X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
כולם מפסידים בפרשת ההטרדות המיניות במשטרה ניצב בר-לב כבר לא יהיה מפכ"ל האם תחזור ד"ר א' (אורלי אינס) ב"יום שאחרי" לתפקידה כיועצת בכירה לצמרת המשטרה? המשטרה כארגון תצטרך לזמן רב כדי להשתחרר מהדימוי המופקר שסיגלה לעצמה
▪  ▪  ▪
דימוי שלילי דבק בכולם; משטרת ישראל, ניצב אורי בר-לב וד"ר אורלי אינס [צילומים: פלאש 90/מן הטלוויזיה]

בפרשת מינוי מפכ"ל המשטרה הבא וההתנהלות האישית בנושא של בכיריה והיועצת שלהם – כולם מפסידים: הניצב (אורי בר –לב), כמה ממקביליו לדרגה במשטרה, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים ולא פחות, אולי אף יותר - גם היועצת הבכירה שלהם (ד"ר א' – אורלי אינס). מעל לכל, המשטרה - כארגון - סופגת את ההפסד הכבד ביותר.
ניצב בר–לב איבד את הסיכוי להיות מפכ"ל המשטרה הבא. לא בטוח שהיה זוכה במינוי גם אם לא היה מסובך בפרשיות ההטרדה המינית שנחתו עליו ערב ההחלטה, אבל ברור שהסיכול הממוקד שביצעו בו היועצת הבכירה ד"ר אורלי אינס וחברתה - המכונה בשלב זה מ', בהתנגדותה של ש' השלישית בחבורה - חיסל כל סיכוי שהיה לו להתמנות לתפקיד הבכיר. ייתכן גם שייאלץ לפרוש כליל מהמשטרה, ואולי גם להתגונן בפני כתב-אישום פלילי. כל זאת כשהראיות נגדו במישור הפלילי עד כה, גבוליות כעולה מפרסומי התקשורת. זה לעצמו לא כל-כך משנה. עצם התנהלותו ומערכות יחסיו במישור הציבורי לא יאפשרו את מינויו לתפקיד הבכיר והמשך שירותו (אלא אם כן מקבלי ההחלטות יאמצו לגביו נורמות התייחסות במישור הנורמטיבי, המקבילות לאלה שאפיינו את ההתייחסות שאפיינה את הצמרת למערכות היחסים שניהל בזמנו משה דיין). לכך צריך להוסיף גם את הפגיעה בפרטיותו ובמשפחתו. אף שיטענו שאת זה הוא הביא על עצמו בהתנהגותו.
ד"ר א' (מיום חמישי, 25.11.10, בשעה 20:00 ד"ר אורלי אינס), גיבורת הנשים הפמיניסטיות, יכולה גם היא לרשום את הפרשה בטור ההפסדים. אומנם הדברים הפומביים שנשאה לרגל ויתורה על החיסיון השמור, על-פי חוק, למתלוננות על הטרדה מינית, היו נכונים, בהירים, אמיצים ורהוטים – אבל להערכתי, לא הניבו את התוצאה הציבורית לה ציפתה. ה"מה" שהשמיעה היה בהחלט נכון ונבון. אבל ה"איך" היה בעייתי.
בהופעה בוטחת ומחושבת, בחזות מטופחת, הופיעה הדוקטור בכיכר העיר וביצעה שם סיכול ממוקד בניצב בר-לב, וכל זאת מבלי שהזכירה אותו במילה. נכון, הייתה לה סיבה טובה ומוצדקת לוותר על החיסיון, ולעמוד בשמה ובפנים גלויות מאחורי תלונותיה נגד הניצב ומנכ"ל המשרד לביטחון פנים. זכותה וחובתה גם למחות נגד ההכפשות האישיות הנמוכות, הגסות והמטומטמות שספגה בתקשורת, במיוחד בטוקבקים ברשת. התקשורת פרצה את גבולות החוק וחייבים לקרוא אותה לסדר. טוב שלפחות ד"ר אינס עשתה זאת.
אבל היא לא הסתפקה בכך. היא הכחישה כל קשר לעיתוי תלונותיה לסוגיית מינוי המפכ"ל. זכותה לעשות זאת. השאלה היא אם יש מי שמאמין לה. אני לא. ויש עוד רבים. כאן מדברת לא ההכחשה אלא עובדת העיתוי. בהתחשב בכך שהיה לה הרבה זמן - שנתיים, אולי יותר, לפנות בתלונה על שהתרחש, אי-אפשר לפטור בלא כלום את שאלת העיתוי וברור שהיה כאן רצון לטרפד את המועמדות ובלשון בוטה יותר - "לדפוק" את הניצב. כפי שגם חלק מ"מקורביה" טוענים בתקשורת.
