X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  נאומים
דברי נשיאת בית המשפט העליון בטקס השבעת נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, השופטת נילי ארד [ח' בכסלו תשע"א, 15.11.2010]
▪  ▪  ▪
נילי ארד, הנשיאה החדשה של בית הדין הארצי לעבודה [צילום: בוצ´צ´ו]

אישי נשיא המדינה, שר המשפטים, חבריי השופטים, שופטי בית הדין הארצי לעבודה, אורחים ובני משפחה. במעמד חגיגי זה אני מבקשת לומר דברי ברכה לנשיאה נילי ארד, לבית הדין הארצי לעבודה ולבתי הדין כולם, וברכות אישיות חמות למשפחתה של הנשיאה ארד - אימא, הילדים והנכדים וכל בני ביתם אשר מלווים את נילי דרך ארוכה וקשה, אך זרועת הצלחות והישגים.
נילי עשתה את דרכה לבית הדין הארצי לעבודה כשהיא נושאת בתרמילה מטען של ידע, ניסיון חיים עשיר, חוכמת חיים וניסיון רב במשפט הציבורי, בתחום המנהלי והחוקתי אותו רכשה בעבודתה המקצועית כפרקליטה ומנהלת של מחלקת הבג"צים, ולאחר מכן בהתנסות מעשית ביחסי העבודה ובמנהל הציבורי כמנכ"לית משרד המשפטים במשך ארבע שנים, האישה הראשונה שנתמנתה למשרת מנכ"ל במשרדי הממשלה בידי שר המשפטים דאז, ושר המשפטים היום - השר יעקב נאמן.
למעלה מעשור מכהנת נילי כשופטת בית הדין הארצי לעבודה ומפסקי הדין הרבים שכתבה ניכרת מומחיותה בתחום משפט העבודה כשהיא משלבת בפסיקתה את ערכי היסוד של השיטה החוקתית והמנהלית שלנו, בצד רגישות לזכויות אדם ולחשיבותו של ההליך ההוגן. שנים ארוכות ליוויתי מקרוב את עבודתה של נילי בפרקליטות המדינה. נילי הגיעה לפרקליטות המדינה בשנת 1983, לאחר שהייתה עורכת דין בתחום הנזיקין. כך, לפני 25 שנה, ומאז ואילך הייתה לי ההזדמנות להכיר את דרך עבודתה, את כושר הלמידה שלה; את יכולתה להיכנס לכל תחום משפטי ולהכירו; את חריצותה ויכולתה להשקיע בעבודה ולקצור את פרי ההשקעה.
שעות עבודה מרובות בילינו בצוותא בשירותנו בפרקליטות המדינה, בתקופה בה עשינו לילות כימים כדי למלא את שליחותנו בפני בית המשפט וברשויות הממשל. הדרכים נפרדו למשך שנים. התפקיד השיפוטי שכל שופט ממלא הוא שליחותנו לעת הזו, ובו כל שופט תורם בדרכו אך על-פי העקרונות המשותפים. דרך המלך לכס המשפט פנים שונות לה. יש המטפסים במעלות השפיטה, מערכאה לערכאה; יש שנכנסים לעולם העשייה השיפוטית לאחר לימוד ועיסוק בתורת המשפט באופן אקדמי; ויש שהגיעו לפיתוח התורה השיפוטית לאחר חריש עמוק בתלמי השדה. זו הייתה דרכה של נילי המכירה את שבילי משפט העבודה, את דרך הילוכו של המינהל הצבורי, את המשפט המנהלי והחוקתי ואת חשיבותם של הערכים שבית הדין לעבודה מופקד על יישומם.
על חשיבותו של בית הדין אין צורך להרחיב דברים. יחסי העבודה במשק, משפט העבודה הקיבוצי והאישי, הביטחון הסוציאלי וזכויות אדם הם במרכז עשייתם היומיומית של בתי הדין לעבודה. לבית הדין לעבודה נזקקים עובדים יחידים, ארגוני עובדים וארגוני מעבידים; מהגרי עבודה ואנשים קשי-יום; בו מתרכזת ההתדיינות סביב הזכויות הסוציאליות, הביטוח הלאומי וביטוח הבריאות.
