X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סלאם עליכום, שלום עליכם [צילום: פלאש 90]
להניח למהומות אוקטובר ולחיות בכפיפה אחת
במקום לבדוק במה כל צד היה אשם בעבר, להאשימו ולתבוע סעדים משפטיים, כדאי אולי לחשוב איך משקמים את היחסים בינינו - היהודים והערבים - מכאן והלאה יהודי וגם ערבי, עשה לך חבר והסתלק מן הסכסוך

עשר שנים ל"מהומות אוקטובר" והפצע מסרב להגליד. בעיני הערבים דבר לא מצדיק הריגת שלושה-עשר אנשים והם רואים בזה רצח שהרוצחים לא נתנו עליו את הדין. התשובות שסיפקה ועדת אור אינן מספקות אותם, ומבחינתם זהו עוול שלא ייסלח ולא יכופר עד אשר יועמדו האחראים לדין וייגזר עונשם. רצוי כיתת-יורים. כל דבר אחר אינו מקובל, וכבר צומחת לה עילה נוספת לטינה, לשנאה ולתחושות קיפוח - מעתה יהיה לנו בכל שנה "יום השאהידים" שיצבור תנופה כמו "יום האדמה" ו"יום הנכְּבה", ויהיה לכוח מחץ נוסף נגד ישראל.
מה התשובה של היהודים? כרגיל, התעלמות שלטונית וציוצי פרשנים שאינם מעלים ואינם מורידים. עשר שנים לקח למכון הישראלי לדמוקרטיה ולפרופסור מרדכי קרמניצר לפרסם מחקר מקיף ובו שלושה תיקים נגד שוטרים שנסגרו ללא הצדקה. רבותיי, צריך להתריס בפני הערבים את העובדה ש"מהומות אוקטובר" היו התפרעויות מופרעות נגד מדינת-ישראל והיוו סכנה מוחשית לחיי אדם. בכל מדינה ערבית מהומות כאלה היו מסתיימות עם אלפי הרוגים ופצועים, בלי ועדות חקירה ובלי משפטים. ראו את הערך "ספטמבר השחור".
לא רק הזדהות עם מאבקם של הפלשתינים באינתיפאדת אל-אקצה, או בידולה של האוכלוסיה הערבית, אזרחי מדינת-ישראל, והדרתה מקרב האוכלוסיה היהודית היו הגורם המשפיע לפרוץ המהומות. המאבק בין היהודים לבין הערבים על אדמת ארץ-ישראל לא החל לפני עשר שנים ולא לפני שישים ושתיים שנה, עם הקמת מדינת-ישראל. אפילו לא עם עליית הבילויי"ם! ההדוּרִים בין הערבים ליהודים מעולם לא יוּשרוּ וכל פתרון, כזה או אחר, הוביל למלחמות עקובות מדם. האיבה בינינו קנתה לה אחיזה איתנה וילדים נולדים אל מציאות של שנאה יוקדת שעולה ופורחת ומצמחת עוד ועוד פירות באושים.