כאן יש להעיר כי עם כל הבעייתיות שיש בעיתוי פרוץ הפרשה, חשובה יותר המסקנה העובדתית בתום החקירה. האם הייתה כאן עבירה ברורה על החוק מצד ניצב בר-לב? אם כן, טוב שקרה מה שקרה עכשיו, לפני ההחלטה על המינוי. כל תשובה אחרת תשאיר את הנושא בתחום הקונספירציה.
לכך מתווספת עוד תהייה, שגם היא אינה פועלת לזכותה של המתלוננת. איש יחסי הציבור ששכרה, אומר שכלל לא התלוננה נגד הניצב ומדוע טוענים נגדה בעניין זה. עובדתית, הוא צודק. ד"ר א' לא התלוננה. אבל היא סיפרה. הלכה מבכיר לבכיר, הגיעה למפכ"ל ואף לשר ושטחה טענותיה. אולי חשבה שעצם הסיפור - והיא יודעת להתנסח - יגרום להסרת שמו של הניצב מרשימת המועמדים, מבלי צורך לעבור את מסלול החקירה הפורמאלית. אולי כך חשבה, אך טעתה. שומעיה, או לפחות חלק מהם, לא רצו לשמור את "תפוח האדמה החם" הזה אצלם ו"גילגלו" אותו הלאה.
החל בשלב זה, נפתחה הסאגה המכוערת. רצף של הדלפות, הכפשות, מלחמה תקשורתית וכותרות הפוגעות בכל המעורבים ללא אבחנה. ובמלחמה כמו במלחמה; מצד אחד הניצב וחבריו, ומהצד השני המתלוננת וחברותיה, ברקע גם מגוון קשריה החברתיים/עסקיים ואולי יותר מכך - עם בכירי המשטרה ואישי ציבור, ומעל כולם - התקשורת הצהובה.
זה לא ייגמר טוב. אפילו תתברר התלונה צודקת ומדויקת.
ביום שאחרי - האם שוב תחזור ד"ר א' אינס למקומה כיועצת בכירה למשטרה וצמרתה בהובלת פרויקטים ובעלות של מיליוני שקלים? כלל לא בטוח שמקומה שם שמור לה לאחר השערוריה ולאחר שהועלו טענות לגבי תקינות ההתקשרויות עימה. האם יהיה גוף ציבורי/פרטי אחר שיחפוץ להיעזר ביכולות המקצועיות המעולות שלה כשברקע ההסתבכות הזו, ולא חשוב כרגע מה תוצאתה? זו עדיין שאלה פתוחה.
המשטרה עצמה, כגוף, תצטרך עוד הרבה זמן על-מנת להשתחרר מהדימוי המוסרי המופקר שדבק בה. היא זו שמפסידה בכל מקרה, בגדול.
  • רשימות נוספות שלי:

תאריך:  28/11/2010   |   עודכן:  28/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרשת הניצבים: המפסידים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
המדינה הפסיד הנוכלים הרוויחו
גילה קלאמבור  |  28/11/10 13:57
2
תהיות על עבודתך בביקורת בי-ם.
למנחם רבוי  |  28/11/10 15:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
לפרשן המדיני הבכיר של מעריב יש חדשות מרעישות: הכנסת אינה משקפת את דעת הקהל. אז מה כן משקף אותה? כנראה דעותיו האישיות של כספית עצמו
אילון ירדן
הכרזה על שטח מסוים בתוך מדינת לאום כמדינה עצמאית מהווה התקפה עליה, ממש כמו התקפה חיצונית, כיוון שיש בה כדי לפגוע בשלמותה הריבונית
יוסי אחימאיר
התקשורת כולה עוסקת בפרשת בר-לב - אינס - כן הוטרדה או לא הורדה מינית    את החדשות האמיתיות, המדאיגות, שעתיד המדינה כרוך בהן, כמעט ואין אנו קוראים או שומעים. איננו מקבלים מידע מספק על ההכנות בלבנון ובעזה לסבב הלחימה הבא, ואין אנו יודעים על היקף ההתכוננות לקראת ניסיון השמדתנו הנרקמים בטהרן או באיסטנבול, בביירות או בדמשק
אריה אבנרי
ברק חייב למסור לציבור הרחב דין וחשבון על עסקיו הפרטיים בעבר על-מנת שאזרחי המדינה יהיו משוכנעים שאין ניגוד אינטרסים עם פעילותו הנוכחית    ברק הפך לנבדק קבוע אצל מבקר המדינה מחמת הסתבכויותיו    ההון חודר עמוק לשלטון    כתבה חמישית בסדרה
יחיאל (חיליק) רוזמן
"הכי קשה להיות אשה, פלסטינית, אזרחית ישראל, פעילה פוליטית, פמיניסטית"    טעות! הכי קשה להיות "מלח הארץ", זה שאמור להמשיך לשאת על עצמו הבטחה להמשכיות היסטוריה מפוארת של הגשמה ויצירה, תרומה לחברה, לכלכלה ולחוסנה של המדינה    תגובה למאמרה של מנאל שלבי במוסף "הארץ"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il