בתקופה של פערים חברתיים והתרחבות התופעה של עוני, פניה ההוגנים והראויים של החברה בישראל מעוצבים במידה רבה באמצעות פסיקותיו של בית הדין לעבודה, ותלויים בעניינים רבים בפתרון הסכסוכים בדרכו המיוחדת של בית הדין.
על כל המגזר החשוב הזה מופקדים שופטים מיומנים, מקצועיים, שמביאים עימם לעבודתם היומיומית, מלבד ידע וניסיון, מסירות ותחושת שליחות. בראש הפירמידה השיפוטית הזו עומד בית הדין הארצי והנשיא, ומהיום הנשיאה, שבצד העבודה השיפוטית תהיה מופקדת על ניהול המערכת השיפוטית והמנהלית.
אנו נפרדים היום מהנשיא סטיב אדלר שכיהן בבתי הדין לעבודה האזורי והארצי 35 שנים, למעלה משנות דור. 14 שנים כיהן כנשיא בית הדין הארצי לעבודה, הוא פיתח את משפט העבודה הקיבוצי והאישי, הוא התאים את המשפט לצרכי השעה ולתמורות שחלו בחברה, במבנה המשק וביחסי העבודה. תקופת כהונתו של הנשיא אדלר הציבה את בית הדין במקום מרכזי ומשפיע בחיי החברה בישראל.
הייתה לנו הבוקר הזדמנות נדירה לשמוע בטקס הפרידה את הנציגים העומדים בראש הגופים החשובים והמשפיעים ביחסי עובדים ומעבידים - יו"ר ההסתדרות החדשה ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים - אשר עמדו על התפקיד המרכזי והחשוב שמילא הנשיא אדלר ובית הדין לעבודה ואת התרומה הרבה ליחסי העבודה בישראל. מעמדו של בית הדין ושל העומד בראשו זכה להוקרה ולהכרה בארץ וגם בקרב מומחי העבודה בקהילה המשפטית הבינלאומית. לסטיב הפורש היום אומר רק כי בעינינו - חבריך השופטים - אתה שופט, מומחה גדול וחשוב במשפט העבודה, אבל אתה בראש ובראשונה חבר, ידיד ואדם יקר. לך, לרותי ולכל משפחתך הנפלאה הרבה שנים טובות, בריאות ועשייה פורייה בהמשך הדרך. הובטח לנו היום בפומבי שזו רק התחלה חדשה.
אין לי ספק כי הנשיאה ארד תמלא את תפקידה כנשיאה בהצלחה, תמשיך בדרך שהתוו קודמיה ותוסיף לכהונה את התרומה המיוחדת לה. היא תשלב בעבודתה את ניסיונה המשפטי, השיפוטי והניהולי. קבלי נא הנשיאה ארד את איחולנו להצלחה ועמך איחולים לכל שופטי בית הדין הארצי לעבודה.

תאריך:  16/11/2010   |   עודכן:  16/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמעון פרס
דברי נשיא המדינה בטקס אזכרה ממלכתי לנשיא הראשון חיים ויצמן    [כ' בחשוון תשע"א, 28.10.2010]
שמעון פרס
דברי נשיא המדינה באזכרה ממלכתית לציון 15 שנים לרצח יצחק רבין ז"ל בהר הרצל    [י"ב בחשוון תשע"א, 20.10.2010]
שרי אריסון
נאומה של שרי אריסון, בעלת השליטה בקבוצת אריסון, בבורסה של ניו-יורק    [י"ב בחשוון תשע"א, 20.10.2010]
גדעון סער
אינני מוכן, ולא אהיה מוכן, שבעל תפקיד בכיר במשרדי ישתמש בתפקידו כפלטפורמה להבעת דעות אישיות שאינן עולות בקנה אחד עם מדיניות המשרד
אריה אבנרי
המאבק הבלתי מתפשר של תנועת אומ"ץ בשחיתות השלטונית המפלצתית שהגיע לשיאו בשנה החולפת תרם, ללא ספק, לסילוקם מהשלטון של נשיא מדינה, ראש ממשלה, שרים, אוצר ורווחה, ראשי ערים ושורה של אישי ציבור בכירים, לא הביא אותנו עדיין אל המנוחה, מנוחת הלוחמים למען טוהר המידות והמינהל התקין במדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il