X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
החוק נגד הטרדה מינית הוא חוק טוב שכבר הוכיח הישגים. מי שטוען שהחוק פוגע בגברים או ביחסים בין המינים ומונע רומנטיקה ופלירט – לא קורא את החוק נכון, ולכן טועה ומטעה נכון ש"לא" הוא "לא" בכל השפות, אבל יש סיטואציות עדינות ואמוציונליות שה"לא" הוא לא אבסולוטי
▪  ▪  ▪
פורחת ותפרח בעתיד [צילום: AP]
אורלי אינס. הקרבן האולטימטיבי? [צילום: פלאש 90]

רבותיי המושבעים, הרומנטיקה, הפלירט, הפרח, החיזורים - לא מתו, הם קיימים, פורחים ושולטים בחיים – נכונים לכל גיל. נושא ההטרדה המינית התעורר שוב ביתר שאת, עם פרשת ד"ר א' – שהיא אורלי אינס, שבין טענותיה הטרדה מינית ותקיפה על-רקע מיני.
הופעתה הפומבית, בכינוס לציון יום נגד אלימות נשים, ובה הצהרה על הפרשה שלה תוך הטחת אשמה כבדה בתקשורת שיורדת לחייה המשפחתיים ולחייה המיניים - הייתה לא פרופורציונלית. הרי ברור מאליו שעיסוק בפרשה כה לוהטת, בנוסח טלנובלה דרום-אמריקנית, בה יש אלמנטים מיניים כה סוערים בזוג, בשלישייה, סמים או עם סימום וזיון - ילהיט את התקשורת הרב-ערוצית. האם יכול איש ציבור או אישה במעמד ציבורי או בתפקידים בכירים במשק, בכלכלה או במשרד הביטחון לבוא בטרוניה לתקשורת, שחושפת את חייה ומעלותיה המקצועיים והמיניים. נראה לי, שבתקופה של תקשורת רב-ערוצית, כולל אינטרנט בליווי טוקבקיסטים, הדבר כמעט בלתי אפשרי.
ד"ר אינס החליטה לחשוף עצמה לציבור, ובצדק רב מבחינתה, אחרי שחצי מדינה כבר ידעה מי היא והחצי השני הספיקו לראות תמונתה באינטרנט. חבל רק שטרונייתה מעל הבמה, התייחסה רק לפגיעה אישית שלה ולא השכילה להבין שגם לצד השני, התוקפן האלים כביכול, יש זכויות לפרטיות ולאי-פגיעה במשפחתו ובילדיו. לכן, אם התקפתה והתקפת "מקורביה" וחברותיה וכל נושאי הלפידים והפוסטרים היו מכוונות להפרה בוטה של פרטיות הצדדים וחדירה לחיים, על-ידי גילוי פרשיות מהעבר - ניחא. הצגתה את עצמה כקרבן האולטימטיבי של הפרשה, נראית לי מוגזמת ולא הוגנת. שהרי עד שהדברים לא יתבררו וילובנו וייחקרו, יש לכל מטבע שני צדדים ולכל מקל שבו חובטים שני קצוות.
ואיפה ההדלפות מהחקירות ומהפוליגרף? האם כל זה חוקי, נקי מבחינה ציבורית ואתית? האם ההדלפות אמיתיות או השערות וספקולציות של עיתונאים וחוקרים או "מקורבים" למיניהם? מה שברור – השפיטה על-ידי העיתונות והציבור נמצאת בשיאה וסיפורי סיפורים עוד יבואו בהמשכים כיאה ונאה לטלנובלה מעניינת זו.
הטענה המגוחכת שאין קשר בין התלונות והגילויים למירוץ למפכ"לות, הפכה כבר לבדיחה והמשמיעים אותה רק מעצימים אותה. מה שכבר ניתן להסיק מהאירועים, עד כה, הוא שניצב בר-לב לא יהיה מפכ"ל המשטרה וד"ר א'-א' (אורלי אינס) כבר לא תחזור לחיי השגרה שהייתה רגילה אליהם קודם.
החוק למניעת הטרדה מינית – 1998
כשמדברים על עבירות מין, אי-אפשר להתעלם מהחוק הנ"ל, שקבע סטנדרטים ברורים וקווי התנהגות ראויה ומחייבת כלפי נשים בכל התחומים והמגזרים. במיוחד החוק חשוב ויעיל, לאותן נשים חלשות, בעמדות כוח נחותות, הנתונות למרות, חוששות לפרנסתן במפעלים, במשרדים, בחברות כוח-אדם ואפילו במשרדי ממשלה מסודרים - לגביהן החוק, ההגנות שהוא נותן – הגיבוי שכיום מקבלות המתלוננות – נותן חמצן לנשימה.
במבט לאחור, מאז הקמת המדינה ומוסדותיה, כמו צה"ל והמשטרה, היו הטרדות מיניות ומעשים מגונים. הבעיה הייתה בתפישה החברתית-מוסרית באווירה ששררה בגוף כמו צה"ל, בה מפקדים בכירים ואלופים הרשו לעצמם לחצות קווי התנהגות ומוסר מבלי שלמעשה נשאו בתוצאות מעשיהם. הייתה אווירה של להשאיר את התלונות בתוך המשפחה, אם זו הצה"לית ואפילו הקיבוצית. גם שרים וקצינים בכירים חטאו לא פעם. לגבי חלקם, המעשים הושתקו, חלקם סולקו מצה"ל או המשטרה ואלוף אחד שהיה גם שר ביטחון נשפט, הורשע ושילם על ההתנהגות הבוטה ביוקר אישי, חברתי וציבורי רב (עיין ערך איציק מרדכי).
מעניין לשמוע ולקרוא הדים בעקבות פרשנות התלונות של אמנים ואנשי ציבור – כאשר ידוענים ומומחים למיניהם, מתיימרים להסביר מהי הטרדה מינית ומה הם גבולותיה ואיך המצב החדש, עקב החוק הדרקוני, חיסל את תופעת החיזורים ואת הרומנטיקה. ובכן, לדעתי, לדעות אלה אין בסיס ומדובר בדברי סרק, הבאים מתוך חוסר הבנת החוק מחד-גיסא ומאי-הבנת המושג חיזור ורומנטיקה מאידך-גיסא. התנהגות גסה ובוטה כלפי אישה, או ציון והבלטת חלקים מגופה - אינם חיזור, אלא סתם התנהגות גועלית. יש הבדל בין מחמאה בנוסח 'את נראית יפה היום', או 'הבגד/תסרוקת מחמיאים לך', לבין פנייה גסה וישירה לחזה או לישבן.
החיזור והרומנטיקה הקיימים מאות בשנים ימשיכו גם בעתיד. המוזיקה, הפרח, המתנות, הפתעות נעימות, נסיעות לחו"ל – יעשו גם בעתיד את שלהם, ובהצלחה. לכן, יש להמשיך ביד קשה כלפי המטרידים והעושים מעשים מגונים, והמחפשים תירוצים וטיעונים תמוהים להצדיק את מעשיהם. העובדה שלמרות החוק החיזור והרומנטיקה עדיין קיימים – היא סימן לעתיד מבטיח. יש אהבה – והיא תנצח.

