X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה אומרים ה"נאורים" על מכתב הרבנים נגד השכרת דירות לערבים? מה אמרו אותם "נאורים" כשיהודים החרימו שוב ושוב מכללות, תוצרת מעבר לקו הירוק, אנשי שירות הביטחון וכיוצ"ב?
▪  ▪  ▪

בניוזלטר שקיבלתי השבוע מהמכון לדמוקרטיה, סופר כי "עמיתי המכון הישראלי לדמוקרטיה" פרסמו גינוי לגילוי הדעת של רבני הערים, לפיו חל איסור הלכתי חמור על מכירת או השכרת דירות בישראל למי שאינו יהודי.
בתגובה, פניתי אל המכון בשאילתא וציינתי כי ללא קשר לדעתי על הנושא, אבקש לברר אם המכון הביע בעבר עמדה כלשהי בעניין קריאות מצד גורמי שמאל יהודיים (בעיקר) להחרמת תוצרת ישראל מהשטחים שמעבר לקו הירוק, וכן גם החרמת מכללות, מעשים, אנשים וכיוצ"ב המזוהים עם הימין או עם דת.
אך אין כל צורך להמתין לתגובת המכון כדי לדעת מה חושב על חרמות פרופ' מרדכי קרמניצר, סגן נשיא המכון.
ביום 6.9.10, פורסם בגלובס סיכום לשנת תש"ע מאת בכירי המכון לדמוקרטיה. פרופ' קרמניצר התייחס בדבריו ל"הצעת חוק איסור על חרמות". מדובר בהצ"ח פ/2505/18 מ-5.7.10 שהוגשה על-ידי 25 ח"כים, מרביתם אנשי ימין. בדברי ההסבר נכתב: "חוק זה מטרתו להגן על מדינת ישראל בכלל ועל אזרחיה בפרט מפני חרמות אקדמיים, כלכליים ואחרים, המוטלים על המדינה, אזרחיה ותאגידים בה מחמת הקשר שלהם למדינת ישראל." בין החותמים על הצעת החוק, לא נמצא אפילו אחד השייך לקבוצת ה"נאורים".
קרמניצר אמר על הצעת החוק: "אמנם, חרם הוא אמצעי ביקורת חריף ופוגעני במיוחד, ובנסיבות מסוימות עשוי השימוש בו להיות פסול (למשל, כשהבסיס להחרמה הוא גזעני), אבל אין בסיס לפסילה גורפת שלו, ויש מקרים בהם מוצדק לעשות בו שימוש. העובדה שביטויים מסוימים מרגיזים ומקוממים אינה מצדיקה לאסור אותם, ובדיוק במצבים מעין אלה מצוי מבחן האמת של הזכות לחופש הביטוי. לכן, ההתנגדות לשימוש בכלי של חרם - ויש טעמים טובים להתנגדות כזו - צריכה לבוא לידי ביטוי בזירת השיח הציבורי ולא באמצעים כוחניים של חקיקה אוסרת. גם הצעה זו אינה עומדת במבחן השכל הישר: היא מעצימה עד מאוד את כוחם הדל של התומכים בהחרמה בתוך ישראל, ומספקת תחמושת מסוכנת לגורמים שמחוץ לישראל הפועלים להחרמתה."
והערה לסיום.
כידוע, כותב שורות אלה, ניהל במשך מספר שנים מאבק ציבורי לביטול מס רכוש. היה זה מאבק ראשון מסוגו בישראל שנוהל בשיתוף פעולה מלא עם המגזר הערבי, שלא על ענייני שלום, אחווה וכיוצ"ב. שיתוף הפעולה אף תואר במאמר אקדמי מאת פרופ' (למשפטים) נטע זיו ובמספר כתבות עיתונאיות. הערה זו נועדה להמחיש שלא ההגנה או שיתוף פעולה עם ערבים מפריעים לי אלא העובדה שמי שיוצא לגנות רדיפת ערבים, שותק כאשר רודפים יהודים.

למאמר במקור
תאריך:  12/12/2010   |   עודכן:  13/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השאלה היא את מי מחרימים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
פשוט וקולע
נחום שחף  |  13/12/10 11:50
2
המכון והפרופסור - מוסר כפול
משה, עורך-דין  |  13/12/10 12:11
3
דיקטטורה תקשורתית+פרקליטות +המ
ישע  |  13/12/10 15:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבי דוידוביץ
לטראומה שפקדה את המדינה יש לקרוא "אסון המ"ג", ע"ש 43 הנספים בגלל רשלנות וליקויים בפיקוד ובשליטה    רק ועדת חקירה ממלכתית יכולה לברר מי אחראי לאסון ולהביא להענשתו    רק מי שחרד לישבנו או אדיש לעתידנו מתנגד להקמת ועדת חקירה    וגם: כמה מילים על המשילות במדינת-ישראל
פרופ' מיכאל פורה
נכון שיש לתת עדיפות ראשונית למניעת שריפות, אך במקביל יש לפעול לכיבוי ולמיתון נזקי שריפות בבניינים ובמשאבי הטבע ע"י תכנון מגובש של אסטרטגיה, תקנות ועקרונות פעולה, וכמובן אכיפתם    מומחה בינלאומי למניעת שריפות "מכבה את האש"
אברהם בן-עזרא
מדברי יצחק אבינרי, מלפני עשרות שנים, עם מאמר בהארץ משנת תשי"ח, עולה כי אין חדש תחת הארץ
הרב אליהו קאופמן
מכתבם של 300 הרבנים נגד מגורי ערבים בעריהם איננו מכתב הלכתי; כל כולו לאומנות שדופה    רובם באים מהזרם הדתי-לאומני, והם זועקים חמס נגד החרדים
יאיר רוטקוביץ'
"פסק ההלכה" של 300 רבני הערים הוא גזעני ובלתי מוסרי, אך גם דברי הרבנים הבודדים השוללים אותו הם רק טקטיים, תועלתניים    בדור התקומה של הריבונות היהודית הגיע הזמן לחנך את ילדינו אחרת    יהודי, דבר יהודית, דבר אהבת האדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il