X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מקורות
ישיבת פתיחה
▪  ▪  ▪

  למסמך המלא
משתתפים:
  • יו"ר, השופט (בדימוס) יעקב טירקל
    פרופ' מיגל דויטש
    האלוף (במיל.) עמוס חורב
    השגריר פרופ' שבתאי רוזן
    השגריר ראובן מרחב
משקיפים:
  • לורד דיוויד טרימבל
    תא"ל (במיל.) קנט ווטקין
    מזכיר הוועדה, הושע גוטליב
מזכיר הוועדה, הושע גוטליב: הוועדה הציבורית לבדיקת האירוע הימי מיום 31 במאי 2010. ישיבה מספר אחת.
ביום שני ב' בתמוז תש"ע 14.6.10 החליטה הממשלה להקים ועדה ציבורית בלתי תלויה לבדיקת האירוע הימי מיום 31 במאי 2010 בראשותי.
1. הוועדה נתבקשה להגיש מסקנות בשאלה האם הפעולות שנקטה מדינת ישראל למניעת הגעת כלי שיט אל חוף רצועת עזה ביום 31 במאי 2010 ומטרותיהן, וכן עניינים נוספים הכרוכים בכך, תאמו את כללי המשפט הבינלאומי.
2. הוועדה התבקשה להתייחס לבחינת הנסיבות הביטחוניות להטלת הסגר הימי על רצועת עזה והתאמת הסגר הימי לכללי המשפט הבינלאומי.
3. כמו-כן התבקשה הוועדה להתייחס להתאמת הפעולות שננקטו על-ידי ישראל לאכיפת הסגר הימי ביום 31 במאי 2010 לכללי המשפט הבינלאומי.
4. הממשלה ביקשה התייחסות גם לבחינת הפעולות שננקטו על-ידי מארגני המשט והמשתתפים בו וזהותם.
5. לבסוף, הממשלה הסמיכה את הוועדה לבחון את השאלה האם מנגנון הבדיקה והחקירה ביחס לתלונות וטענות המועלות בדבר הפרות של דיני הלחימה, הנוהג בישראל באופן כללי, וכפי שהוא מיושם ביחס לאירוע הנוכחי, תואם את חובותיה של מדינת ישראל בהתאם לכללי המשפט הבינלאומי.
לחבר בוועדה מינתה הממשלה את פרופ' שבתאי רוזן. רוזן, פרופסור בכיר ודיפלומט מוערך בעל שם בינלאומי, ששמו הולך לפניו בין השאר בתחום בתי הדין הבינלאומיים ודיני הים. פרופ' רוזן ייעץ לממשלות רבות דוגמת ארה"ב, יוגוסלביה ויפן. כמו-כן כיהן רוזן כחבר בוועדה לזכויות האדם, במכון למשפט בינלאומי, וכחבר כבוד של האגודה האמריקנית למשפט הבינלאומי. הוא זכה בפרסים רבים לרבות פרס ישראל ופרס האג למשפט הבינלאומי.
כן מינתה הממשלה את האלוף עמוס חורב לשמש כחבר בוועדה. האלוף חורב, מהנדס בוגרMassachusetts Institute of Technology שימש בתפקידים צבאיים רבים הן במערך הלחימה והן במערך החימוש וההנדסה. האלוף חורב שימש כמדען הראשי של מערכת הביטחון ועמד בראשות ועדת החקירה שעסקה באסון מעלות. כמו-כן כיהן כנשיא הטכניון משך מספר שנים וממשיך למלא תפקידים ציבוריים נכבדים.
הממשלה אף החליטה למנות שני מומחים זרים שישמשו כמשקיפים אשר יטלו חלק בדיונים ובהתייעצויות שתערוך הוועדה.
הממשלה מינתה למשקיף את הלורד דיוויד טרימבל, חבר הבית העליון של בית הנבחרים הבריטי. הלורד טרימבל שימש כמרצה בכיר בבית הספר למשפטים באוניברסיטת קווינס בבלפאסט וכשר הראשון של צפון אירלנד. הלורד טרימבל הוא חתן פרס נובל לשלום שהוענק לו בגין חלקו בהשגת השלום בצפון אירלנד.
כמו-כן מינתה הממשלה את תת-אלוף במילואים קנת ווטקין למשקיף. מר ווטקין, סיים לפני זמן קצר שירות צבאי בן 33 שנים בצבא קנדה. במשך מרבית שירותו הצבאי שימש מר ווטקין כיועץ משפטי והשתתף בחקירת מספר אירועים צבאיים. הוא זכה בצל"ש מפקד חיל הים הקנדי בגין הייעוץ המשפטי שהעניק לחיל הים. בשנת 2002 היה ווטקין לעמית בתוכנית זכויות האדם של בית הספר למשפטים של אוניברסיטת הרווארד. בארבעת השנים האחרונות כיהן כפרקליט הצבאי הראשי של קנדה.