הערות והרהורים בענייני דיומא

1. אם מסכמים את טענותיה של ד"ר אינס, עלולה להיווצר תמונה לא מאוזנת של האירועים.
2. גב' אינס זכתה בתפקיד היוקרתי והמשתלם מאוד, ללא מכרז והיא סידרה גם לחברותיה משרות נאות.
3. קשריה האינטימיים עם צמרת המשטרה, סגן המפכ"ל ניצב אילן פרנקו, מנכ"ל המשרד חגי פלג, ראש עיריית אילת (שיוצא עכשיו להגנתה) - כנראה סייעו לה לא במעט.
4. לא לשכוח – בחלק ניכר מהתקופה הזו של קשרים אינטימיים עם דמויות מפתח, הגב' אינס הייתה נשואה (לבעלה השני) ואימא לארבעה ילדים משני בעלים.
5. התנהלות מעין זו לא מוסיפה לה כבוד בתחום החברתי-מוסרי-מוסדי של מוסד הנישואין, ולא לפרופיל החברתי שלה.
6. בקיצור, להערכתי, מהסיפור הנוכחי היא לא יוצאת א'-א'.
7. באשר לניצב בר-לב - לפי סיפורי המין, תמוה בעיני מתי הספיק להיות ניצב כאשר רוב הזמן הוא במאוזן או במאונך.

תאריך:  28/11/2010   |   עודכן:  29/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ואף על-פי – הרומנטיקה חיה ופורחת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ד"ר אינס ומיסיס הייד
אלישמע  |  29/11/10 19:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
האם א.ב. יהושע צודק כשהוא אומר שהציונות הגשימה הבטחתה לאחר שהמדינה היהודית הוקמה בפועל?    אני סבור כי את מדינת הלאום היהודי צריך להקים ולא נוכל להקימה עם רגשות אשם של גזלני אדמות מעַם שמעולם לא היה קיים    הציונות ניצבת בפני פרשת-דרכים בדרך-לא-דרך
הרב אליהו קאופמן
השמאל הציוני מאוכזב מכישלון שיתוף הפעולה שלו עם החרדים, אך מעשיו הם שגרמו לכך    "העדה החרדית" מגלה בני-ברית ישנים-חדשים - ערביי ישראל
אורי אבנרי
הדתיים-לאומיים הפכו יותר ויותר קיצוניים במישור הדתי, והחרדים הפכו יותר ויותר קיצוניים במישור הלאומני. שני המחנות קרובים כיום זה לזה, ומהווים ביחד מחנה חרדי-דתי-לאומני (חרד"ל) - שהוא גם לאומני קיצוני וגם דתי קיצוני
נפתלי רז
84 הכותבים המגוונים של המאמרים במגזין - כולם שמאל, עשרות כותבי הטוקבקים הימניים רוויי השנאה - הם ארבעה, ולאלפי הקוראים מהשמאל - השמיעו קול!    מאמר תגובה לדוד שחם
דוד שחם
במגזין "על צד שמאל" נמצאים פה ושם גם כותבים שלא הייתי מעניק להם את ההגדרה שהם מן השמאל, ומופיעים המוני טוקבקים מתלהמים ועוינים, כמעט שרק מהימין    אז איפה השמאל?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il