X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התקשורת כולה עוסקת בפרשת בר-לב - אינס - כן הוטרדה או לא הורדה מינית את החדשות האמיתיות, המדאיגות, שעתיד המדינה כרוך בהן, כמעט ואין אנו קוראים או שומעים. איננו מקבלים מידע מספק על ההכנות בלבנון ובעזה לסבב הלחימה הבא, ואין אנו יודעים על היקף ההתכוננות לקראת ניסיון השמדתנו הנרקמים בטהרן או באיסטנבול, בביירות או בדמשק
▪  ▪  ▪
איננו מקבלים מספיק מיד על הכנותיהם [צילום: AP]

מדינת ישראל השתגעה. התקשורת הישראלית השתגעה. ירדנו מן הפסים. דומה כאילו פסו, חלפו להן כל בעיותינו הקיומיות, שכל מה שמעניין אותנו זה אם לפני כך וכך שנים הניצב המשטרתי אנס או לא אנס את דוקטור אורלי אינס-קניג. האם רק נפל אתה אל הדשא האילתי או שמא גם ביצע בה מעשה מגונה, בניגוד לרצונה.
הנושא צריך להיבדק. והוא אכן נבדק. גם במח"ש וגם - באופן לא אחראי - מעל דפי העיתונים. ואולם רק הפסיקה המשפטית תחרוץ בבוא העת את הדין. לא כותבי מאמרים, לא משתתפי העצרות הפאמיליאריות בככר, לא אירגוני נשים למיניהם ולא שלטים מונפים. גם לא מופע של גיבורת הפרשה בתסרוקת סדורה, בלבוש מחוייט (פירוט - בעמודי החדשות), עם נאום-כתוב-לאומה.
כמובן, אין להתעלם מכך כי כמוצר-משנה של "פרשת בר-לב" שלפתע פתאום קפצה לנו מול העיניים ותפסה את כל סדר יומנו, ייחרץ עתידו במשטרה של הקצין החשוד.
אכן, נושא עסיסי, ראוי לטיפול, מעורר עניין, בעל השלכות ציבוריות, מעין פרק-המשך של סגת הנשיא לשעבר קצב שבעוד חודש ייחרץ דינו, ולהבדיל - של פרשת המשולש אשכנזי-הרפז-גלנט בצבא, וכו'. אבל אין מנוס מן השאלה, להיכן נעלם השיקול העיתונאי המקצועי? היכן הפרופורציה בין הפרשה החדשה, לבין שאר הנושאים החדשותיים שעל סדר יומנו?
אני למשל מתפלא, שכמעט אין עוד מזכירים את גבריאל חן. זהו סיפור נורא, שאסור להניח לו לשקוע בתהום הנשייה. מישהו זוכר? רק לפני ימים ספורים זה קרה. הנהג העכואי רצח שני חיילים במשאיתו. זו לא הייתה תאונה מקרית. הפושע הודה כי במתכוון עלה על תחנת ההסעה, ודרס למוות את סגן מיכל זהר מגילון ואת סמ"ר איימן קזל ממראר, זכרם לברכה. כך חשב הלה לפתור את בעיותיו האישיות.
מאז הרצח הכפול בעכו, בשני בתים בגליל משפחות שכולות מבכות את יקיריהן. במעצר יושב לו הנהג הדורסני, שלם עם מעשהו. הנרצחים והרוצח כמעט נשכחו. מדוע? כי אינם מעניינים את התקשורת, שעתה מגוללת ומנפחת על-פני עמודים שלמים שברירי מידע, שסקס ושקרים, כביכול, מעורבים בהם.
ולי יש הצעה: לאחר שייחרץ דינו של אותו אדם הנושא את השם חן, יכניסו אותו למאסר בתא אחד עם אותו אדם הנושא את השם עמיר. כך יהיה פחות משעמם לרוצחו של רבין, כשיחליף חוויות עם רוצחם של מיכל ואיימן.
ובכן, אינס ובר-לב, בר-לב ואינס, דוקטור, קצין וסקס - זה הנושא הראשי ששטף עיתונינו ושטף את מוחותינו בסוף השבוע. נושא שצריך להיות ללא ספק מטופל תקשורתית, אבל היכן קנה-המידה הראוי, היכן השיקול אל מול שאר הנושאים הבוערים שעל הפרק?