עשה לך (ערבי/יהודי) חבר

אבל גם אם נעמיד לדין אשמים כלשהם, הערבים לא יבואו על סיפוקם. שורשי המשטמה עמוקים ורגש הנקם עימם. הכיוון צריך להיות אחר! ביחסים העכורים בין הערבים לבין היהודים שני הצדדים אשמים באותה מידה. פעם צד זה ופעם הצד השני ושניהם צריכים לפשפש במעשיהם. אפשר ללכת אחורה בתולדותינו ולנסות לחשוף את המקור לסכסוך, לשווא. כבר הגענו עד לכנענים וליבוסים ואני חושש שנפליג עד לימי הדינוזאורים. במקום לבדוק במה כל צד היה אשם בעבר, להאשימו ולתבוע סעדים משפטיים, כדאי אולי לחשוב איך משקמים מכאן והלאה.
צריך להנמיך את הלהבות בשלב הראשון. בשני הצדדים. האש חורכת בנו כוויות וככל שמלבים אותה - עוד יהודים ועוד ערבים נשרפים לחינם. צריך להפסיק את הסתת הציבור הערבי אבל גם את הסתת הציבור היהודי. לשים בראש הסולם את כבוד האדם באשר הוא אדם ואת ערך חייו. אין לציבור היהודי מושג איך הוא יתקבל בכבוד מלכים כבר היום (!) ביישובים הערביים, כמו שאין לתושבי יהודה והשומרון "הפלשתינים" מושג איך יתקבלו בברכה בהתנחלויות. הכוונה לשלום היא שקובעת איכות של ביקורים הדדיים כאלה. הברכות "ברוכים הבאים" וּ"ברוכים הנמצאים", "מַרְחַבָּא" ו"אהלן וסהלן" - חייבות לחזור ללקסיקון ההדדי.
אני ממליץ לכל יהודי לעשות לו חברים ביישובים הערביים, ולהפך, לפתוח את דלתותינו בפני ערביים הרוצים להתחבר אלינו. כן, לערוך קניות ברוב עם ביישובים הערביים, לשתף עובדים ערביים בחברה הישראלית, לעשות עימם עסקים מניבים, להקים עימם עמותות, ארגונים וקבוצות דיון בכל מיני נושאים המעניינים את שתי האוכלוסיות. להציע לכולם עיסוק שונה ממאבקים ומלחמות. נתחבר, נתכנס יחדיו לדון בסוגיות שברומו של עולם, נכיר משפחות, ילדים, ונלמד לעומק את הטינה המטופשת השולטת כאן ביד רמה.
נגזר עלינו לחיות בכפיפה אחת וככל הנראה במדינה אחת.

תאריך:  07/10/2010   |   עודכן:  07/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להניח למהומות אוקטובר ולחיות בכפיפה אחת
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
דודו לא יעזור לך (לנו) ערבי
מישהו מרכז  |  7/10/10 16:50
2
לעולם אל תצפה לנאמנות ממוסלמי
עורו היהודים  |  7/10/10 16:57
3
תגובה
צנחן  |  7/10/10 18:41
4
דודו פתאם הכל יסתדר וזהו אחלה ל"ת
כזה כאילו חברים??  |  7/10/10 21:23
5
דודו יקירינו
מד' ליונה עיוורת  |  8/10/10 04:11
6
דודו בו לא נשכח שגם ישו
נבו 93206  |  8/10/10 04:14
7
טלפלא הפכת להיות גדעון לוי?
סמי וסוסו  |  8/10/10 06:11
 
- תגובה
צנחן  |  8/10/10 10:34
8
ההבדל בין ימני לשמאלני
אבי גיא  |  8/10/10 11:55
9
מחשבה חכמה , דודו, עלה והצלח.
יוסי בלום הלוי  |  8/10/10 18:08
10
יש להבין יותר לעומק
המחבר  |  8/10/10 21:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם שרון
מה משותף לספורטאים מאור בוזגלו, בן סהר, יובל נעימי ומן הסתם גם אחרים - התערבות של הוריהם בקריירה של ילדיהם באמצעות לחץ חריף, לעתים בוטה ולא לגיטימי על המאמנים שלהם, לא אחת תוך הטחת האשמות מופרכות בהם. והילד - איפה הילד?
ראובן לייב
אינכם מוצאים את המשקפיים או שכחתם היכן המפתחות?    פרופ' ערן כץ, שיאן-גינס בתחום הזיכרון, משיא עצות מועילות כיצד לצאת מן הסבך
שאול דישי
כבר למעלה משנתיים מנסה הבמאי מנחם גולן לגייס את הכסף והמשאבים האנושיים להפקת סרט "רציני" ו"חשוב" המתרחש באירופה ערב מלחמת העולם השנייה
יאיר דקל
משה דיין בתשובה לשאלתה של ראש הממשלה, גולדה מאיר: "לי הייתה הרגשה שנדפוק אותם במעבר, הייתה לנו הערכה המבוססת על המלחמה הקודמת, והיא לא הייתה נכונה"
מנחם רבוי
ההסתדרות מאיימת בהשבתת המשק אך יודעת שלא תקבל את מלוא תביעתה לתוספות שכר    האוצר מציע הסכם שההסתדרות לא יכולה לקבלו    אין אפשרות להגיע להסכם ללא שביתות, סבל לציבור ונזק למשק? כנראה שלא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il