את עבודת הוועדה מרכז מר הושע גוטליב. מר גוטליב סיים תואר שני בבית הספר למשפטים שבאוניברסיטת הרווארד, ייעץ לשרי משפטים, ריכז את ועדת השרים לחקיקה ולאכיפת החוק ושימש כפרקליט במחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה.
כדובר הוועדה ישמש מר עופר לפלר שכיהן בין השאר כראש ענף תקשורת בדובר צה"ל וכן כדובר שירות בתי הסוהר.
הוועדה מבקשת להודות לכל הנוגעים בדבר על כך שהביאו לכינוסה של הוועדה בזמן קצר ביותר. תודתנו נתונה גם לשני המשקיפים שהגיעו ארצה בהתראה קצרה.
החלטת הממשלה הסמיכה את הוועדה לקבוע את סדרי הבדיקה את אופן העבודה וכן להחליט באם הדיונים יהיו פומביים או סגורים.
ביום רביעי ד' תמוז התש"ע ה-16.6.10 נפגשו חברי הוועדה על-מנת לגבש מתווה כללי לעבודת הוועדה. הבוקר החלה הוועדה בישיבת עבודה פורמאלית בהשתתפות המשקיפים בה התקבלו החלטות הנוגעות לדיוני הוועדה.
ביחס לסדרי העבודה, החליטה הוועדה לזמן בקרוב את ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל ועדים בכירים נוספים כפי שתמצא לנכון. במקביל תאסוף הוועדה חומרים, לרבות סיכומי התחקירים המבצעיים שבוצעו בעקבות האירוע. אחר שמיעת העדויות הראשונות ועיון בחומרים תבחן הוועדה בשנית את סדרי עבודתה לאור החומר שיצטבר, לרבות הזמנת עדים פעם נוספת להשלמת העדויות.
כל העדויות שתשמע הוועדה יישמעו, ככל האפשר, בפומבי במתכונת המקובלת בבתי המשפט. דיוני הוועדה יתורגמו באופן סימולטני מעיברית לאנגלית ולהפך.
הממשלה נמנעה מלהגביל את עבודת הוועדה בזמן אולם בכוונת הוועדה לעשות כל מאמץ על-מנת לסיים את עבודתה תוך הזמן הקצר ביותר האפשרי.
אנו מאחלים לעצמנו ולמשקיפים הצלחה במשימה שהוטלה עלינו. טירקל

תאריך:  13/08/2010   |   עודכן:  13/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נעם פינקו
בית ההשקעות פסגות מציין כי המגמה בנכסי החברה היא יציבה במקרה הטוב וכי החשש למחיקות נוספות עדיין לא התפוגג    ההמלצה: תשואת שוק, ומחיר יעד של 94.6 ש"ח - 9.7% מעל מחיר השוק
אהוד ניר
בית ההשקעות פסגות מעריך כי יציבות מבנה תעשיה, תשואת הדיבידנד שלהערכתו צפויה להימשך והערכת השווי הגוזרת מחיר יעד של 7.60 ש"ח - הגבוה ב-20% ממחיר המניה בשוק - תומכים כולם בהמלצת תשואת יתר
אלון גלזר
המפקח על הבנקים צפוי לאשר לגופים המוסדיים להגדיל את האחזקה בחלק מהבנקים עד ל-10%, לעומת האישור הקיים היום לאחזקה של עד 5%    לידר שוקי הון מספק הסברים ומסביר מי מהבנקים צפוי להרוויח מהתהליך
גלעד אלפר
בית ההשקעות מיטב מעריך כי הצלחה מלאה של רפורמת התקשורת - כולל כניסת מירס - תביא לירידות של כ-25%-30% במניות פרטנר וסלקום    חוזר על המלצת "תשואת יתר" לבזק עם מחיר יעד של 10 ש"ח
לימור גרובר, טליה לויברג
בית ההשקעות פסגות מציין כי התועלות הנובעות מהרשת החדשה של פלאפון וה-NGN בשילוב ההתייעלות המתמשכת שמבצעת הנהלת בזק ממשיכות לעקוף את ציפיותיה    ההמלצה: קניה עם מחיר יעד של 10.3 ש"ח - כ-20% מעל מחיר השוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il