לטיפול המופרז הזה עלולות להיות השלכות חמורות ביותר. אנחנו מתעסקים בטפל, ברכילותי, בספקולטיבי, במקום לתת את הדעת לעיקר. נושאי קיום של ממש, חדשותיים, הנוגעים לעתיד ישראל, הם אלה שנדחקים לשולי החדשות אצלנו.
למשל, האיום המחודש של סוריה במלחמה קרובה ודברי השחץ של שר החוץ הדמשקאי. למשל, הביקור המתגרה של שליט טורקיה בלבנון ומטח דברי הבלע שהמטיר על ישראל, וקודם לכן הביקור התם של תאומו אחמדינג'אד מאירן, עם הכרזותיו האנטישמיות. למשל, הבחירות במצרים שעלולות לחזק תנועה קיצונית שכבר הכריזה שתביא לביטול הסכם השלום.
נכון, אין אלה נושאים עסיסיים, הם אינם מוכרים עיתונים ולא מביאים רייטינג לשידורים, אבל איננו יכולים לסמוך על "קו בר-לב". אנחנו זקוקים לחדשות של אמת, לא רק לבידור ולנושאי-שוליים מנופחים.
לפי התקשורת הישראלית, כל אלה הם נושאים משניים בחשיבותם העיתונאית, לעומת מופע היחצנות של המומחית לאלימות גברים, אל מול תשואות אלה שכבר חורצות דין, יודעות את "האמת" בטרם אפילו החל הליך שיפוטי כלשהו.
עיתון אחד הגדיל עשות, כשהביא את מלוא דבריה של גיבורת-היום באותיות שמנות, מלה במלה. מעניין כמה ידיעות נזרקו לסל, כדי לפנות שטח לנאום-לאומה זה.
כן הוטרדה, לא הוטרדה, נושא שצריך להיחקר ללא ספק, אבל ים המלים, הספקולציות ומאמרי הפרשנות מכל עט - כדבר הזה בקושי ראינו באחרונה בנושאים חשובים ממנו בהרבה. המדינה והתקשורת איבדו בפרשה זו את שיקול הדעת. מסיחים את הדעת מן העיקר.
את החדשות האמיתיות, המדאיגות, שעתיד המדינה כרוך בהן, כמעט ואין אנו קוראים או שומעים. איננו מקבלים מידע מספק על ההכנות בלבנון ובעזה לסבב הלחימה הבא. אין אנו יודעים על היקף ההתכוננות לקראת ניסיון השמדתנו הנרקמים בטהרן או באיסטנבול, בביירות או בדמשק, אין אנו תופסים את הלחצים האמיתיים שמופעלים על ישראל מצידה של וושינגטון האובאמית. כל אלה - רק בשוליים. כאילו כל מה שמעניין את הקוראים או הצופים הם יחסי אינס ובר-לב, היו או לא היו.
די. נמאס. תפסיקו - עורכים, כתבי-משטרה ופרשנים-שמומחים-לכל-נושא - להטות את דעת האזרחים, את מחשבות קוראי העיתונים, ואת תשומת לבם של המנהיגים, אל השולי והמשעשע, במקום לטפל כראוי בנושאים האמיתיים שמצריכים מענות.
התחילו במטותא מכם למלא את תפקידכם-שליחותכם, למקד את תשומת הלב של הציבור וראשיו בעניינים לא פחות חשובים. שאם לא כן, ספק אם נגיע ליום בו נראה בקץ הפרשה המנופחת הזאת. יתכן שנימצא קודם לכן במצבים לאומיים טראומטיים, שאם נשרוד אותם, נוכל לשאול כעבור זמן בוועדות החקירה: היכן הייתה התקשורת כאשר כל זה קרה? במה התעסקה כאשר מסביב געשו חרחורי מלחמה ונעשו ההכנות לפריצתה?

