד נקרא לסדר על-ידי הפרקליטות ונדרש לחתום על הצהרה שלא יעז עוד בהרצאותיו לדבר סרה בדתם ובמוצאם של בני המגזר; או שחלילה היה שרוי במעמדה של אל"מ פנינה שרביט-ברוך מהפרקליטות הצבאית, שנקראה ללמד באוניברסיטת תל אביב לאחר שהעניקה לפני כן ייעוץ משפטי לחיילי צה"ל שלחמו ב"עופרת יצוקה". במקרה האחרון, כזכור, לא יכלו כמה מרצים תל אביבים לשאת עוד את החרפה ודרשו לבטל לאלתר את העסקתה.
חופש אקדמי - רק נגד ישראל
למותר לציין כי כל אחד מהשלושה רשם תקדים "אקדמי" על שמו, בעיקר על כך שמעד בלשונו ובמחשבתו ולא השכיל להבין כייאות את הצירוף "חירויות המחשבה והביטוי". לויט כשל על שום שלא נועץ מבעוד מועד בקולגות האקדמיות, החרדות כידוע ל"צמצום חופש הביטוי האקדמי", ולא תודרך על ידיהן בנוגע לנושאים המורשים להיכלל ב"רשימת החירויות" של האקדמיה הישראלית. למשל, עמיתיו הנאמנים, האמונים יותר מכל על חירויות מחשבה וביטוי, היו מסבירים לו אז ברחל בתך הקטנה, כי ביקורת על "אורח חיים חד-מיני מוחצן" היא כמובן מחוץ לאותה רשימה - מעשה שלא ייעשה.
בוקעי כשל בכך שלא הפנים את העובדה שיש מגזרים (לא היהודי) שביקורת על דרכם ועל אופיים היא בבחינת איסור חמור מדרבנן, בייחוד דרבנן של פרקליטות המדינה, ובראשם שי ניצן, שהורה לפתוח בחקירה נגד בוקעי. בדיוק כפי שהוא לא השכיל להבין כי על-פי הגדרה, עצומות אקדמיות (גם של פחות מ-500 חתומים) נגד סתימת פיות של אנשי אקדמיה ונגד פתיחת חקירות משטרתיות על דבריהם באולמי ההרצאות אינן יכולות לקום - לא כשהדברים אמורים בביקורת על אורחותיהם ועל הישגיהם של הערבים והאיסלאם. ושרביט-ברוך כשלה על שום שבתמימותה סברה, כי ייעוץ משפטי לחיילי צה"ל אינו מטיל צל כבד על מוסריותה, על שיקול דעתה או על כשירותה המקצועית, שכן במקום שבו יושבים (שייח' מוניס) מורי המוסר הדגולים של אוניברסיטת תל אביב, לא יכולה להיות כניסה לערלי לב, המכשירים באטימותם מבצעים כמו "עופרת יצוקה" ואת משתתפיהם הישראלים.
כך, אך טבעי מבחינתם של 500 חותמי העצומה, כי אנשי אקדמיה - המשווים את חיילי צה"ל לנאצים; החותמים על מכתבי סרבנים; המטיפים במסגרות שונות (ובכלל זאת באולמי ההרצאות) למיגורה של ישראל כמדינת העם היהודי; הקוראים לחרמות תרבותיים, כלכליים ואקדמיים על ישראל; המשתתפים באירועים המעלים על נס את המאבק המזוין נגד ישראל, והמשתתפים בכינוסים אקדמיים הגוזרים גזירה שווה בין ישראל ובין אפריקה הדרומית של האפרטהייד וגרמניה של שנות ה-30' - ייהנו מחופש אקדמי, שכן "אסור בשום אופן להשתיקם או להענישם" (כנאמר בעצומה). והיה "אם תבחר בדרך של השתקה והענשה", מתרים חברי ה-500 בשר החינוך בהמשך העצומה, "האקדמיה תתנוון יחד עם הדמוקרטיה הישראלית".
כידוע, חוות החיות של אורוול, חוות מנור, הייתה אלגוריה לרוסיה שלפני מהפכת 1917 ולבריה"מ שלאחריה. גם בחוות החיות האקדמיות שלנו "כל בעלי-החיים שווים, אך יש בהם השווים יותר". אצל אורוול, לאחר מותו של מייג'ור, השתלטו החזירים על החווה ושלטו בה ביד רמה. אצלנו כמובן הבכורה האקדמית שמורה כמעט רק לצבועים, המיטיבים יותר מכל לקיים את הפסוק האקדמי, המוסרי והשוויוני "מה שמותר ליופיטר אסור לשור", והכל כמובן למען לא ייפגעו "חירויות המחשבה והביטוי" של כ-ו-ל-ם.

ד"ר שאול רוזנפלד הוא מרצה לפילוסופיה.
תאריך:  11/07/2010   |   עודכן:  11/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ולצבועים תהיה תקומה... אקדמית
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
"הצילני נא מיד אחי מיד עשו.."
פלא יועץ  |  11/07/10 09:53
2
שאול אני אוהב את הכתבות שלך !!
yoni207  |  11/07/10 11:27
3
אהבתי ל"ת
עוז  |  11/07/10 12:16
4
לא יפה שאול! לא יפה!
אבנר צפוני  |  11/07/10 16:18
 
- זו לא ביקורת לגיטימית,זה שיתוף
פלא יועץ  |  11/07/10 17:02
 
- טחו ל"ת
יהושפט  |  12/11/10 22:20
5
כנסו וחתמו על עצומה
יואב+++++  |  11/07/10 20:16
6
הגיע הזמן להפסיק פטפטת
נביל  |  12/07/10 04:48
7
אלו מילים - מילים כדורבנות
בנו  |  12/07/10 06:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
מערכת הבריאות הישראלית מידרדרת מדחי לדחי. אף שיש לה רופאים מעולים היא מפלה בין עשיר לעני, בין אזור למשנהו ובין המיכשור שהיא מספקת לקהל החולים
נועם בדין
בעולם המפנה את גבו לישראל ומצמיד אותו לקיר, אין לנו הפריבילגיה או הזמן לפשפש בניואנסים התיאולוגיים שבעמדות ידידינו הנוצרים    הם בעלי בריתנו הכמעט יחידים, העומדים לצידנו גם בזמנים הקשים ומבינים את חשיבות הפצת האמת על ישראל ברחבי העולם
יובל ברנדשטטר
אילו לא היה גלעד שליט, היה השמאל הישראלי צריך להמציא אותו כדי להזכיר את קיומו    ואילו החליט נועם שליט להפוך מבובה לאדם עצמאי, הייתה התקשורת נעלמת ומשאירה אותו לבדו באוהל המחאה
יועז הנדל
למרות השמועות המסתובבות בציבור בכירים במודיעין מוסרים ל'מקור ראשון' שאין לישראל בדל מידע על מיקומו של גלעד שליט. השב"כ וצה"ל מנסים להפוך כל אבן כדי להגיע לקצה חוט - אך עד כה ללא תוצאות
אסף גבור
התמנון של אל-קאעידה הגיע לישראל: ערבים תושבי נצרת הקימו תא טרור נוסח בן-לאדן ובמסגרתו רצחו, שדדו, חטפו וניסו לבצע פיגועים נגד יהודים ונוצרים. מה גורם לצעירים ישראלים להרחיק עד סומליה ולהשתלב בכוחות המוג'האדין?
רשימות נוספות
הרעות הנפתחות מצפון  /  מרדכי קידר
צמד חמד של דמוקרטיות  /  נחמן פביאן
על ראש גנב (הדעת) בוער הכובע  /  ארז תדמור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il