תאריך:  27/11/2010   |   עודכן:  27/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התקשורת ירדה מן הפסים
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
כל מילה סלע.העיתונים הפכו צהוב
בתוכן.רכילות וזהו  |  27/11/10 16:03
2
הסיבה מאד פשוטה
humanape  |  27/11/10 17:27
3
כמו תמיד כותב יפה ולעניין ל"ת
ירדנה  |  27/11/10 17:27
4
דיקטטורה תקשורתית כולל הממלכתי
ישע  |  27/11/10 18:43
5
אין לך מושג,יוסי אחימאיר עד כמ
yoni207  |  27/11/10 19:15
6
תנועות נשים פמיניסטיות
ברדוגו  |  27/11/10 19:25
7
אוייבינו מתרבים ואנו חוגגים
אבי מ  |  27/11/10 19:26
8
למה אחימאיר לא שליח ציבור? ל"ת
לנקות את האורוות  |  27/11/10 20:54
9
כתבים ועורכים דבילים ללא ערכים
hguy  |  27/11/10 21:40
10
רק בר לב יכול לשקם את לוד
פהויהוי  |  27/11/10 23:39
11
העיקר טפל והיפוכו
יחיל  |  28/11/10 00:53
12
Boker Tov Eliyahu/Ahimeir
TeaPartyPatriot  |  28/11/10 03:43
13
בגין והליכוד אשמים שלא עשו צדק
קורןנאוה טבריה  |  28/11/10 04:11
14
זה ממש מפחיד שזה כמו ספין
צודק לחלוטין  |  28/11/10 11:07
15
חיי מין לא נורמטיבי של ניצבים= ל"ת
אי אכיפה סחר נשים  |  28/11/10 14:28
16
מאוד מסכים, אבל....
יריב א.  |  28/11/10 16:57
 
- קודם תיישר את השכל
יוקו  |  29/11/10 08:25
17
מתי היתה התקשורת "על הפסים"? ל"ת
מגרד בפדחת  |  28/11/10 19:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
ברק חייב למסור לציבור הרחב דין וחשבון על עסקיו הפרטיים בעבר על-מנת שאזרחי המדינה יהיו משוכנעים שאין ניגוד אינטרסים עם פעילותו הנוכחית    ברק הפך לנבדק קבוע אצל מבקר המדינה מחמת הסתבכויותיו    ההון חודר עמוק לשלטון    כתבה חמישית בסדרה
יחיאל (חיליק) רוזמן
"הכי קשה להיות אשה, פלסטינית, אזרחית ישראל, פעילה פוליטית, פמיניסטית"    טעות! הכי קשה להיות "מלח הארץ", זה שאמור להמשיך לשאת על עצמו הבטחה להמשכיות היסטוריה מפוארת של הגשמה ויצירה, תרומה לחברה, לכלכלה ולחוסנה של המדינה    תגובה למאמרה של מנאל שלבי במוסף "הארץ"
איתן קלינסקי
אני בדרכו של יוסף ממשיך לבקש. אני מהלך בדרך קשה ונפתלת, אבל מממשיך לבקש. מעל לכל מבקש שלום בין שני העמים החולקים את כברת הארץ בה נולדתי, בה נולדו ילדי ונכדי. וכשאלך ממנה בדרך כל בשר ארצה ללכת בידיעה, שכל אחד אֶת אֶחָיו הוּא מְבַקֵּש
ד''ר גיא בכור
לשנה החדשה: מה כוחה הצבאי האמיתי של אירן, ועד כמה היא באמת מעוניינת במלחמה נגד ישראל?    כיוון שאירן מומחית בלוחמה פסיכולוגית, כלי הנשק של החלש, וכיוון שבמערב ובישראל לוקחים כל תעמולה כאילו היא עובדה, נבחן עכשיו מהן נקודות החולשה הבעייתיות מאוד של אירן ושל הצבא שלה, ואת זה לא תקראו בשום כלי תקשורת ישראלי, או בינלאומי    את זה אירן לא תפרסם, כמובן, ביוטיוב
בועז ארד
בישראל מעדיפות הרשויות להתעלם מן המילארדים שניתן להרוויח בזכות האקלים החם והיבש שלה. במקום לעודד התפלת מי ים, משמש מיעוט הגשמים את הרשויות תירוץ להשקת קמפיינים יקרים ובזבזניים של חינוך לחיסכון,להעלאות מיסים, לקיצוץ במכסות מים ולהוספת עוד רשויות ומשרות פקידותיות, תוך התעללות באזרחים בכלל ובחקלאים בפרט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il